20 weken en bruin roze bloed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani27, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Vanmorgen buikpijn maar dat heb ik elke ochtend.

Na het plassen vielen er bruin roze klodders in de pot. Ik schrok me rot.
    Meteen de vk gebeld. Ze heeft een echo gemaakt, urine gecheckt en gevoeld aan mijn buik. Alles lijkt in orde.

Het bloed kan ze niet verklaren. Ik heb geen verstopping of gemeenschap gehad.

Ik ben bang.. de vreugde na de goede 20 weken echo is weg.
    Ze mag nog niet geboren worden...ben de hele tijd al van slag.

Lig nu met lichte kramp op de bank op advies van de vk.

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Wat ontzettend vervelend zeg :( Zou me ook helemaal kapot schrikken! Wel fijn dat alles verder in orde leek, maar toch...

Hoop dat het na wat rust weer stopt en dat je jullie kleintje over 20 weken (ongeveer) zullen ontmoeten!

3. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat schrikken!! En idd rustig aan doen. Hopelijk was het gewoon een vaatje. Heeft ze ook de lengte van je baarmoederhals gemeten bij de echo?

4. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Nee dat niet. Ze heeft alleen een uitwendige echo gemaakt.

Ik heb er nog wel om gevraagd maar het leek haar niet nodig.

Het zit wel continu in mn koppie maar wil ook vertrouwen op haar oordeel.

Ik zie dat jou baby met 20 weken geboren is..wat had jij voor klachten?

5. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Vreemd dat je niet naar ziekenhuis bent doorgestuurd voor inwendig onderzoek. Als de buikpijn over een uur nog niet weg is zou ik terug bellen.

6. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Mijn vk zit in het ziekenhuis dus daar was ik al.
    Het enige wat ze kon zien op de echo was dat de baarmoedermond gesloten is.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

He bah wat shit zeg :(
    Probeer te ontspannen en je niet te druk te maken want dat is ook niet goed.

Mochten de krampen blijven aanhouden en je blijft wat bloed verliezen dan zou ik gewoon over een uurtje of 2 weer bellen, liever een keer te veel dan te weinig!

Dikke knuffel!!

8. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi,

Vervelend hè, die onzekerheid. Ik heb dit ook gehad met 20 weken en ik wil je toch mijn ervaring vertellen. Hopelijk geeft dat weer wat moed. Het heeft een week geduurd, waarin het steeds erger werd, ook met roodverlies zoveel als een ongesteldheid. Ik ben toen 24 uur opgenomen geweest en veel onderzoeken gehad. Er is niets gevonden en in het zh zeiden ze toen dat dit wel vaker voorkomt; dat ze het altijd hoog opnemen, maar dat in 80 % van deze gevallen er niets is. Je hebt de 20-wekenecho al gehad.... hebben ze ook iets gezegd over waar de placenta lag? Bij mij hadden ze op die echo gezien dat de placenta dicht bij de baarmoedermond lag. Hiervoor heb ik onlangs een hercontrole gehad en nu ligt de placenta ver genoeg weg. Mijn verloskundige zegt dat ze denkt dat het bloedverlies met 20 weken waarschijnlijk daar iets mee te maken had. Inmiddels ben ik 36w5d zwanger en heb ik na 21 weken nergens meer last van gehad!

Sterkte!!!

9. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hoi nora

Mijn placenta ligt achter tegen de bm wand aan.
    Dit kan dus niet de oorzaak zijn.
    Ik ben van bed gekomen en meestal krijg ik dan wat buikpijn en komt er ontlasting.
    Nu kwam er dus niks behalve afscheiding met bloed erdoor.

Het heeft niet meer gebloed sinds vanmorgen maar heb af en toe wel wat zeurderige pijn in mijn buik.
    Als dit blijft dan bel ik straks gewoon nog een keer.

Punt is dat ze dan waars weer een echo maken en dan weer weg laten gaan.
    Tis gewoon een lastige termijn denk ik omdat ze er weinig mee kunnen.

Voel haar wel af en toe bewegen.

10. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Precies, 20 weken is echt een lastige termijn. Dat zeiden ze in het zh toen ook tegen mij. Maar goed dat je bij twijfel gewoon weer belt! Sterkte

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh dat is wel fijn dat je haar af en toe voelt bewegen.
    Ik hoop voor je dat het gewoon incidenteel is en verder niks, krampen misschien gewoon zijn van de groei van de baarmoeder en een vaatje wat gesprongen is.

12. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Och Dani wat vervelend! Ik had zo iets met 14 weken maar bij mij lag de placenta deels voor de bm mond wat het bloed verklaarde.

Doe rustig aan en als je het niet vertrouwd vk bellen en inwendige echo eisen! Heb ik toen ook gedaan

13. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb het onlangs met 19 weken en 6 dagen gehad. Ik schrok me ook wild. Ik had de dag ervoor de 20 weken echo, mijn placenta bleek heel laag te liggen en voor de uitgang.

Of dat is de reden geweest, of het gedruk van de echo, het zou allebei kunnen. Ik ben nu bijna 25 weken maar gelukkig geen last meer gehad!

Hopelijk blijft het rustig bij jou, en heb je er geen last meer van.

Ik mocht overigens niet langskomen. Omdat het ons 5e kindje is en voorheen goed is gegaan zei de verloskundige dat het vast nu ook goed komt.. ik weet ze met 20 weken weinig kunnen doen behalve geruststellen, maar heb besloten als ik het na de 24 weken nog eens heb te vragen om een echo. Ervaringen uit het verleden bieden nu eenmaal geen garanties in de toekomst.

Sterkte!!

14. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Ik heb toch nog even gebeld omdat de buikpijn aanhield.

De vk dacht dat het aan de darmen ligt. Ik had sinds eergister geen ontlasting gehad.

Nu ben ik net geweest en is de buikpijn gezakt.
    De vk denkt dat het rozeverlies daarvan komt.

Ik bel nogmaals als het weer begint.
    Mijn placenta ligt achter dus dat is het niet.

Vinden jullie dat ze een inwendige echo had moeten maken?
    Ze zei zojuist aan de telefoon dat het geen zin heeft met deze termijn..

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik denk wel dat je kan vertrouwen op het oordeel van de VK.
    Fijn dat de buikpijn gezakt is nu je naar het toilet bent geweest, ik moet zeggen dat ik ook echt flink buikkrampen kan krijgen als ik naar de wc moet, kan er letterlijk dubbel van slaan af en toe :(

Ik zou het gewoon goed in de gaten houden en proberen te ontspannen.

16. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Als de bmm nog gesloten is zal dat wel oké zijn. Bij mij is echter met 21 weken door de gyn gekeken dmv echo, speculum én inwendige echo. Maar goed ook, want de dag erna is ons kindje gered. Gelukkig is dit zeer zeldzaam, maar de uitspraak "dat het geen zin heeft op deze termijn" vind ik echt vreemd.

Je kunt echter ook flink last hebben van je darmen inderdaad, lijkt veel op menstruatiepijn, vind ik. Heb je je al verdiept in hoe je je darmen goed op gang kunt houden? Daar zijn hier ook veel topics over te vinden. Gelukkig is jouw buikpijn weer gezakt!

17. Ramona80

Ramona80 Actief lid

19 okt 2014
    210
    0
    0
    Cervix meten met dit termijn kan echt wel.
    Ik kreeg ivm vroeggeboorte, tijdens de zwangerschap van de 2 e vanaf 16 weken, om de week een inwendige echo om de cervix te meten.
    Bij 18 weken bleek deze korter te zijn dan met 16 weken.
    Dus ja, inwendige echo kan prima met dit termijn.
    Mocht je weet buikpijn krijgen of druk onderin, bloed verliezen etc
    Meteen weer bellen hoor.

18. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Hè, hopelijk was dat het de oorzaak van het probleem idd.

Niet om je bang te maken: maar, Ik zelf had met 19.2 weken een klein beetje bloedverlies en wat niet noemenswaardige rugpijn.
    Bij controle in het zh, leek alles prima op de echo.
    Tot de gyn zich toch bedacht om even te kijken, inwendig of er iets te zien was, waarom er evt. bloedverlies was.
    Toen ze keken schrokken ze zich rot. Bleek ontsluiting te hebben en de vruchtzak puilde al uit. Zonder dat ik daar dus echt iets van gemerkt had.

Inmiddels ben ik gelukkig al 31 weken zwanger mbv noodgrepen en gaat het nog steeds goed.
    Maar in jouw geval zou ik dus zeker zsm vragen om een bmm meting! Beter teveel gekeken dan te laat gezien.

Hopelijk is er verder niks aan de hand en was het een inwendig wondje/vaatje oid

Groetjes Mus

19. Violie

Violie Lid

11 dec 2014
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik had bloedverlies en ze hebben inwendig gekeken dmv speculum. Toen kon ze afwijkingen aan de BMM constateren en zien dat dat heel kwetsbaar was en snel bloedde. Desalniettemin moest ik bij de volgende keer bloedverlies gewoon wéér komen en ben ik inmiddels zelfs een aantal keer opgenomen. Er werd simpelweg geen enkel risico genomen tot 34 weken. Bij mij bleek het dus verklaarbaar, gelukkig, maar ik was wel heel blij dat ze daar grondig naar gekeken hebben. Ik zou hier ook geen genoegen mee nemen TO!

20. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb toen met 14 weken een inwendige echo gehad en met 21 weken ivm veel harde buiken... Dus wordt dat zeker met dat termijn gedaan ja...

Deel Deze Pagina