20 weken en nog misselijk....tips??

Discussion in 'Gezondheid' started by Minnimouse, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

Nov 15, 2009
    311
    0
    0
    Hallo!
    Pfff, heb even steuntje in de rug nodig. Zijn er ook meiden die ervaring hebben met constant misselijk zijn? Ik ben nu 20 weken en kan nog steeds niet normaal eten. Slik Primperan in een hoge dosering en daarmee is het overgeven onder controle maar ik hoef maar een vies potje van mijn dochter te zien of ik kokhals. Zit er even doorheen nu, had goede hoop dat het met 17 weken over zou zijn maar helaas. Wil niet zeuren want ben heel blij met ons meisje maar zo vind ik het best wel zwaar.
    Ondertussen wordt ik heel suf van de Primperan en heb ik een mega drukke baan waar men niet echt begrip toont (allemaal mannen die mijn zwangerschap maar een belasting voor het bedrijf vinden, en dat is het ook als je steeds weg moet rennen om te kotsen;)) Heb me rond 17 weken toen de emesafene niet werkte een week ziekgemeld, zat er toen finaal doorheen. Ik moet ook echt iedere dag om 21:30 in bed liggen, anders trek ik het niet...heb ook veel harde buiken de laatste tijd...ik weet het gewoon even niet meer. Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Sorry voor het zeurberichtje hoor, maar moest het even kwijt:)

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Hoi Anja, Ik wil je even sterkte wensen. Tips heb ik niet voor je en ik herken het ook niet. Maar ik begrijp dat je even moet 'zeuren' en ik wil je graag een steuntje in de rug geven. Daar zijn we toch voor hier!

3. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

Nov 15, 2009
    311
    0
    0

Dankjewel voor de lieve woorden! Ja de mensen hier snappen toch vaak net even beter wat je doormaakt :)

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Meid, wat ontzettend vervelend :(.
    Petje af dat je uberhaupt nog werkt (is mij nooit gelukt met misselijkheid/spugen ;)), maar ik denk dat daar ook een belangrijk 'winstpunt' voor je ligt.
    Rusten is namelijk heel belangrijk om misselijkheid/spugen onder controle te houden. En als je dan ook nog veel harde buiken hebt, dan schreeuwt je lijf luid en duidelijk: stapje terug!

Mijn belangrijkste tip zou zijn: maak meteen afspraak met arboarts/leidinggevende en ga gedeeltelijk de ziektewet in. Snap dat het lastig is voor bedrijf, maar de gezondheid van je kindje en jezelf staan voorop, toch? Mijn ervaring is dat je met doorbikkelen uiteindelijk alleen maar jezelf hebt... (en je moet nog een tijdje vooruit!)

Sterkte! En kies voor jezelf!

5. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Mee eens.
    Hier ook nog iedere ochtend boven het toilet. En op dagen dat ik onvoldoende rust neem en teveel doe of zelfs wil, vind ik mezelf spugend boven het toilet.

Rust en acceptatie dat je lichaam een zwangerschap doormaakt en dus niet reageert zoals je dat zelf het liefst hebt.

Succes!

6. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

Jul 17, 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Werken helpt vaak wel om even je hoofd met iets anders te laten denken dan de misselijkheid... ik was t/m 16 weken ontzettend misselijk, het was zo erg dat ik bijna niet kon functioneren. Het enige wat bij mij hielp was goed, regelmatig eten en verder eigenlijk niets... ik had continu een weeeig gevoel, en ik slikte op een gegeven moment Emesafene maar dat verergerde alles alleen maar. Ben na 1 week gestopt. Opeens was de misselijkheid veel minder en toen opeens over! Het kan dus zomaar voorbij zijn dus! Heel veel sterkte, meis!!

7. didi77

didi77 Actief lid

Nov 9, 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dir is mijn vierde zwangerschap en alle keren 9 maande misselijk. Gelukkig in iets mindere mate dan jij maar toch behoorlijk storend. Et enige wat mij een beetje helpt, is in bed iets zoet te eten (eierkoek ofzo) Dan hoef ik iets minder snel over te geven en als het dan toch moet, heb je tenminste iets om eruit te gooen en dat vind ik fijner dan kokhalzen zonder iets of alleen bijtend gal. Dan is de impact wt minder. Verder kan ik je alleen sterkte wensen....

8. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Misschien heb je iets aan de tips op de site www.steunpunthg.nl ?
    Ik ben aan het begin van mijn zwangerschap 2x opgenomen in het ziekenhuis ivm constant overgeven. Emesafene en Primperan werkten bij mij voor geen meter, ik was uitgedroogd en viel bijna 10 kilo af. Zat aan infuus en astronautenvoeding. Met 13 weken kreeg ik eindelijk, op mijn verzoek (na gelezen te hebben op die site) eenmalig Zofran en ik had meteen een topdag. Voorzichtig weer gegeten en gedronken en de hele dag niet hoeven overgeven. Ik voelde me haast weer mens!
    Volgens de arts mocht dat maar eenmalig, maar toen ik hem onder zijn neus heb geduwd dat het in de VS en Engeland al jaren zonder problemen wordt voorgeschreven, mocht ik dan de lichtere pilvorm proberen. Godzijdank! Ik ben inmiddels 27 weken zwanger en nu aan het afbouwen met de pillen.

Share This Page