Twijfel!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by talithatje, Jul 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik ben vandaag bij mijn vk geweest om te kijken of ik ingeleid kan worden ivm b.i. wat ik niet meer trek.
    Ze heeft voor volgende week donderdag een afspraak kunnen maken in het ziekenhuis en dan word er pas gekeken of ze het willen doen of niet.
    Nu had ik in gedachte om in bad te bevallen, maar omdat ik misschien ingeleid zou worden ging dat naar de achtergrond.
    Ik ben vandaag 37 weken en mag dus thuis bevallen en vanaf vandaag staat het bad ook voor me klaar. Nu ben ik net gebeld door het bedrijf dat die baden verhuurd met de vraag of ik wel of niet medisch word.
    Dus ik had haar uitgelegd dat ik donderdag pas een afspraak heb en dan word er pas gekeken of ik wel of niet ingeleid word. Wat dus betekend dat ik sowieso nog 2 weken moet wachten om ingeleid te worden. Nu vertelde ze me dat het bad niet alleen lekker is voor de bevalling maar ook ervoor en erna om veel pijn weg te nemen.
    Mijn vriend heeft het gevoel dat het een verkooppraatje is. Maar ik ben er wel door gaan twijfelen en weet niet wat ik nou moet doen.
    De kleine is al aan het indalen, nu weet ik dat dat nog niet veel hoeft te betekenen, maar zou zomaar eerder kunnen komen. En dan moet ik het thuis toch echt op eigen kracht doen.
    het nadeel is ook dat ik er niet lang over na kan denken aangezien mijn contract vandaag in gaat van het bad en ik het vandaag moet beslissen.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Kun je niet even met je vk bellen wat het handigst is? Want na de bevalling vloei je. Weet niet of het handig is om dan in bad te gaan. Ik(en de meesten hier) zijn na de bevalling weer in bad gegaan toen ik niet meer vloeide.

3. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Het nadeel is dat ik geen goede vk heb achteraf gezien. Dus daar kan ik helaas niet veel van verwachten.

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Is er mogelijkheid om weer een nieuw contract af te sluiten zodra je meer info hebt... dan hoef je nu niet meer te twijfelen en kan je van het contract afzien! Pas als je weet wat je echt wil, sluit je een nieuw contract af...

5. Polletjepiek

En wellicht je huisarts? Of als je toch al een afspraak in het Z-huis hebt, kun je die ook bellen met deze vraag. Heb je je vraag al aan de vk's hier op het forum gesteld? Misschien kunnen die adviseren. Je hebt dan niet altijd direct antwoord.

6. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik heb net met ze gebeld en gezegd dat ik het maandag pas kan beslissen. Ik heb het er ook nog niet eens rustig met mijn vriend over kunnen hebben. Het is toch een aardig bedrag waar het over gaat enzo en ik vind dat, ook al moet ik de bevalling doen, we het er samen ook over gehad moeten hebben. Dus ik heb nog even uitstel tot maandag.
    Bedankt voor jullie reacties en gedachtes ;)

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Na je bevalling mag je pas weer in bad als je gestopt bent met vloeien, pas na een week of 6 is dat meestal. Dus daarvoor is het niet geschikt. Blijft over misschien de bevalling of de periode voorafgaand aan de bevalling. Misschien dat dit je keuze makkelijker maakt?

8. Polletjepiek

Voel je, je dan wel prettig bij je vk, als je wel olv haar gaat bevallen?

9. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Het scheelt dat ze vanaf nu 3 weken op vakantie is. En ik hoef officieel nog maar 3 weken dus in die tijd is ze er niet en krijg ik een plaatsvervanger die ik niet ken. Nog nooit gezien ik weet niet eens haar naam. Het is allemaal erg raar geregeld bij haar.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Na je bevalling heb je er niks aan hoor, je mag de eerste weken en in elk geval zolang je vloeit niet in bad ivm infectiegevaar.

11. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Dat neem ik zeker mee in mijn beslissing. Daardoor komt het inderdaad steeds meer over als een verkooppraatje aangzien zij dat heeft gezegd.
    Bedankt voor al jullie reacties

12. Polletjepiek

Idd wel een beetje een vreemde gang van zaken. Bij de praktijk waren 3 vaste vk's en ook wel waarneemsters. Die je allemaal minstens 1x op het spreekuur hebt gehad.
    En als dat op de een of andere manier niet kan, dan was er altijd een prikbord in de wachtkamer waar een nieuwe vk zich voorstelde.

13. talithatje

talithatje Bekend lid

Jun 9, 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Zij heeft een praktijk alleen. Daar had ik in het begin bewust voor gekozen omdat ik nogal verlegen en preuts kan zijn op dit gebied en dacht zo kan ik me hechten aan 1 vaste vk ipv steeds verschillende. Maar ik kom er nu erg op terug en vind het niet zo'n voordeel.

Share This Page