Is ze gek ofzo? Hoofdje voelen bij de verloskundige.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ummi92, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Hoii dames,

Vandaag weer controle bij de verloskundige gehad. Ze ging nu ook het hoofdje voelen, ze drukte als een gek ik ging gewoon schreeuwen.
    Was echt een rot gevoel. Ik voel me echt schuldig voor de baby:( en ik voel haar niet meer. Vond het echt niet grappig!:x

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    volgens mij weten ze echt wel wat ze doen hoor.
    ze moet natuurlijk wel voelen of t kindje al goed ligt.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Uh, dat doet een vk altijd hoor, ze moet toch weten hoe je kind ligt? Om nou te gaan schreeuwen daar lijkt me echt dikke onzin..

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Sorry maar ik moet een beetje lachen om je bericht! een Vk voelt altijd hoe het kindje ligt en nu je wat verder in je zwangerschap bent is dat geen prettig gevoel maar om nou te gaan scheeuwen ben benieuwd hoe je zo gaat bevallen ;)

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Lijkt mij ook niet meer logisch dat ze dat moeten voelen.
    VK zei tegen mij: leg je handen maar onder die van mij, dan kun je het ook voelen, wel heel bijzonder!

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Weet wel dat het bij mij soms ook (erg) pijnlijk was richting het einde van mijn zwangerschap. Geschreeuwd heb ik niet, maar heb wel even gemopperd van binnen haha, deed echt even gemeen pijn.

7. Dana

Dana Niet meer actief

Schuldig tegenover je kindje? De vk heeft je kindje echt niet getraumatiseerd nu hoor ;)

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

schreeuwen omdat dat zeer doet???? poeh en dan heb je nog niet eens weeën gehad

9. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    @ TS - Deed het heel erg zeer of schrok je erg van het drukken op het hoofdje van het kindje?

Als het zeer deed zou ik dat inderdaad even aangeven aan de verloskundige.
    Als je schrok, het is inderdaad normaal dat ze voelen hoe je kindje ligt.
    Ik duw normaliter ook niet echt hard op mijn buik, maar bij de verloskundige weten ze meestal wel goed wat ze doen hoor.
    Maar als moeder wil je natuurlijk toch even het beste voor je kindje en dan ben je wellicht even heel geschrokken als ze wat hardhandig te werk gaan.

We zijn bijna even ver :) Succes met de laatste loodjes!

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja idd hier sluit ik me bij aan haha

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Sorry meid maar je overdrijft echt enorm.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Sorry maar ik heb heel hard gelachen om je berichtje.

*zie je al liggen*

13. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Af en toe kan dat voelen best een klein beetje zeer doen, maar meer dan 'oeh' heb ik daar zelf nooit door gezegd.

Wat zei de verloskundige over dat het blijkbaar bij jou zoveel zeer deed?

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    en ze moet nog bevallen, dat word wat ;);)

15. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hihi.. Succes met bevallen!:D

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou meid, bestel die keizersnede onder complete narcose maar vast.
    Want als je hier al om begint te schreeuwen, hoe wil je dan een bevalling overleven??

17. Ummi92

Ummi92 Niet meer actief

Hahaha ja sorry van het overdrijven maar ze voelt altijd naar de baarmoeder en ineens drukt ze als een gek.
    " even het hoofdje voelen" zei ze. Ik schrok eerder dan dat het echt pijn deed maar vond het gewoon eng voor de baby:$ het was gewoon even een rot gevoel en ik werd er even chagerijnig van en wilde het even kwijt:)

Ik overdrijf laatste tijd nogal dat ik er zelfs soms gek van word:) goed dat iemand het even zegt haha zet me weer eventjes met beide beentjes op de grond.

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zit helemaal met open mond te lezen had ze dat nog nooit eerder gedaan dan? Lijkt me stug of deed het nu pas "zeer". Ik zou maar ruggenprik klaarleggen als je dat al pijnnlijk vind dan word bevallen geen pretje voor je...

19. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Whahha laat je partner dit allemaal dan maar niet lezen arme vent ;)

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik kan me eigenlijk best voorstellen dat je schrikt als je dit nog nooit hebt meegemaakt. Mijn vk heeft me bij de eerste van tevoren gezegd dat het onprettig kon zijn. Die waarschuwen al bij koude handen, haha.

Maar je hoeft je echt geen zorgen om je kindje te maken om deze reden hoor. Het doet jou meer pijn dan dat het je kindje doet. Ik had bij de eerste op die termijn zelf erg veel last van bandenpijn, toen mijn kindje eenmaal ingedaald zat en ze dat probeerde te voelen, vond ik het ook niet echt fijn. Ook niet om te gillen erg, trouwens. ;)

Deel Deze Pagina