20 weken en op vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zweedsepuzzel, 3 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zweedsepuzzel

Zweedsepuzzel Nieuw lid

3 sep 2021
    4
    2
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal! Ik dacht dat ik niks raars deed, maar mijn bezorgde moedertje denkt daar anders over, dus vandaar dat ik mij tot jullie wend :)

Ik wil over 2 weken, als ik 19,5 week zwanger ben (de dag na hopelijk een goede 20-weken echo) 3 weken met de auto naar Toscane op vakantie met mijn partner. We doen het rustig aan, fijne slaapplekken en niet te gek.

De zwangerschap gaat tot nu toe oke, maar ik weet dat het over een paar weken ineens anders kan zijn.

Mijn moeder vindt het onverantwoord dat ik zo ver weg ga (normaal ga ik het liefst naar de andere kant van de wereld, maar oke) terwijl ik zwanger ben en is van mening dat ik NL moet blijven, voor het geval er iets met mij of de baby aan de hand is. Ik denk dat ze even moet kalmeren, ook al snap ik dat ze een eerste kleinkind spannend vindt.

Wat vinden jullie, doe ik nu iets geks?

Mapje vindt dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Heerlijk! Lekker doen hoor! Misschien dat het wat lang rijden is ( weet niet hoe groot je buik is? ) maar dat kun je prima oplossen door tussentijds te overnachten :)

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Whahahaha een overbezorgde oma in spe.
    Nee je doet echt niks raars!
    Als je je goed voelt en de baby is in orde lekker gaan.
    Ze hebben daar ook ziekenhuizen hoor als er iets aan de hand is ;)

4. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Als je nou al over de 30 weken was, maar met 20 weken. Lekker doen!
    Hebben wij met de eerste ook gedaan

5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Met 20 weken lekker doen hoor. Ik zou voor de zekerheid wel even kijken naar een ziekenhuis of iets in de buurt. Je weet het nooit.

6. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Gewoon lekker doen. Je gaat met de auto, dus dat heeft verder weinig risico. Zou wel zorgen dat je wat vaker stopt om te bewegen (ihkv lang stil zitten).

En ook de meeste complicaties zoals hoge bloeddruk, etc komen pas later.

Enige dat bijv zou kunnen is dat je een blaasontsteking ofzo krijgt. Mijn ervaring is dat ze in Italië super behulpzaam zijn. Dus bij de receptie van hotel oid is een afspraak bij lokale arts dan zo geregeld.

veel plezier! Heerlijk vooruitzicht

7. Mapje

Mapje Niet meer actief

Oh ik ben bij de eerste ook met 26 weken tot 28 weken naar zuid Frankrijk gereden. Ging prima hoor. Bij de tweede met 25 weken 8 uur maar midden Frankrijk. Ook prima.

Nu bij de derde met 33 weken in Nederland en dat vond ik wat minder :roflmao: Niet door het rijden maar ik was gewoon moe steeds terwijl vakantie met kinderen wel druk is en ik kreeg nestel aanvallen denk ik want ik wilde in mijn eigen huis zijn :roflmao: (heb ik nooit)

Dusse, 20 weken en zeker bij de eerste en geen medische mankementen? Dan zou ik zeker gaan!!!

8. Zweedsepuzzel

Zweedsepuzzel Nieuw lid

3 sep 2021
    4
    2
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal, dank voor jullie reacties! So far gelukkig geen mankementen, anders dan vanaf het begin van de zwangerschap beetje zeurende buikpijn en nu ook een beetje bandenpijn. Hoort erbij zegt de verloskundige.

Verder was ik zeker van plan toch even te kijken waar de ziekenhuizen enzo zitten, dat voelt toch wat relaxter :)

Mapje vindt dit leuk.
  9. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Wij zijn toen ik zwanger was van de oudste naar Kroatië op vakantie geweest met de auto. Was heerlijk en ik had het voor geen goud willen missen. Ik was 21 weken zwanger toen we vertrokken.

10. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    En nog even tip: vraag je verloskundige even om een uitdraai van je gegevens. Zou er in het buitenland iets zijn, dan snappen zij ook hoe en wat.

Veel plezier!

Mapje vindt dit leuk.
  11. Loeskaz

Loeskaz Bekend lid

10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Niks raars aan!

Wij zijn afgelopen vakantie 3 weken naar Frankrijk geweest, van 21 tot 24 weken zwangerschap dus.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Wij gingen met onze dochter nog onderweg naar Spanje per touringcarbus. Was toen 21 weken.

Gewoon tijdig stoppen voor een loopje want je bent wel iets vatbaarder voor trombose geloof ik als zwangere.

Ziekenhuizen in t buitenland zijn echt nog niet zo beroerd hoor. Check wel ff je zorgverzekering/reisverzekering en voor je gemoedsrust waar de ziekenhuizen zijn en hoe je in t italiaans om hulp kan roepen/ aan kan geven dat je zwanger bent, desnoods provosorisch. Bedoel ik kwam ook niet verder dan "Bambina" en dan wijzen naar mn buik en tot zo ver ging t voor mn man dan ook, maar dat werkt voldoende denk ik dan maar voor de eerste indicatie en gaan er genoeg alarmbellen af of t nu medicatie of behandeling betreft. Zéker in een land als italie of spanje waar ukkies en mama's zowat op handen gedragen worden.

13. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Is echt niks raars aan hoor. Ik was 22 weken zwanger van de eerste toen we 2 weken naar zuid Frankrijk gingen met de caravan. Natuurlijk had ik alle gegevens omtrent de zwangerschap enz bij. En had ik ook gekeken waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis was. We hebben een heerlijke vakantie gehad.
    Bij deze zwangerschap ben ik 32 weken zwanger als we een weekend naar de kerstmarkt in Straatsburg gaan.

Sowieso ken ik er zat in mijn omgeving die nog na de 30 weken op zomervakantie gaan of zijn geweest.

Ik zou gewoon lekker gaan.

14. Harper1987

Harper1987 Actief lid

19 sep 2018
    331
    196
    43
    Vrouw
    Ik ben met 27 weken nog met de auto naar Kroatië geweest. Heerlijk en achteraf heel blij nu de zomervakantie een beetje is tegen gevallen kwa weer. Zolang het kan lekker genieten.

Deel Deze Pagina