20 weken en vandaag 5 dagen later geen maagje te zien.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lindyy, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Fijn dat het goed was! Je zal wel opgelucht zijn! Toevallig was ik er vanochtend ook. Ons meisje is te klein, maar deze keer kregen we ook goed nieuws, ze is goed gegroeid :)
    Korte beentjes hoeft niks te zeggen hoor, zeker als verder alles er goed uit zag.
    Grappig dat we rond dezelfde dag uitgerekend zijn! En nog meer toevalligheid: we heten volgens mij ook hetzelfde.

2. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow goed nieuws zeg. Inderdaad ik ben zelf ook klein en om daar een risico voor te gaan lopen vind ik nogal wat. Ze vroeg of nog een keer bij hun wilde komen en natuurlijk wil ik dat. Ze zijn daar echt super professioneel. Meten echt alles en dat vind ik wel fijn. Ondertussen blijf ik bij mn eigen gynaecoloog en over 8 weken ga ik weer naar Groningen

3. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Gelukkig heb jij dan de goede persoon getroffen! Fijn dat het zo professioneel ging, dat stelt wel gerust.

4. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Wat fijn lindyy! Heb zelf ook hele goede ervaringen met het UMCG. Welke gynaecoloog heb je getroffen?

5. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn!! Zou ook geen vwp doen hoor en als de beentjes wat korter zijn ja dan is dat,zo maat denk dat het allemaal mee valt belangrijlste zijn dat alle organen aangelegd zijn

6. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eigenlijk geen idee meer hoe ze heet. Ze kwam in ieder geval niet uit nl ze had een behoorlijk accent. En er waren 2 leerlingen bij. Die hebben alles opgemeten. Ik denk er nog veel aan. Ze wilde ons niet bang maken maar het kon een afwijking zijn zei ze. Omdat ons kindje ook een klein neusje heeft. Maar ja ik heb ook geen grote neus en geen lange bovenbenen. En mijn bloeddruk is soms ook te hoog waardoor het kindje een groei achterstand kan hebben. Maar ik las op internet ook dat vaak als kindjes down of iets anders zouden hebben vaak ook iets met hun organen hebben. En ik denk ook dat als ze alleen hadden gekeken naar waar wij naar zochten. Waren we er helemaal niet achter gekomen dat het korte bovenbeen had en een klein neusje. Daar hebben ze het bij de 20 weken niet over gehad. Vrijdag ga ik gelukkig weer naar mijn eigen gynaecoloog. En bespreek ik deze dingen ook maar even met haar. Kijken wat zij zegt

7. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wat fijn Lindy dat je in het UMC zo goed bent geholpen, en dat er duidelijkheid is over het maagje. Kan me voorstellen dat je daar enorm van schrikt.

8. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja het was inderdaad schrikken alleen zit het andere nu steeds een beetje in ons hoofd. Maar we proberen positief te denken. Alles zit er in en erop en het werkt allemaal goed. Voetjes stonden in de goeie stand. enzovoort. De verloskundige had ook niets gemeld bij het umcg of bij ons over te kleine bovenbeen of klein neusje. Als het umcg het niet had gemeten waren we er nooit achter gekomen. Maar het is wel steeds weer wat nieuws. Daar word ik wel een beetje moe van. Eerst kreeg ik leuke reacties daarna kwamen ook de minder leuke reacties. ( ik heb namelijk zelf ook een handicap en sommige mensen vinden het dan raar dat je dan een kindje wil) daarna hoge bloeddruk, daarna geen maagje, nu weer dit en ik ben nog maar 22 weken zwanger. Hoop dat ik binnenkort echt een keer mag gaan genieten van mn zwangerschap

9. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, bij 18 weken liepen mijn meisje haar beentjes precies goed. En met de 20 weken liepen de beentjes 2 dagen achter (ook niet erg) maar wil daarmee zeggen dan het elke keer anders is en de ene week groeit je baby heel snel en d eandere week wat minder
    Gelukkig is dat andere allemaal goedgekeurd!

10. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt Joanne. Zulke berichten zijn ook wel even fijn om te horen ;)

11. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ligt ook aan degene die de echo maakt Hoe ze meten.
    Ik heb Veel echo's en steeds bij andere. Ene keer zijn beentjes te kort, dan weer goed of te lang. Dus het wil allemaal niets zeggen.
    Succes met de verdere zwangerschap! probeer te genieten!!

12. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Bertha, we gaan nu zeker proberen te genieten. Ook al zitten we soms in een dipje. Maar we moeten vrijdag weer naar onze eigen gynaecoloog. En dat gaan we nu ff afwachten. Zij wil vast wel even meten. ;)

13. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Beentjes schelen inderdaad erg vaak op een echo. Bij 17 weken had ze 'erg lange benen' en liep 5 dagen voor. Bij 20 weken liep ze 1 dag achter.... Het ligt er maar net aan of ze een groeispurt heeft gehad of niet en hoe precies ze zijn met meten... Ik zou proberen je nergens druk over te maken... Hoe je t ook wendt of keert... (klinkt heel cliché maar kan helpen relativeren) het gaat zoals het gaat en het enige wat jij nu kunt doen is proberen de stress zo min mogelijk te houden, goed voor jezelf te zorgen en gezond eten... :) alles komt goed!

14. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt maantje... fijn om dit allemaal te lezen. Voel me gelukkig wel weer wat beter onder. Ik schrok er gewoon een beetje van omdat ze vertelde dat kinderen met down ook kortere benen hebben. En ze begon over en vruchtwaterpunctie. Toen dacht ik pfff weer wat nieuws. Maar als de verloskundige en de gynaecoloog het hadden gezien hadden ze het ook wel gezegd denk ik

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Allereerst; fijn dat nu alles er goed uitzag!

Ben wel benieuwd hoe kort haar beentjes dan waren in verhouding met de rest? De beentjes van onze kleine man liepen tijdens de 20-wekenecho een week achter op de rest (ongeveer, 6 dagen volgens mij). Maar de papa van het kindje heeft ook heel korte beentjes (in vergelijking: we zijn allebei 1m75 lang maar zijn benen komen nog niet eens tot mijn billen, hij heeft een lang bovenlijf en ik een kort bovenlijf maar lange benen) en de verloskundige heeft er niets over gezegd, alleen geconstateerd en maakte er verder geen problemen van. Wij hebben er zelfs nog hard om gelachen dat het duidelijk eentje van zijn vader was dus dat een DNAtest niet meer nodig was :p

16. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha.. geweldig. Echt fijn om deze berichten te lezen.

17. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    afgelopen vrijdag bij mijn eigen gyneacoloog geweest. Dat was wel weer even fijn. Mn bloeddruk was goed. Eigenlijk wilde ze het kindje niet gaan meten omdat het net een week geleden was gemeten en er dan weinig verschil tussen kan zitten. Maar op verzoek van ons wilde ze natuurlijk wel even naar de beentjes kijken... Ze heeft het opgemeten en ons de lijnen laten zien en gelukkig het zit precies tussen de lijnen wel voor een kleine baby maar het zit er tussen. pfff wat een opluchting. Ze vertelde ons dat als zij het zo zou zien dat ze er dan niks mee zou doen. Oh ja ze vertelde ons nog even dat ze de echo voor de 20 weken echo het maagje wel had gezien.... ooooh man man.

Deel Deze Pagina