Lieve dames, Wie geeft mij hoop? Echo gehad vandaag.. 4mm vocht nekplooi, ietwat vocht bij het buikje. Het buikje was wel netjes gesloten, maar er zaten maar 2 aders in plaats van 3 in de navelstreng. Hersenen zagen er goed uit, hartje zo op het eerste zicht ook. Alles liep prima op termijn. Bovenbeentje ook precies de zwangerschapstermijn. Neusbotje heeft ze niet heel goed naar gekeken dacht ik. Kan dit nog goedkomen? De echografiste gaf ons weinig hoop. Alvast bedankt!
Wij kregen met 11+3 het nieuws dat ons kindje een serieuze nekplooi had (cystic hygroma). Enkel weken later ook vocht in buikje, huid(licht) en een beetje bij de longetjes. Op 14 weken een Vlokkentest gedaan en ons ventje had een normaal karyotype (alle chromosomen). Na een extra test is nu met 21 WK. Gebleken dat ons zoontje een milde vorm van het Noonan syndroom waar het vocht dus vandaan komt. Hartje e.d. ook allemaal ok. Enkel het vocht is een probleem. Ik ben altijd blijven hopen. Er zijn kinderen bij wie het voor altijd verdwijnt, kindjes met een milde afwijking en kinderen met ergere problemen... Veel succes/sterkte alvast.
Ik heb dit de afgelopen weken vaker gelezen, met meestal slecht nieuws maar ook enkele hoopgevende verhalen waarbij het vocht verdween en een gezond kindje werd geboren. Heb je NIPT/combinatie test laten doen?
Wat Fluss zegt. Ben je dan zomaar naar huis gestuurd of ga je nu testen laten uitvoeren? Veel sterkte, een klap om dat te horen.
Jeetje meis wat verschrikkelijk om dit nu te lezen! Ik wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk is er niks aan de hand.
Ik had ook een nekplooi van 4mm. Geen vocht in buik maar met mijn kindje lijkt nu alles goed te zijn. Die navelstreng hoeft ook geen groot probleem te zijn. Sterkte deze spannende tijd. Heel erg die onzekerheid. Weet er alles van
Heel lastig zien want het kindje ligt niet mooi recht met zijn gezicht. Hij kijkt een beetje richting je rug
Aankomende week vlokkentest. Dan weer afwachten. Het hele riedeltje komt weer naar boven van eerste zwangerschap. Hopelijk heeft dit een goede afloop!
Mijn zoontje had een nekplooi van 7.1 mm miste ook een slagader, en het buikje dachten ze ook wat te zien wat niet goed was. Verder was alles goed. Mijn zoontje is uiteindelijk gezond geboren, terwijl het academisch ziekenhuis dacht dat het geen levensvatbaar kindje zou zijn. Vlokkentest en array onderzoek en verdere echo's niets uitgekomen.
Ja het is echt een wondertje, hoop dat het voor jou ook zo mag zijn. Ik heb ook altijd hoop gehouden, ben blij dat ik je een beetje hoop heb kunnen geven. Veel sterkte de komende tijd.