20 weken en bruin roze bloed

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dani27, Feb 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Ik verlies mijn gehele zwangerschap al licht wat bloed. Bij mij gaan ze donderdag eindelijk een uitgebreide echo doen wel gewoon uitwendig, vind dat erg laat dus zal zeker aangeven bij de echoscopist bij de 20 weken echo dat hij / zij alles waar bloed vandaan kan komen goed in beeld brengt en duidelijk is naar jullie over wat hij ziet. Ik weet hoe onzeker het je kan maken en je wil zsm duidelijkheid en uitsluitsel en niet zoals ik dat ze op het allerlaatst pas iets ondernemen. Bij mij ligt de placenta aan de voorkant dus aan de buitenkant en die is ook niet gezakt had de gynaecoloog gezien dus daar komt het bij mij iig al niet vandaan.

Sterkte en goed op je standpunt blijven staan, wat een moeder voelt kan geen arts of geleerde indenken

2. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Ik.zit mega in dubio.

De pijn is gezakt maar stom genoeg ben ik nog steeds niet gerust.

Omdat ze niet inwendig gekeken hebben.

@ly ik heb de 20 weken echo eergister gehad en deze was in orde en de bmm gesloten.

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Volgens mij kijken ze het liefst zo min mogelijk inwendig. Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou als ik jou was gewoon morgen even de vk weer bellen, misschien kan ze iets voor je betekenen.

4. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    De vk inderdaad niet nee, omdat ze niet onnodig iets willen prikkelen. Vandaar dat hier dan doorverwezen wordt naar de gyn (en die is erg voorzichtig bij dergelijke gevallen).

5. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    #25 Dani27, Feb 22, 2015
    Last edited: Feb 22, 2015
    Ben net weer uit het zkh.

De vk wilde toch de bmm even meten. Ze kwam er nu zelf mee want ik blijf buikpijn houden.

Ze is uiterst voorzichtig geweest en de lengte is prima zei ze 3.8.

In dit soort gevallen zegt ze dat het toch gemeten moet worden ook ter geruststelling.
    Ze gaat er niet vanuit iets teweeg te hebben gebracht.
    Ze heeft ook nog gekeken naar candida maar dit kon ze niet echt ontdekken.

Dit heeft ze bekeken omdat ik steeds candida in de mond blijf houden.

Maar wat ik me afvraag maar misschien pieker ik teveel: kan een candida in de mond te maken hebben met mijn kramp en roze verlies? Dat het overslaat oid.

Ik ga morgen de doc belken over de candida in mijn mond omdat dit dus weer opspeelt nu

6. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hoe is het nu?

7. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Ik blijf af en toe wat buikpijn houden maar heb ook afwisselend opstipatie en diarree.

Vandaag naar de huisarts om te zien of er nog een kweekje afgenomen moet worden.
    Enerzijds wil ik die eendenbek niet want ben bang dat dat weer prikkelt maar goed ik overleg wel even.

Ik heb weer een innige band met de wc momenteel. Wc papier bekijken. Pff

8. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    Wat vervelend en onzeker allemaal.
    Je kunt ook als je bijv hard geniest hebt, een haarvaatje scheuren en dat daar het bloed vandaan komt. Je baarmoedermond is mooi lang en gesloten, dus zou met niet al te veel stressen
    Kweekjes nemen ze niet met een eendenbek, halen gewoon een wattenstaafje door je vagina en beetje inwendig. Zo deed de gyn het bij mij vorige week.

9. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Ligt eraan wat voor kweekje, sommige nemen ze wel met eendenbek. Maarrr, de lengte van je bmm is super goed! Dus dat is een zorg die je los kan laten. En van je darmen kun je inderdaad vervelende krampen krijgen.

10. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

Aug 29, 2013
    1,333
    587
    113
    Fijn dat je bmm iig goed is! Heel belangrijk! Goed dat ze het toch hebben bekeken, dan ben je in ieder geval gerustgesteld. En ik vroeg het niet om je ongerust te maken, maar er zijn helaas teveel ervaringen waarbij het wel foute boel was (inclusief mijzelf) en dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Gelukkig bij jou goed nieuws :).

11. Dani27

Dani27 Bekend lid

Aug 17, 2013
    670
    3
    18
    Nou ik had me het ritje huisarts kunnen besparen.
    Deze wil geen kweek nemen om prikkeling vd bmm te voorkomen.
    Een schimmel kan vanzelf overgaan.

Toen ik vroeg hoe het dan zit met bijv. Bacteriele vaginose wat in verband wordt gebracht met vroeggeboorte ontkende hij dit.
    .
    Nu stinkt mn afscheiding niet echt ofzo maar het ruikt wel sterk sinds de zwangerschap.

Ik bem beetje pissig dat alles zo moeizaam moet hier. Morgen de vk maar weer bellen wat zij denkt over de kweek.
    .

Share This Page