Dag allemaal! Ik woon in een oud huis met loden leidingen. Weet iemand wat nou het beste is om te doen? Ik heb ergens gelezen dat je dan alles met bronwater moet doen, dus niet alleen koffie en thee zetten, maar ook koken. Geen idee of dat nou overdreven is of niet, eigenlijk. Iemand in deze situatie? Ik hoor het graag!\ Groetjes, Dominique
Volgens mij heb je ook van die waterzuiveringskannen, die verkopen ze bij De Tuinen. Britta heten die volgens mij. Maar of ze voor lood helpen weet ik niet.
Hoi Lin, die kannen ken ik inderdaad. Er staat op de doos dat het lood in het water "verminderd", maar niet hoeveel! Dat vind ik niet echt wat zeggen. Dat kan wel zo'n beetje zijn, dat het toch niet echt uitmaakt. Ik ga wel even op de site kijken van die kannen, misschien staat er wat meer ... Hoi Senna, het lood komt ook in je kind terecht tijdens de zwangerschap, heb ik begrepen. Ik heb niet doorgelezen, toen er werd uitgelegd wat voor enge afwijken het allemaal kon veroorzaken, maar het was niet best. Eigenlijk is het niet eens goed voor volwassenen, geloof ik, daarom moeten ze overal vervangen worden. Groetjes, Dominique
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en bronwater gebruiken dan. Zo ontzettend duur is dat toch ook weer niet. Zeker als je het bij de aldi of de lidl ofzo koopt.
Hmm wel raar dat de gyn of de vk er niets over gezegt heeft.. Maar ik geloof je graag dat het niet goed is hoor!!! Maar heb nog nooit gehoord dat er iets is gebeurd met een kindje doordat de moeder loden leidingen in huis had. ga het deze week meteen navragen bij de gyn. Ben nu toch wel benieuwd.. weet eig helemaal niet of wij loden leidingen hebben.. we wonen wel in een oud huis.. hmm zal mijn vriend eens vragen.
Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. Wel van loden leidingen, maar niet dat dit schadelijk kan zijn voor je kind. Pim
Loden leidingen zijn niet goed voor volwassenen en dus ook niet voor je ongeboren kind. Wij wonen ook in een huis van ruim 70 jaar oud en alle loden leidingen (in ieder geval de aanvoer) zijn vervangen. Gina
je kunt bronwater gebruiken. Ik woon in een huis uit 1889 en daar zal zeker het nodige lood in zitten. Het eerste jaar heb ik flessenvoeding met bronwater gegeven (barleduc kartonnenpak, want daar zat ook het minste natrium in) Nu geef ik gewoon water uit de kraan. Maar voor koken enzo heb ik altijd gewoon kraanwater genomen.