Ha, ja dat is vrij vroeg ja. Hier zeiden ze op het cb dat je de laatste fles eraf kan halen als ze tussen 6,5 en 7,5 kilo is. Ik wacht er in ieder geval voorlopig nog even mee. Een maand geleden woog ze 5400 gram. Daarna niet meer gewogen. En geef jij al rijstebloem in een fles?
Ik was ook zo blij toen ze langer ging slapen overdag. Eindelijk! Het huishouden doen in etappes vond ik maar een gedoe. En het is ook wel heel lekker om gewoon even anderhalf uur lekker op de bank te zitten met een boek en een kop thee. In plaats van 30 min en dan naar de klok staren totdat ze 10 min later wakker wordt. Wij hadden ook veel regelmaat, maar daar ging ze geen minuut langer van slapen. Dat kwam echt ineens vanzelf. Die late voeding liet ze hier ook heel snel vallen, maar toen wilde ze van de ene op de andere dag de fles van 19:00 niet meer, en werd ze steevast om 22:00 wakker met honger. Maar dan sliep ze vervolgens wel tot een uur of 7/half 8 dus ik ben er gewoon mee akkoord gegaan Hier zat ze ook tot 6 maanden op 5 flessen hoor, en toen ging het ineens heeeel snel. Met 8 maanden nog maar 2 flessen, en sinds 9 maanden nog maar 1 fles 's ochtends en 's avonds yoghurt. Ze houdt gewoon echt niet van melk denk ik (net als ik) Kortom, we hebben heel wat aan gerommeld. En het is nog niet over, want ze wil opeens niet meer iedere dag 2x slapen. Soms houdt ze het vol tot de lunch en slaapt ze maar 1x. Iedere dag weer een verassing. En ik rommel gewoon verder
Hm dan wacht ik nog even, al woog ze een paar weke terug al 6200 gram! We hebben vandaag voor het eerst rijstbloem gegeven. Niet in een fles maar als pap uit een bordje (2e fles van de dag). Het was geen succes. Ze vond dat het eten niet snel genoeg naar binnen ging haha. Na ongeveer een kwart fles (bordje) ging ze huilen dus toen verder maar gewoon een fles gegeven. Ze krijgt wel 1x per dag wat groente, maar dat is zo weinig dat het nog niet echt als voeding kan tellen volgens mij. Hoe gaat dat bij jou?
Haha ja ik heb het huishouden in die dutjes opgegeven. Die 40min geniet ik van thee/koffie en serie/boek. Huishouden doe ik wel als ze in de box of op haar speelkleed ligt. Ze wil nu toch alleen maar rollen en proberen te tijgeren, knuffelen heeft ze geen tijd voor op het moment hahaha. De regelmaat werkt hier ook totaal niet. Ik ga nu gewoon op haar signalen af. Slaapsignalen of 1.5u wakker betekent naar bed en in bed dollen betekent knuffelen of spelen. Ik volg haar maar. Wow in 2 maanden 3 flessen eraf! Dat gaat rap. Ben benieuwd hoe het hier gaat. Ze reageert zo enthousiast op een lepel dat ik vermoed dat ze heel snel wil gaan eten met 6 maanden. Dus wie weet hoe het met de flessen gaat dan...
Wij geven nu sinds twee weken oefenhapjes groente. Ze slikt nog vrij weinig door hoor, het is echt oefenen. Ik probeer me niet druk te maken om de vroege wakkertijd van vijf uur sochtends. Ze zal vast wel weer eens langer gaan slapen.... Maar het blijft een puzzle hoor. En normaal ben ik ook niet zo van de enorme ritmes, maar dat strakke flessenritme van het cb vond ik het proberen waard en dat pakte meteen goed uit. Dus doorgezet.
Ja ze heeft altijd moeilijk gedaan over flessen melk. Leek wel alsof ze melk echt niet lekker vond. Heb daarom ook heel bewus gewacht tot 6 maanden met bijvoeding. Ik dacht als die eenmaal iets anders heeft ontdekt dan melk, dan krijg ik die flessen er nooit meer in. En dat bleek ook zo te zijn. Binnen no time werkte ze heel fruit-en groentehapjes weg en wilde ze echt geen flessen meer. Ben al verbaasd dat ze die ochtendfles nog accepteerd. Dat melk tot 1 jaar de hoofdvoeding is, vind mijn dochter een belachelijk idee En echt die eerste middag dat ze zometeen 2 uur achter elkaar slaapt. Je weet gewoon niet wat je moet doen met al die tijd! Oh en dat knuffelen vind mijn dochter ook maar niks. Ja 3 sec, en dan kruipt ze snel weg. De kamer ontdekken en langs de bank lopen is ook gewoon veel leuker. Dat snap ik natuurlijk best
(Heb niet alles bij gelezen) Wij hadden ook een vast voedings schema. 07:00 11:00 15:00 19:00 en dan om 23:00 uur maakte we d'r wakker. S'nachts kreeg ze als ze wakker werd afhankelijke van hoe laat dat was. Als ze bijvoorbeeld om 3:00 uur al kwam kreeg ze iets meer dan als ze pas om 5:00 uur al kwam. Zo kon ik elke dag om 7:00 uur beginnen. Maakte d'r om 23 uur gewoon wakker voor d'r flesje trouwens. Die heeft ze tot ongeveer 6-7 maanden gehad. De slaapjes overdag deed ze hier ook altijd maar 45 min max! Heb daar zo mee aangekloot! Niets hielp!! Laten huilen, kamer extra donker maken, vast houden tot ze weer zou slapen.. noem het op en ik heb het geprobeerd!! Ik was het toen zo zat en heb d'r maar gewoon steeds als ze echt wakker was uit bedje gehaald.. (ik wachte eerst even af of ze alleen ging brabbelen en misschien verder sliep.. zodra ik merkte dat dat niet zo was haalde ik d'r uit bedje). En uiteindelijk ging ze vanzelf langer slapen overdag, dat was het punt waarop we naar 2 slaapjes overdag gingen. Rond 8 maanden dacht ik.. (wat vergeet je die dingen snel haha)
Ondertussen ff bij gelezen haha! Hier met de 19 uur fles wat rijstebloem erbij gedaan! Tot ze d'r groentenhap eigenlijk meer als maaltijd ging eten.. toen gewoon de rijstebloem weg gelaten en dat ging prima! En van 5 naar 3 flessen ging hier ook echt mega snel ineens! Denk ook binnen 2 maanden! Nu nog 2 flessen, ochtend met pap en s'avonds gewoon melk. Bij d'r boterham tussen de middag krijgt ze in een rietjesbeker 60/2 en daar drinkt ze dan wat slokjes van. Fles moet ze echt niet haha!
Fijn om te lezen dat jij precies zelfde schema had als wij nu. Alleen geef ik onze dochter in de nacht geen flesje als ze komt, eigenlijk omdat we dat nooit gedaan hebben ( behalve de eerste weken natuurlijk). Meestal slaapt ze snel weer in met de speen of als we haar op haar buik leggen. Twijfel erg wanneer die 23 uur fles eraf te halen. Hoe ging dat bij jullie? Kwam ze dan niet om 00.00 uur ofzo? Rijstebloem nog niet mee begonnen, cb zei dat eigenlijk niet nodig zou hoeven zijn.
Als je er nog niet aan begonnen zou ik dat lekker zo houden. Ik heb de fles van 23 uur afgebouwd en vervroegd. Steed eerder en minder gegeven.. Bijvoorbeeld: 23:00 uur 180/6 22:30 uur 180/5 22:30 uur 150/5 22:00 uur 150/4 22:00 uur 120/4 Enz. Toen ik op 90/2 zat ben ik gestopt.. Ik heb het wel met een paar dagen gedaan.. niet elke dag minder maar paar dagen (2-3) het zelfde en dan minder.
Moet wel zeggen dat de kleine toen 6 maanden was! Tot die tijd heeft ze d'r late avond fles gehad. We hebben het eerder geprobeerd maar toen werd ze s'nachts wakker (rond 1-2 uur)
Dankjewel! Klinkt als een goede optie. Morgen is ze vijf maanden dus ik wacht er nog eventjes mee. En dan kreeg ze gewoon om 7 uur de ochtendfles? Of gaf je die eerder als ze eerder wakker werd?
Elke dag beginnen we de dag om 7 uur. Als ze om 6 uur wakker werd dan deed ik net alsof het nacht was en gaf d'r een speentje en ging weer weg.. als ze dan echt ging huilen omdat ze honger had dan gaf ik het wel eerder. Probeerde dan wel altijd de volgende te rekken tot ongeveer 11 uur zodat ik terug in m'n schema kwam. Ik leefde echt op de klok toen! Sommige zullen dat echt haten maar voor mij gaf het houvast. Nu ze ouder is heb ik maar 2 vaste tijden en dat is ochtend om 8:00 uur (of later als ik heel veel geluk heb haha) en avond 19:00-19:30 uur bedtijd. De rest laat ik wel een beetje los.. soms eten we om 12 uur onze boterhammen en soms pas om 14 uur.. tja als ze net slaapt dan ga ik d'r niet wakker maken.
Wij leven nu ook echt op de klok hoor! Inderdaad soms scheve gezichten maar we merken dat het werkt voor haar. Alleen de nachten zijn zo onstabiel nog. Maar ook dat komt vast goed!
Wel leuk om al die verschillende ervaringen te lezen. Afgelopen week ging ze ineens helemaal los met groente eten. Toen liet ze per ongeluk een fles vallen overdag en die wilde ze per se om 22.30 inhalen haha. Dr verkoudheid wordt gelukkig minder dus vannacht heeft ze van 19.15u tot 5 geslapen en werd toen huilend van de honger wakker (ze heeft een enorm herkenbare hongerhuil). Tijdens de fles viel ze in slaap, maar dronk m toch leeg en nu ligt ze nog steeds te slapen... Haar ochtendslaapje is gewoon erg vroeg denk ik... Die 45min zijn we overdag nog niet vanaf denk ik als ik zo jullie ervaringen lees. Ik begin eraan te wennen haha. Rijstbloem hebben we 1x gegeven als papje. Ze vond er niks aan dus dat laten we gewoon zitten. Gelukkig is ze dol op groente
We hebben nu ook een schema van het cb (heb je volgens mij in ander topic al gezien). Dat volgen we nu 3 dagen en gister heeft ze op het kdv 1.5u geslapen en nu al 2u! Misschien werkt het of is het de osteopaat geweest, maar vind het wel bijzonder. Moet zeggen dat ik er niet heel strak in zit. Er staat 6-7 eerste fles, maar vanochtend werd ze 7.30u wakker dus kreeg ze hem toen