Voorhoofdsholteonsteking tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Amytje, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Goedemorgen,

Ik loop (al) twee dagen met een voorhoofdsholte ontsteking..
    Wat is dat vervelend zeg!! (Zacht uitgedrukt)
    Heeft iemand nog een gouden tip?

Ik stoom al met kamille, heb neusspray, echinacea druppels en slik Kalium..
    En ook wel 2x pcm p/dag als het echt niet te houden is.
    Als ik lig gaat het 't beste, maar dat is wel weer lastig met een dochter van bijna 2 ;)

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik heb tijdens mijn 2e zwangerschap bijholte ontsteking gehad. Ik gebruikte toen Cinuforce van Vogel (is homeopatisch). Het is verkrijgbaar in spray en tabletjes. Je kunt het gewoon bij Etos of Kruidvat halen. Beterschap!

3. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ja die spray heb ik indd! Bedankt voor de tip..

4. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Antibioticum vragen!

5. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben altijd erg geholpen bij physiomer. Dat is een hoge druk zoutwaterspray. Is wel ff wennen, maar bij mij werkt dat goed.

6. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    stomen met Dampo inhalatiezalf! Echt vies (vind ik tenminste) maar het helpt!

7. Derbi

Derbi Niet meer actief

Vragen om antibiotica. Huisarts weet welke je kan gebruiken icm zwangerschap. Heb zelf een paar weken terug bijholteontsteking gehad en het is echt heel pijnlijk. weekje amoxicilline gehad en overal van af!

8. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Heb zelf twee weekjes geleden ook voorhoofdsholteontsteking gehad. Had ik nog nooit eerder gehad, maar na een flinke verkoudheid en griep, kreeg ik dit dus. Aangezien er ook nog bijholteontsteking bijkwam (richting neus en kaak) heeft de huisarts na 10 dagen antibiotica voorgeschreven. Ik had in de tussentijd vanalles al geprobeerd; neusspray (5 dagen, daarna mee gestopt), neusspray met zoutoplossing, homeopathische pilletjes, hoestdrank van VSM etc. Toen ik begon aan de antibiotica was ik na 2 dagen opgeknapt. Heerlijk!

9. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hier ook voorhoofdsholte-ontsteking gehad, eerst zelf zoutneusspray gebruikt, daarna xylometazoline (otrivin) op advies huisarts voor 5 dagen en daarna toch antibiotica gehad en opgeknapt. Wel gebruik ik dagelijks ontstekingsremmende-neusspray omdat het bij mij ieder jaar een terugkerend probleem is.

Zou echt even de huisarts bellen. Is namelijk behoorlijk pijnlijk! Succes!

10. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Het gaat wel iets beter, maar als het indd niet beter wordt haal ik ook een kuurtje!
    Thanks voor de tips..

11. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Neem 3 keer per dag 2 paracetamol!! Kan zonder problemen, en max 1 week otrivin!

Holteonsteking zijn meestal virussen. Op lange termijn (langer dan 2 wk) komt er wel eens een bacterie bij, dus alleen als de holte ontsteking langer dan 2 weken duurt, is er kans dat een antibiotica werkt (en dan is het af te vragen of de voordelen tegen de nadelen opwegen). Dus als het korter dan 2 wk duurt, geeft een HA in principe geen antibiotica.

Sterkte ermee!!

12. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Bedankt! Wil ook liever niet dan wel aan de antibiotica...
    Gaat nu wel wat beter, als ik maar niet teveel doe...

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    mijn tip

Je moet niet alleen de neusspray naar boven spuiten maar ook je bijholte in

het flesje in je neus doen en dan het flesje naar voren halen. Je neusvleugel gaat dn een beetje raar staan (dat voel je) en dan spuiten.

Antibiotica kun je vragen maar mijn huisarts vertelde dat uit studie's is gebleken dat het met neusspray spuiten net zo effectief is als de antibiotica.

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Neusspray, stomen met vicks vaporub in een teiltje.
    Paracetamol 6 op een dag maximaal.
    En snuiten snuiten snuiten haha

ik heb ook een voorhoofdsholte ontsteking gehad maand geleden met een oorontsteking erbij.
    Mag geen antibiotica ivm vele bloedingen in deze zwangerschap.
    Sterkte want lekker is het niet!

15. BeertjeS

BeertjeS Actief lid

2 aug 2012
    286
    0
    0
    Ik las gisteren in een tijdschrift van Wij Jonge Ouders dat zwangeren die antibiotica geslikt hebben tijdens de zwangerschap, meer kans hebben op een kindje met astma. Ik heb een week antibiotica geslikt en mijn man heeft ook nog eens astma. Als ik dit van te voren geweten had, had ik de antibiotica niet genomen. Maar ja, dat is achteraf gepraat. Ik zou het dus houden op paracetamol, dat is minder schadelijk dan antibiotica, lijkt me.

Deel Deze Pagina