Ik ben vrijdag met 16w5 dagen naar BabyVision geweest in Delft voor een pretecho, volgens de meting was ik 17w2 dagen. Nu ben ik bij een vrouw geweest met 24 jaar ervaring, en die zag echt tot 3x aan toe duidelijk 2 streepjes, dus een meisje, maar omdat ik er zelf zo van overtuigd was dat het een jongen was maak ik me zo druk dat ze het niet goed heb gezien. Hoe groot is die kans? Ik heb geen foto verder, maar ze zei dat ik lekker jurkjes kon gaan kopen. Kan er alsnog een piemeltje aangroeien? Of is het met een x aantal weken wel bepaald of het nou een jongen of een meisje is..... Ben zooo'n twijfelmuts! Maar zoo gelukkig dat het een meisje is! Edit Moderator: Titel aangepast door Kwebbel Ik hoop op reacties! Liefs
Oh ja, een vriendin van mij was ook bij Babyvision geweest en daar was nl eerst gezegd dat het een meisje was, en 2x later een jongen bij een ander pretecho bureau...... Het is dus ook een jongen... Vandaar ook die extra twijfel!
Een piemeltje groeit er niet aan. Direct bij de bevruchting is het geslacht al bepaald. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=8255
Je kan bij de 20 weken echo nog eens vragen of ze extra goed willen kijken. Misschien dat je dan meer duidelijkheid kan krijgen. Succes. Groetjes, Lotte
Vriendin van me hoorde bij echobureau een jongen en later bij echo bij de gyn toch een meisje... 15-16-17 weken is nog pril hoor... Je kan beter bij 20 weken kijken.
Het is echt duidelijk te zien op de echo, tot 3x aan toe hoor, echt 2 witte streepjes.... Maar ik dacht dat het in het begin altijd op een "doos" leek namelijk en dat later altijd een piemeltje aan kan groeien..... Ik ga er dan maar gewoon lekker van genieten dat we een meisje krijgen! We hebben ook al een aantal roze dingen gehad, vind het zo leuk!
Een beetje offtopic, maar ik vraag me af of er een reden is waarom het zo belangrijk voor je is om het geslacht 100% zeker te weten? (ik bedoel een erfelijke ziekte oid). Ik vind de titel van je topic nl nogal 'heftig', en toen ik las waar het over ging, vond ik de titel helemaal niet relevant. Misschien is dit heel persoonlijk hoor, ik ben namelijk zwanger van een kindje wat niet gezond is gebleken, we hebben een behoorlijk heftige tijd achter de rug EN voor de boeg, en dan stuit het mij tegen de borst dat je het niet zeker weten van het geslacht op deze manier 'aankondigd'. Voor mij persoonlijk is het geslacht namelijk helemaal niet meer van belang... (Mocht het zo zijn dat er erfelijke aandoeningen aan de orde zijn bij een bepaald geslacht, dan trek ik bij deze mijn voorbarige opmerking terug.)
Nou misschien is "bang" idd wat overdreven hoor, excuus als ik sommige meiden daar "pijn" mee doe, dat begrijp ik nl volledig! Maar ik bedoel meer zo van, als je het te horen krijgt, stel je je daar helemaal op in, je koopt allemaal leuke dingen, en dan kom je de volgende keer en dan kan het misschien weleens een jongen zijn, zo bedoelde ik het eigenlijk..... Dan moet je toch een knop weer omdraaien, en natuurlijk is het aller aller belangrijkste dat onze kleine hummel gezond is!
Nou ik zou zeggen, wees er niet zeker van. Bij mij zeiden ze tot 3 keer aan toe een meisje (tot 26 weken, zie foto in mijn album) En met 26,5 week was het ineens een jongetje!
Whaa..... ik denk nu helemaal dat het een jongen is in mijn buikkie! De foto's van jou lijken precies hetzelfde als die op mijn DVD! Ik denk dat ik alles maar terug moet brengen hoor.... Hoe kunnen ze tegenwoordig die "fout " nog maken he....? Op jou foto's zal ik ook zweren 2 streepjes te zien nl, dus een doos... Denk dat ik maar ff moet stoppen met roze dingetjes te kopen
hoi hoi pfffff vind het heel moeilijk eigenlijk jij heb geen foto die we kunnen vergelijken maar inderdaad zeg ik zou zweren bij de foto's van fioon dat dat een meisje is hahaha denk dat je maar gewoon nog even neutraal moet zijn tot de 20 weken echo alhoewel ik toen gezien had dat het een jongetje was bij mijzelf maar met 27 weken zag ik het veel en veel duidelijker succes en groetjes nathalie
Bij mij was dat de reden waarom ik het bij onze eerste gewoon niet wilde weten. Zag het al voor me dat er na de bevalling het tegenovergestelde geslacht gezegd werd en dat je dan een soort van teleurgesteld bent, terwijl dat helemaal nergens voor nodig is...
Kan mij voorstellen dat je "bang" ben de verkeerde kleuren te kopen omdat je van de echo uitga, stond alleen beetje anders genoteerd Ik heb volgende week zaterdag mijn echo in delft, ben benieuwd want met de eerste ben ik in Barendrecht geweest. Is de echo wel van goede kwaliteit, zijn ze vriendelijk en nemen ze de tijd voor je..? En meis je hoef geen sorry te zeggen, jij kan er niets aan doen als het bij andere niet goed gaat. Zo las ik een verhaal over iemand die ingeleid wil worden omdat de baby anders te groot word, ik heb een hormoon afwijking waardoor ons kindje groeiachterstand zal oplopen en vroeggeboren zal worden...moet ik dan boos worden omdat het bij mij anders loop? Mensen die zeuren over hun vaders, ik heb geen vader meer..moet ik dan boos worden, omdat ik er alles voor over zou hebben om mij vader nog te kunnen spreken.. Zo kan je eeuwen doorgaan.. Dat was ff off topic Maar geniet lekker van je echo en misschien bij 20 weken even lief glimlachen of ze nog eventjes willen spieken voor je
Hoi Patricia01, Lief je berichtje! Jij gaat ook naar BabyVision begrijp ik? Zorg ervoor dat je op een maandag of een vrijdag gaat, dat is bij Linda en dat is degene met de meeste ervaring daar, die vrouw neemt echt de tijd voor je, doet dit werk al 24 jaar, legt een hoop uit, ging ons kindje ook screenen, terwijl dat eigenlijk helemaal niet hoefde..... Wij hadden in 1ste instantie een 4d pakket, maar omdat het kindje nog te doorzichtig was, hebben we iom haar besloten om er een 2d pakket van te maken, omdat het anders niet mooi was, helemaal geen probleem. Echo was echt super! Omdat ik dus nog zo twijfel ga ik volgende week vrijdag terug naar haar, dan ben ik inmiddels 2 weken verder en misschien kan ze het dan beter zien, al was het voor haar al echt helemaal duidelijk, en mocht ik roze jurkjes gaan kopen Dus het is echt om mijzelf gerust te stellen zeg maar... Dus laten we hopen dat het bij een meid blijft! Liefs
Ow balen want ik kan niet op vrijdag, we hebben namelijk geregeld dat onze kleine bij opa en oma is..hij gaat dan een dagje kokkerellen met opa Nou hopelijk dat wij zaterdag ook een aardig persoon krijgen
Patricia, Ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen bij Baby Vision in Delft. Wij hebben nm ook op zaterdag (maar dan 2 feb...over 2 wk dus) daar een afspraak voor 4D. Ben zo verschrikkelijk nieuwsgierig naar het geslacht van ons kindje dat ik zou willen dat het alvast zover was. Liefs Mirre