hallo verloskundigen, Ik ben onderhand in de war van het zwanger worden .. Ik werk als stewardess en ben dus altijd in het buitenland met mijn ei sprong. Ik heb 2 maal dit jaar een maand thuis gezeten ivm ziekte . Toevallig in die 2 maanden heb ik posi testen gehad waaronder cb weken indicator test. Dat was dus afgelopen mei en afgelopen maand. Ik ben nu nog steeds thuis. Ik loop bij de fertiliteit arts maar vroeg me af of ik dan juist wel goed vruchtbaar ben omdat ik 1 jaar tijd 2 maal posi test en dat het door het vliegen komt dat ik niet zwanger word. (en nog 1 vraagje je hoort altijd mensen al met 8dpo een licht streepje hebben op test ''de tuurtest'' is dit ook echt mogelijk? ) bedankt alvast!
Hallo Liza, Er zijn wel onderzoeken die beweren dat vrouwen die beroepsmatig veel vliegen rondom de eisprong of eerste weken van de zwangerschap een licht verhoogd risico hebben op een miskraam. Maar ik weet niet zeker hoe betrouwbaar deze onderzoeken zijn. Misschien kun je het je fertiliteitsarts vragen, die zal daar waarschijnlijk meer van af weten. 8 dpo een licht streepje is mijn inziens wel erg vroeg! Ik zou gewoon 14 dagen aanhouden! Groetjes Gea