poes poept opeens binnen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bellabella, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik baal als een stekker want mijn poes is opeens niet meer zindelijk! Ze is 6 jaar en gewoon gezond, gaat altijd naar buiten (nog steeds) maar opeens poept ze in de woonkamer: gadverdamme! :evil:

Ik vind dat echt zooooo ranzig, weet niet wat ik er aan kan doen. Heeft iemand hier wel verstand van deze rare ommezwaai van haar en wat ik er tegen kan doen? Weet iemand ook waarom ze dit opeens doet (nu 4 dagen achter elkaar...)

BAH BAH BAH!

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

is ze mischien bang aangelegd? er wordt hier al behoorlijk met vuurwerk geschoten, die van mij durft niet meer naar buiten, ik heb een kattebak neergezet en daar gaat ze nu op, misschien voelt ze aan dat je bijna moet bevallen? katten zijn echt heel gevoelig er is vast iets waardoor ze tijdelijk in de war is, als je het haar wilt afleren moet het op het moment dat het gebeurt anders weten ze niet meer waarvoor ze straf krijgen, dat is dus lastig. misschien advies vragen aan een dierenarts als het lang aanhoudt.

3. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Thanks voor je antwoord. Ze is wel bang aangelegd maar ze gaat gewoon nog steeds naar buiten en ze plast ook niet binnen... Afgelopen jaren heeft ze ook niet binnen gepoept rond deze tijd. Maar ik had er op zich wel aan gedacht dat het daar aan zou kunnen liggen.

Verders ben ik nu inderdaad bezig met de laatste loodjes maar het lijkt me niet dat ze dit daarom opeens doet, toch?

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou idd denken dat ze angstig is vanwege het vuurwerk of misschien voelt ze dat je binnenkort gaat bevallen. De plekken iig niet schoonmaken met chloor! Ik zou voor de zekerheid dit even voorleggen aan de dierenarts.

5. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Heb je wel een kattenbak binnen waar ze op kan zitten als het nodig is?
    Meestal is er echt iets aan de hand als een kat zijn behoefte (plassen en/of poepen) zomaar in de woonkamer doet. Angst kan heel goed, maar het is idd ook mogelijk dat zij voelt dat er een grote verandering aan komt. Of misschien heeft ze een bacterie waardoor ze het niet op kan houden. Hoe zien de drollen eruit? Die van een kat moeten langwerpig en stevig zijn.

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

is het diarree of echt vaste poep? zou ze pijn kunnen hebben of iets dergelijks? ik maak het altijd schoon met sterkruikende schoonmaakmiddelen, vaak laat ze het daarna wel, niet meer haar geurtje....
    wat betreft je zwangerschap, ja weet ik dan ook niet, maar mijn poes was even helemaal van slag de eerste weken van mijn zwangerschap, ik rook wrsch anders ineens, ze zijn echt heel gevoelig voor veranderingen en dan bedoel ik dat ze het aanvoelen, let maar eens op haar vlak voor een storm, wie weet voelt ze je naderende bevalling toch wel aan.

7. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ik dacht ook meteen aan vuurwerk. Mijn hond wordt daar ook neurotisch van.

8. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik heb geen kattenbak want ze gaan altijd buiten (heb nog een kat). Verders ben ik zelf bijna dierenarts en heb haar dus onderzocht: heb niets kunnen vinden. Ze heeft ook geen rare ontlasting.

Ze doet het ook gewoon op het parket, dus niet eens in een tas of op een hoopje kleren ofzo. Steeds in dezelfde hoek. Ik heb haar 1 keer betrapt en heb haar toen naar buiten gegooid maar ze heeft het daarna gewoon weer gedaan.

Waar ik aan zit te denken is dat ze de laatste tijd ontzettend veel aandacht vraagt: ze wil alleen maar op schoot en gaat dan melken: lekker met die nagels in je buik... Dus ik heb haar al een paar keer weggestuurd van mijn schoot, dan komt ze gelijk terug, dan stuur ik haar weer weg en dit gaat dan een tijdje zo door. Ik irriteer me ook sneller aan haar omdat ze zo opdringerig aandacht wil. Misschien is ze daarom van slag? Ben ik niet lief genoeg geweest? :oops: Mijn vriend knuffelt nog wel veel met haar hoor!

9. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Probeer dan eerst een kattenbak neer te zetten. Ookal ging ze eerst naar buiten, misschien wilt ze er dan nu wel op.
    Kan zijn hoor dat het een scheeuw om aandacht is.
    Ik weet niet hoeveel aandacht ze eerst kreeg, maar als dat nu een stuk minder is en je bent minder vriendelijk dan gaan ze juist achter je aan blijven lopen. Hier is dat net zo. Als het juist niet uitkomt omdat ik haast heb of mijn goede kleren aan heb waar ik op dat moment nou net geen haren op wil hebben willen ze alle 2 op schoot en de hond het liefste ook. Ik merk nu ook dat nu ik weer zwanger ben dat ze weer heel veel aandacht vragen.
    Onze katten gaan ook naar buiten (eentje kan dan niet de tuin uit) maar heb toch echt wel een kattenbak binnen staan.
    En anders in die hoek iets neerzetten zodat ze er niet meer bij kan? Misschien ook een optie.

Maar voel je nu niet schuldig want je hebt andere dingen aan je hoofd. Je kat overleefd het heus wel ;)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

'k Denk toch van wel! Mijn honden en katten voelen al vanaf het begin aan dat ik zwanger ben. Ik ben nog niet bezig met veranderingen in huis, maar jij moet bijna bevallen en denk dat poes jaloers is? Je stuurt haar ook weg, schrijf je, dus poes probeert op deze manier aandacht te vragen!
    Als ze anders nooit poepte in huis rond oud&nieuw en nu wel, dan ligt het daar dus niet aan.
    Mijn honden en katten zijn ook als de dood, maar doen hun behoefte niet ineens binnen of naast de bak!
    Zet de bak maar in een hoek van de kamer en beloon haar als ze erop is geweest.

11. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Onze ene kat is ook zo gestressd als wat... Wil vreselijk veel aandacht, krabt aan de bank, krabt voor de deur en mauwt overdreven. In onze vorige 2 huizen plaste hij ook regelmatig ergens op de grond terwijl hij geen lichamelijke klachten had. In dit huis heeft hij dat tot nu tot nog niet gedaan, maar vertoont nu wel weer dat gestressde gedrag dat er destijds bij hoorde.

En ja... ik loop ook op het eind van de zwangerschap en deze aandachtstrekkerij is echt sinds een paar weken... Schijnt huisdieren het kunnen aanvoelen.

12. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik heb ook een kat,en die heeft echt nog nooit gepoept of geplast binne
    nu heeftie het al meerdere keren binnen gedaan,zelfs een keer op me bed geplast,ben naar de da geweest,beestje is stikgezond
    nee dit is sinds ik zwanger ben,hij is erg jaloers aangelegt,mischien ruikt of voelt ie wat?
    ik heb er altijd me twijfels bij gehad

13. Nanda28

Nanda28 Lid

7 dec 2008
    96
    0
    0
    ik ben dierenartsassitente en ik denk dat t een combi is van stress door evt vuurwerk en dat ze niet meer op je buik mag liggen ik zie dit soort dinge vaak bij ons op de praktijk ik zou als ik jou was een lekker fleece deken op je buik leggen en dr gewoon bij je nemen.
    Je kan ook proberen een of een feliway verdamper werkt voor haar die haal je bij de DA is een verdamper voor katten met feromonen die haar rustig maken bij veranderingen in de gezinssituatie is niet schadelijk voor mensen maar stelt de kat op haar gemak!

Sucses

14. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Onze poes van 6 heeft ook zo'n periode gehad. Overal vond ik plasjes, stinkt enorm en ik was er behoorlijk gefrustreerd van. Ik denk dat die dieren aanvoelen dat er wat gaat veranderen. Ik heb onze poes enorm veel aandacht gegeven. Extra laten merken dat ik nog steeds erg blij met haar ben. Klinkt zweverig, ik weet het, maar ik heb er ook geen andere verklaring voor. Nu lijkt er niks meer aan de hand te zijn.

15. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik ben net thuis gekomen en ze heeft @#*!@#:evil: WEER binnen gepoept op dezelfde plek.
    Wat een schijtkat, letterlijk! Blegh!

16. Nanda28

Nanda28 Lid

7 dec 2008
    96
    0
    0
    Kleine plasjes kan ook blaasontsteking zijn ter gevolge van stress en ja geloof t of niet een kat kan al stress hebben als je een nieuwe plant gekocht heb of een ander bankstel of nieuwe buren die veel heen en weer lopen enz enz dus kleine plasjes in de gaten houden en anders ff plasje naar DA brengen voor onderzoek! :)

17. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Mijn kater van 3,5 poept ook ineens buiten de bak :S Dacht eerst dat het kwam doordat ie de bak vies vond, maar hij doet t ook als de bak gewoon schoon is!

En ik kan ook geen reden bedenken...ik heb een kitten (katertje) van 8 mdn maar die heb ik alweer bijna een halfjaar, en hij heeft het tot een aantal weken geleden nooit eerder gedaan. Ze kunnen ook goed overweg, de oudere kater is een soort vaderfiguur.

Ik snap er niks van, en hij doet het ook niet elke dag (wel alleen 's nachts trouwens)...

Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn kitten sterker wordt en ook geslachtsrijp natuurlijk, maar dan zou hij toch eerder gaan sproeien, en dat doet ie absoluut niet!

(en dat is heel veel geluk voor ons, want het is een voormalig dekkater die pas met bijna 2 jr gecastreerd is en bij ons kwam wonen, en daarvoor er lustig op los sproeide)

Dus, als iemand een idee heeft...het zijn gewoon harde keutels, en nog vlakbij de kattenbak ook :(

Volgens mij doet hij het wel echt expres, maar waarom?

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    als je kat iedere keer op de zelfde plaats ze verboden behoefte doet moet je daar een stukje aluminium folie neerleggen..
    Dan doen ze het nog 1 keer, dan haal je de folie weg en leg je een nieuw stukje neer echt ze doen het nooit meer!
    (katten willen namelijk altijd hun behoefte begraven maar het krabbelen aan de folie is zo een rotgevoel voor ze dat ze de 2e keer wel nadenken.

19. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Het moeilijke van folie neerleggen is dat ik dan bang ben dat ze het ergens anders in de woonkamer doet... Nu weet ik iig het plekje en kan ik daar rekening mee houden. (we hebben nl een robotstofzuiger en die laat ik daar nou niet meer komen).

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als jij haar echt zo'n schijtkat vindt, is ze misschien beter af bij een ander!
    Koop gewoon een bak (zwaar smerig en onverantwoord om katten buiten te laten schijten, daarom kan ik nu fijn niet tuinieren) en geef haar wat aandacht.
    Kan of wil je dat niet: zoek dan een ander huisje voor haar, ze roept om AANDACHT!

Deel Deze Pagina