Na afgelopen week gekampt te hebben met een beginnende nierbekken ontsteking na een blaas ontsteking bleef ik pijn houden. Rechter nier gezwollen en nu in beide flanken pijn. Morgen spoed echo om te kijken of er door de beginnende nierstuwing een katheter nodig is. Heb de tramadol afgeslagen omdat ik mij daar nu gewoon nog niet oké bij voel. Mijn baarmoeder was door de ontsteking overprikkeld en had dus veel harde buiken en een menstruatie gevoel. Bed rust gekregen tot de kuur zou aanslaan. Maar nu sinds vanmiddag echt een op komende krampende pijn in mijn onderrug. Alsof ik flink ongesteld moet worden. Dan trekt het weer weg en dan start het weer. Maar geen harde buik. Puur krampen (zoals rug weeën ook starten) in je onderrug. Herkent iemand dit sowieso? Heb dit bij de andere 4 nooit gehad. Dus kan hier zo weinig mee. Maar maak mij wel zorgen. Maar wil ook niet bellen voor jan doedel.
Bellen! Beter tien keer voor niets gebeld, dan één keer niet gebeld terwijl je wel had moeten bellen. De verloskundige kan snel genoeg aan de telefoon beoordelen of dit ernstig is of niet. Sterkte!
Ik heb gebeld en vlak daarna nam het ook af. Vanmorgen tijdens de controle besproken en vanmiddag na een echo van mijn nieren ook een echo van de bmh. Ze denken dat het allemaal reageert en dus overprikkeld door de ontsteking.
Bellen! Liever 1x te veel dan te laat. Zijn het weeën kunnen ze ze nu remmen. En laat je niet afschepen hoor.