Hallo allemaal Op 2 februari krijg ik mijn 20weken echo naarmate we steeds meer bij die dag komen hoe zenuwachtiger ik word. Wat moet ik ervan verwachten en is er een kans dat je pijn krijgt door het evt drukken op de buik? Ik heb mijn echo dit x in het ziekenhuis bij de gynaecoloog dit wegens ziektes in de familie oa hart problemen en nierproblemen De kans is klein dat het kindje het ook zal hebben maar word toch een beetje bang voor de uitslag. Heeft iemand ervaringen ermee?
Ik zou zeker niet bang zijn voor pijn! En echoscopist die je pijn doet heb ik nog nooit gehad of over gehoord! Natuurlijk logisch dat je zenuwachtig bent en dat mag ook! Ze kan immer je kindje helemaal screenen op de gezondheid!.. Zelf loop ik bij deze zwangerschap onder begeleiding van het ziekenhuis ivm mijn eerdere zwangerschap en Hellp. Ik moet zeggen, ik vind het heerlijk! Ze hebben zoveel aandacht voor je (persoonlijk veel meer dan bij een verloskundige, vind ik dan). Nemen echt de tijd! Leggen alles goed uit.. Doen ze dit niet moet je er zeker naar vragen hoor! Niet je eigen bang maken meis...
Ja om te voelen hoe of wat je baarmoeder en eileiders goed liggen tenminste ik hoor daar allemaal verhalen over. Als ik bij de verloskundige ben geweest voor controle drukken ze me ook altijd op de buik dit doet niet pijn minstens wat gevoelig maar had begrepen dat ze dT ook doen bij de 20wkn echo waarom weet ik niet. Maar ik laat het wel op me afkomen. Dit is mijn eerste dus weet niet zo wat ik ervan moet verwachten. Onzeker
Dit hoort geen pijn te doen, ook niet in het ziekenhuis! Natuurlijk wel gevoelig want ze drukken dan langs/om/op je baarmoeder.. en als dan ook nog je blaas vol zit kan dit soms wat vervelend aanvoelen. Maar ook dit verschilt per vrouw denk. ik zelf kan mij niet herinneren dat bij mijn eerste de 20 wk echo zeer heeft gedaan, en de afspraken erna ook niet! Gewoon lekker op je af laten komen en jezelf vooral niet "gek" (laten) maken!
Denk dat het gezonde spanning is die je voelt voor de 20-weken echo. Ik zou het eerder raar vinden als je geen spanning zou voelen ! En wat betreft de pijn, dat zal idd vast meevallen! En als het niet meevalt, kun je dat natuurlijk gewoon aangeven hé!! Hoop op goed nieuws voor je, maar komt vast goed!
Bij de 20 weken echo kijken ze heel uitgebreid naar je kindje. Ze bekijken verschillende organen heel goed en meten van alles op. Soms moeten ze een beetje duwen op je buik om goed beeld te krijgen, maar ik heb nog nooit gehoord dat dat zeer deed bij iemand. Het is logisch dat je het spannend vindt, ik denk dat de meeste dat wel hebben. Hopelijk is alles goed met je kindje. Succes 2 februari.
Ik heb enkele weken geleden de 20 weken echo gehad van mijn tweede kindje. Ook ik vond het steeds spannender worden naarmate de datum dichterbij kwam. Ze kijken inderdaad alles na of er geen afwijkingen zijn. Er wordt vaker niets gevonden dan wel, maar een forum geeft daar misschien een wat vertekend beeld van. Over het algemeen doet de echo geen pijn, maar als het kindje niet goed ligt kunnen ze wel flink duwen met het apparaat. Bij mijn eerste moesten ze af en toe flink over mijn bekken heen omdat het hoofdje daarachter lag. Dat doet geen pijn, maar vervelend is het wel. Deze keer heb ik de echo overigens als veel minder prettig ervaren. Het kindje lag echt in de minst gunstige houding. Na wat draaien en bewegen veranderde ze nog niet van positie. Daarom heeft de mevrouw flink lopen duwen om toch alles te kunnen zien. Ze heeft kracht gezet met twee handen soms. Deze keer haf ik na de echo dus ook echt wel pijn, maar dat heeft zeker ook te maken met het feit dat ik al vroeg in de zwangerschap bekkenklachten kreeg.
Meid, I feel your pain! Ik heb de 28e de 20 weken echo en ik zeg eerlijk: Ik ben bang! Bij mij in de familie komen hartafwijkingen voor, bij mn vriend helemaal niks. Ik hoop ook dat ze niks vinden, die kans lijkt me inderdaad kleiner dan groot. Succes meid, het komt goed!
Niet zenuwachtig voor zijn. Dat was ik ook totaal niet. Mocht er uit die echo iets komen wat niet goed is dan heb je daarna nog tijd zat om je druk te maken. Maar gewoon niet doen en ervan genieten dat je je kleintje weer mag zien. Pijn doet het zeker niet. Ze drukken niet op je buik maar gaan met echoapparaat over je buik, dat heb je als het goed is al eens eerder gehad. Voel je dus niks van. Zenuwen op zij zetten en lekker genieten
Ja spannend blijft het voor mij zowizo dat is bij elke echo geweest. En zodra ik er dan eenmaal zit ontspan ik me wat meer omdat ik haar dan weer zie en beweegt en hartje klopt.