Onze dochter zit volgens mij middenin de 6 maanden sprong..en dat nu al 3 weken! Ik realiseerde het me eerst niet en ik dacht dat het te maken had met het feit dat we begonnen zijn met hapjes en het proberen de late voeding te laten vervallen (wat madam dus niet pikt ) maar nu denk ik dat we die dingen gewoon slecht getimed hebben omdat ze in een sprongetje zit. Ze sliep al sinds week 2 door en nu komt ze soms om het uur s nachts. Ze heeft dan volgens mij geen echte honger want vaak is even wiegen en een speentje genoeg om haar weer even te laten slapen. Tot een uur later maargoed. Overdag slaapt ze opeens weer veel meer en ze is vootdurend ontevreden. Jammeren, dreinen. Echt niet gezellig, ook op het kinderdagverblijf zeiden ze dat ze haar bijna niet terugkennen zoals ze nu is. Zucht. Weet iemand hoe lang deze sprong duurt? Begin behoorlijk uitgeput te raken..
Vervelend zeg. Kunnen het geen tandjes zijn? Kan me voorstellen dat ze overdag chagrijnig is als ze 's nachts geen rust krijgt. Ik lees wel eens dat je je baby een zetpil kunt geven. Als ze dan opeens wel doorslaapt zou ze pijn kunnen hebben.Hier had ze rond 5 maanden last van dat sprongetje, maar dat beperkte zich tot een paar onrustige avonden en een ritme dat ver te zoeken was..
Die ging hier naadloos over in die van 8 maanden en die ging weer prachtig over in die van 11 maanden.. kortom: feestje hier thuis! Sterkte!
Heeft hier dik 3weken geduurd, daarvan 1,5 week bij ons in bed geslapen want we waren alledrie kapot. Toen die sprong voorbij was sliep ze ineens van een op andere moment weer door in haar eigen bedje. Nu zit ze in de 11 maanden sprong....zucht.....
Ja, ik heb al gekeken in haar mond maar ik zie eigenlijk niets...Maar dat is een goede, een zetpilletje. Als het vannacht weer zover is gaan we dat eens proberen.
Fijn he, die sprongen...Ik geloofde er eerst niet in maar eigenlijk heeft ze, achteraf kijken, altijd gedoe gehad rondom de genoemde sprong-perioden, dus dat vind ik een beetje te toevallig. Vermoeiend he, ben het helemaal beu..
Hier zitten we in de 4 maanden sprong en herken daarin wat jij ook zegt. Bijna ieder uur wakker... pfff en dat ook al zo'n 3 weken... erg vermoeiend... geen honger idd... tut erin en terug onderstoppen en ze slaapt weer verder. Blijf iedere nacht hoop houden op een goeie nacht. Accepteren dat t nou eenmaal zo is, werkt voor mij wel t beste, maar t blijven zware nachten...sterkte!
Ik meen dat het vaak ongeveer een maand duurt, hier was het ook een dikke 3 a 4 weken, ze is nu alweer een lieve vrolijke meid maar eind deze maand weer een sprong zeggen ze Fases... fases
Hier was het ook wel een paar weken, zeker een maand. Ineens heel vroeg wakker worden 's ochtends, meer honger, sneller huilen en over het algemeen gewoon stront chagrijnig Maar....het gaat allemaal over!
En daarna kwam de ergste: de 15 maanden sprong. Daar stelden die anderen niks bij voor Het gaat over, ooit...
Ohhh wat een fijne vooruitzichten, haha! Zoon is nog maar 6 weken, dus nog heel wat sprongetjes te gaan hier. Succes voor iedereen die er nu in zit!