Beste meiden, er zijn heel wat topics over vruchtwaterpuncties, maar is er iemand die ervaringen kan delen over vruchtwaterpuncties bij een meerling? Ben 36 en heb voor de NT (volgens hen) gunstige uitslagen 1:824 en 1:996, maar helaas is dat alleen op basis van een echo, omdat een bloedtest (combitest) niet mogelijk is bij een meerling. Mocht iemand iets weten, of misschien goede links (ik ben wat internet betreft echt een oen), hoor ik dat graag. De kans op miskraam maakt mij zo huiverig (en ik vind dat ik mijn portie miskramen heb gehad), daarom hoor ik graag van anderen.
Hi meis, hoezo kan een combitest niet bij een meerling? Wij krijgen 22-01 een combitest dus dat vind ik een beetje raar? Wij hebben bewust niet gekoezen voor een vruchtwaterpunctie omdat net wat je zegt er een risico aan zit voor je ongeboren vrucht,dat wilde wij niet riskeren. Ik zou het toch nog eens goed navragen hoor over die combitest.. Succes ermee iig!
Hoi Daisy, bedankt voor je antwoord. Ik ben voor de controle en hopelijk bevalling (durf nog niet te ver vooruit te denken) bij het LUMC en daar zeggen ze dat een bloedtest niet genoeg zegt omdat ze dan toch niet weten over welke kind het gaat. Waar loop jij dat ze het wel doen?
Wij moeten het in Nijmegen laten doen,in het Radboud. Onze gyn hier zei het zelf,leek hem beter maar idd wat je nu zegt is ook wel weer te snappen. Ik zal het eens allemaal na gaan vragen als we er zijn,nog een weekje. Het likt me behoorlijk raar als onze gyn ons doorstuurt naar het Radboud en het heeft geen nut? Wanneer moeten jullie terug komen? Ik las dat je net zover bent als ik? -x-
Hoi Daisy, wij hoeven pas weer voor controle over vier weken - maar als ik de vruchtwaterpunctie wil laten doen, moet ik over drie weken ongeveer het laten weten (maar ook op het laatste moment in week 16 mag ik alsnog besluiten). Wij lopen inderdaad gelijk op - ik ben een dag voor op jou - leuk. Bedankt voor je antwoorden - ik ga toch wat meer info zoeken over bloedtesten. Groetjes.
Hi, je zou eens kunnen vragen over de nekplooimeting? Heeft geen risico's! Iig veel succes met je keuze! Liefs Dais.. -x-
Hoi Daisy, de nekplooimeting heb ik al gehad, vd week - 1:824 en 1:996, maar ja, dat is zonder de bloed. Ga denk ik voor 100% de punctie doen, gezien mijn leeftijd. Maandag bel ik de spreekuurlijn van het LUMC en vraag week over een bloedtest. Dank je en tot ziens bij onze exclusieve tweeling forum!