vroege echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Groot, Sep 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Groot

Groot Actief lid

Dec 15, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand hier vanaf hoeveel weken je kunt zien of je zwanger bent op een echo?

Ik weet dat je pas na 5+3 weken hart actie kunt zien (en soms nog later), maar ik vroeg me af met welke termijn ze in of aan je baarmoeder kunnen zien dat je zwanger bent?

Is er met 4 wkn bv al een opheldering of vruchtzakje zichtbaar?

2. Blloempje

Blloempje Actief lid

Apr 2, 2014
    487
    17
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij is er na 6+3 pas hartactie, waarom wil je een vroege echo? Zorgt alleen maar voor onrust..

3. Groot

Groot Actief lid

Dec 15, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    5 Weken zwanger

volgens mij echt vanaf ongeveer 5+3 :)

en ook niet per se voor mezelf, maar vroeg t me gewoon af :)
    het draagt medisch wrs nergens toe bij, dus er zullen wel niet veel gyn of vke zijn die dat doen :)

4. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Ik kreeg een vroege echo vanwege een eerdere miskraam en met 5 weken zagen ze een zwangerschaps ring en vruchtzakje.
    Liefs

5. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'onderzoeken en echo's.

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hartje gaat idd primitief kloppen bij vijf en een halve week. Veel echo-apparaten kunnen het dan echter nog niet zien. Mijn ervaring is dat je in het ziekenhuis rond/na 6.0 al wel hartactie ziet, maar bij de vk soms pas veel later.
    Ergens tussen vier en een half en vijf weken moet je een beginnend vruchtzakje kunnen zien. Daarvoor zie je meestal alleen wat verdikt baarmoederslijmvlies. Ik zou dus niet eerder dan 5 weken gaan (geen idee voor wie, of wat de situatie is, maar stel je wilt perse zo vroeg een echo).

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hartactie is op een echo gemiddeld zichtbaar vanaf 6w3d. Dit is de grens die ik het meeste gehoord heb van artsen. Voor die tijd zou ik me vooral richt op drie of vier bloedtesten met goed oplopend hcg. Dat zegt in dat stadium het meeste. En die wachttijd valt ook wel mee. Je bent meestal al 4 weken als je erachter komt dat je zwanger bent. Dan hoef je slechts twee weken te wachten voor je een kloppend hartje kunt zien.

8. bluebelleke

bluebelleke Actief lid

Apr 8, 2013
    338
    9
    18
    Female
    Belgie
    Ik heb 3 kindjes en nu terug zwanger en al verschillende vroege echo's gehad!

Aan ongeveer 4 weken kon je een klein zwart puntje zien.
    Aan ongeveer 5 weken een vruchtzakje maar nog geen vruchtje.
    Aan 6 weken wel vruchtje met hartslag ( echo ziekenhuis ) ! :)

9. Noah04

Noah04 Actief lid

May 9, 2014
    354
    0
    0
    Met precies 6 weken was er bij mij alleen een wazige zwarte vlek (geen vruchtje en al helemaal geen hartje) te zien. Kon beginnende miskraam zijn of eventueel zwangerschapsring. De echoscopiste ging uit van een miskraam. Ik ben inniger 26+3 weken zwanger.

Share This Page