In ziekenhuis blijven na bevalling? (Hoge bloeddruk/suiker)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Veertje84, 23 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Weet iemand of je ivm hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap of zwangerschapsdiabetes in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling? Baby en mam of alleen de baby? En hoe is dat bij inleiden?

Bij mijn eerste moest ik 3 dagen blijven. Ik had toen na weken hoge bloeddruk zwangerschapsvergiftiging opgelopen in de 38e week, ben toen ingeleid en tijdens de bevalling heel veel bloed verloren. Ik weet niet meer om welke reden ik toen moest blijven.

Weet iemand dit?

2. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.440
    372
    83
    in een huis
    2 ingeleid door diabetes. Met 38 weken. Beide kinderen dipten met hun suikerspiegel en moesten blijven. Ook ik kon gelukkig blijven. Ik bleef dus alleen omdat de baby er nog was. De tweede moest door omstandigheden langer blijven. Maar ik kon helaas door drukt niet blijven. Na 4 dagen geloof ik zelf naar huis.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ben met 40 welen ingeleid ivm diabetes. Moest sowiso 7 uur blijven ivm controles maar helaas was haar suiker te laag. Mochten na 4 dagen naar huis. Ik lag op de kraamafdeling en mocht dus blijven.

4. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    of je/jullie moeten blijven kan ik niet beoordelen (heb er geen ervaring mee)'maar ik denk, als je blijft dat dat altijd mét je kindje is. Zeker als het om een kort verblijf gaat.

5. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik had pre eclampsie en moest zelf 3 nachten blijven. Mijn bloeddruk bleef ook stijgen/hoog na de bevalling. Zoontje met 36 weken en te klein is al na 2 dagen ontslagen! Die heeft nog 1 nachtje bij mij gelegen. Daarna is hij achteraf te vroeg ontslagen. Met mij ging net wel goed. Dus ik moest blijven vanwege hoge bloeddruk.
    Wat betreft suiker denk ik eigenlijk dat je baby eerder moet blijven en ik weet niet of jij dan ook een bed krijgt. Bij ons was neonatologie wel echt gescheiden en mijn man mocht ook niet blijven. Alleen eerste nacht op bevalkamer.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn jongste moest blijven ivm haar suiker, na 2,5 dag mocht ze naar huis. Ik lag op de kraamafdeling, zij op neonatologie. Ze mocht niet bij mij liggen, ook al lag ze bv niet aan een monitor. Enkel haar bloedsuiker werd iedere 3u gecheckt.
    Als zij langer had moeten blijven, hadden ze me er gratis bij gekregen op een stoel bij neonatologie; ivm haar suikers wilde ik haar gewoon regelmatig bv kunnen geven. Borstvoedingsprotocol was zeeeer slecht.

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Tweede moest ivm diabetes 12 uur blijven. Haar suiker was goed dus we mochten naar huis.

8. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Toen ik opgenomen werd bij mijn zoontje ivm hoge bloeddruk wed aangegeven dat ik na de bevalling(inleiding) twee dagen moest blijven.
    Helaad is het anders gelopen en zijn we na de bevalling overgebracht naar het wkz waar ik 4 dagen heb gelegen en mijn zoontje 10 ivm zuurstof tekort. Ik weet dus niet hoe het "normaal" gaat

9. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    2 dagen ivm de bloeddruk hier.

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik moest 24 tot 48 uur blijven na de bevalling ivm hoge bloeddruk.
    Uiteindelijk mochten we na 18 uur weg

11. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Hier ook alleen hoge bloeddruk en 24 uur na bevalling mochten we weg

12. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    moest na de bevalling van m'n eerste nog 3 dagen blijven, ivm zwangerschapsvergiftiging.
    Na de bevalling van m'n tweede moest ik ook blijven, helaas een fluxus, spoed ok en 4ltr bloedverlies ook toen moest ik 3 dagen blijven.

13. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Heb ook zwangerschapssuiker, tegen mij hebben ze gezegd met 38 weken inleiden (vanwege medicatie) en moeten we na de geboorte minimaal 24 uur in het ziekenhuis blijven(zelf mag ik stoppen met medicatie maar de kleine wordt in de gaten gehouden), als het goed is samen zover ze gezegd hebben..

14. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Als een van jullie zou moeten blijven, blijven jullie samen in het ziekenhuis. Voor de rest is e.e.a. Afhankelijk van het protocol in het ziekenhuis. Zelf zou ik in het ene ziekenhuis in de buurt minimaal 48 uur na de bevalling moeten blijven. In het andere ziekenhuis mocht ik eerder gelijk naar huis aangezien er verder geen bijzonderheden waren tijdens de bevalling.

Je gynaecoloog weet wat het protocol is, dus even navragen.

wendy325 vindt dit leuk.
  15. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Volgens mij moet jij blijven ivm hoge bloeddruk en baby krijgt een bloedsuikercurve waardoor hij/zij ook moet blijven.

Deel Deze Pagina