Hey dames, Ik heb werkelijk geen idee of ik gemiddeld zit met mijn gewicht of misschien toch wat te veel. Ik ben nu 20 weken zwanger en 5 kg bijgekomen. Het is niet dat ik er heel erg mee bezig ben, je hebt het voor een deel toch niet in de hand, maar ben toch benieuwd wie eerder zwanger is geweest en ook rond de 5 kg bij 20 weken was bijgekomen. Op hoeveel kwam je uiteindelijk uit bij 40 weken? Gr
Heel netjes hoor, ik bij de eerste ook zoiets op de helft en met 38 weken 11 kilo. Was weinig volgens mijn vk. Nu zit ik op 2 kilo.
Heb er even mijn boekje bijgepakt: Bij 20 weken was ik 6 kilo aangekomen. De laatste keer dat ik gewogen ben was op 38+4 weken en toen was ik totaal 28 kilo aangekomen! Vermoed dat ik nog een stukje zwaarder was op 40 weken toen ik beviel van mijn dochter. Ben van 55 kilo naar ruim 83 kilo gegaan! Reden: gestopt met roken, teveel gesnoept en gegeten, vocht en weinig beweging op het laatst (te zwaar). Oppassen hoor, je kan het maar beter in de hand houden, het moet er ook allemaal weer een keer af, op 8 kilo na is het er bij mij weer af, als ik die er ooit nog afkrijg.
Ik vind het best veel. Ben nu ruim 23 weken zwanger en 1,5 kilo aangekomen. Ik let wel redelijk op wat ik eet en drink, want alles moet er ook weer af en ik val al zo moeilijk af na een bevalling. Dus ik zou wel oppassen dat het niet té hard gaat. Als je heel dun begint, zal het misschien wel harder gaan dan als je al niet superslank bent, denk ik trouwens.
Ik zit nu met 16 weken op ruim 5 kilo. (nog net geen 6). Nou moet ik wel zeggen dat ik bij mijn jongste 2 meiden tegen de 30 kilo ben aangekomen, maar toen heb ik tot de 16 weken alles eruit gegooid, dus toen zat ik met 16 weken op de -5. Ik hou dus mijn hart vast. 5 kilo op de helft is heel netjes. Als je je eetpatroon vasthoudt en niet teveel vocht gaat vasthouden kom je vast niet hoger uit dan 15 kilo denk ik.
Had ik ook hoor meis, hier zelfs 7 toen!! In totaal met 41 weken zo'n 23kilo. Ben heerlijk in de dec hoogzwanger geweest dus de pepernoten en kransjes hadden naast het vocht ook hun aandeel. Ben van 51 naar 74 gegaan en was toen mijn zoon 6maanden was weer 51. Mijn snoepgedrag verdween gelijk met de placenta dus ben zonder moeite weer terug op gewicht gekomen.. Hoeveel je aankomt heb je voor een deel zelf in de hand en voor een deel ook niet.. Kom je normaal snel aan van snoepen zal je nu met ander weggedragen net zo snel aankomen. Anderzijds vind ik ook dat je lekker zwanger moet kunnen zijn.. En ook ik ben gestopt met roken na posi test en heb er ook geen rokers kilo aan over gehouden.. Niet te druk over maken!!
Bedankt voor alle recaties... Het is inderdaad een feit dat je een groot gedeelte in de hand hebt... Ik snoep niet meer dan voordat ik zwanger was moet ik zeggen. Iedere dag neem ik mezelf voor om op die crosstrainer te springen, maar ik heb er gewoon geen zin in... Ik zal gewoon toch een beetje gaan opletten, want het is waar dat het er toch weer een keer af moet...
huh hoezo klagen mensen dat het best veel is 5 kg?!?!?! het is heel normaal hoor dat je tussen de 12-15 kg aankomt ...
Toen ik 20 weken zwanger was, was ik (geloof ik) iets van 2 of 3 kilo aangekomen.. weet het niet meer zeker. Ik ben nu 26,5 week en ben nu 5,5 aangekomen. Dit is geloof ik onder gemiddeld. Het is voor iedereen verschillend. Ik let alleen op dat ik gezond eet en niet te veel vet en snoep. Af en toe eet ik wel 2x in de week friet (is mijn zwangerschapsverslaving haha) maar dan eet ik het de week erna niet. Ik heb gelezen dat je vanaf 20 weken gemiddeld 500 gram per week aankomt.
Ik was met 21 weken al 12 kilo aangekomen .. 5 is echt niet veel ! En ik zit echt niet elke dag aan de snoep !
5 kg bij 20 weken is heel normaal, don t worry! Ik heb het aan de vk gevraagd. Was zelf nl. ook 5 kg aangekomen bij 20 weken. Inmiddels ben ik 8 kg aangekomen, maar het is niet goed te zien. De kilo's zitten echt op mijn buik en borsten (foto van zaterdag http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/zwangerschap/275929d1348503268-december-2012-buikjes-22-9.jpg) Vk gaf aan dat ik gemiddeld zo' 12 tot 14 kg zou aankomen. Dat is gemiddeld.
Dat is een mooi buikje Nah, dat stelt me een beetje gerust... Heb echt geen idee wat ik kon verwachten...
Ja, je mag wel gem. 12 kilo aankomen, maar hou er rekening mee dat dat vooral in het laatste trimester heel hard gaat met gem. een halve kilo per week. Als je nu dus al een groot deel daarvan hebt, komt er straks alleen nog maar meer bij.
Bij 20 weken was ik ongeveer 4 kg aangekomen, dat vond ik toen erg weinig. Inmiddels zit ik op ongeveer 12 kg, lijkt me prima, volgens mijn vk ook het gemiddelde gewicht. Het zal trouwens ook heel erg schelen bij wat voor gewicht je vandaan komt. En maak je vooral niet druk om die kilo's, als je maar gewoon gezond blijft eten en drinken, dat is het belangrijkste. De een komt nu eenmaal meer aan dan de ander.
Lijkt mij dat het ook aan je startgewicht en figuur ligt, maar volgens mij is vijf kilo normaal! Ik begon op 55 kg en nog niet gewogen laatste paar dagen maar er is zeker zes, zeven kilo aan! Dat terwijl ik haast nooit snoep, gezond eet en ook niet heel veel op een dag... juist daarom denk ik dat alles gewoon goed gaat .
Hier nu 18 weken en 6 kg aangekomen. Maak me me daar ook zorgen over, maar volgens mijn dietiste en gyn moet ik dat niet doen en is het heel normaal. Ben hiervoor 50 kg afgevallen met een vrij streng dieet. Let nu goed op mijn eten en tuurlijk neem ik wel eens iets lekkers tussendoor, maar kom uit op rond de 1600-1800 kcal per dag. Ik ben die kilo's dus echt niet aangekomen omdat ik hele zakken chippens of koekjes leegeet. Volgens de gyn is het vooral vocht dat je vasthoudt en kom ik sowieso deze eerste fase wat sneller aan omdat mijn lichaam wat meer opslaat na het strenge dieet. Die 6 kg waren er heel snel aan trouwens en ben nu alweer wat weekjes stabiel. Volgens de gyn wil dit niet zeggen dat ik er straks nog 10 aankom. Als ik gewoon blijf eten wat ik elke dag verbruik, kan de baby mijn vetten ook gebruiken en blijf ik gelijk tot de bevalling of kom ik er zelfs wat lichter uit.
Ik ben begonnen met een startgewicht van 69 kg bij een lengte van 1.68. Nu dus 73.9 kg. 5 kg totaal Iets of wat overgwicht toen ik sartte, maar ik geloof dat men bmi nog onder de 25 is. Ben erg benieuwd waar ik zal eindigen. Komen