Ik weeg normaal gesproken 60 kilo, en ben bij mijn vorige zwangerschap 23 kilo aangekomen.... En allemaal weer kwijtgeraakt, binnen een maand of 10, zonder sporten... (en zonder lijnen, maar wel met bv). Ik heb nog even voor je teruggezocht, maar kon niet vinden hoeveel ik met 20 weken was aangekomen... Met 28 weken was het 12 kilo, en in de 10 weken erna dus nog eens 11.... (op het laatst megaveel vocht vastgehouden!) Zolang het maar vocht is, raak je het ook vrij makkelijk weer kwijt!
Dank dames voor de vele reacties, denk dat ik de weegschaal maar een tijdje verstop en over een week of twee maar weer eens erop ga staan. Volgens mij valt het nog wel mee zo te lezen! Allemaal succes nog met je zwangerschap of geniet lekker van jullie kleintje(s)!
Valt harstikke mee hoor! Ik had er met 20 weken al ruim 10 kilo bij En ik at echt niet veel, was juist kotsmisselijk..De vk zei dat het vaak later stabiliseert en schatte mn uiteindelijke gewichtstoename op ongeveer 16 kilo. Dat werd wel iets meer, ik hield ook enorm veel vocht vast. Maar 3 maanden na de bevalling was alles er weer vanaf en kon ik mn oude kleren weer aan. Komt goed!
Hier ook al bijna 7 kilo aangekomen zelfs! ben 1,73 en normaal ben ik 58 kilo, maar door het stoppen met roken + stoppen met de pil was ik al aangekomen tot 64 kilo voor de zwangerschap nu weeg ik al 71 kilo! kan me wel voorstellen hoor dat je een beetje schrikt van de weegschaal, dat doe ikzelf namelijk ook ben helemaal niet gewend om zo zwaar te zijn haha, maar het is echt niet extreem veel hoor! volgens mij is het wel een beetje het gemiddelde zelfs 6 kilo met 20 weken, dus maak je maar geen zorgen
Hier een ander verhaal, ik ben nu ruim 16 weken en 7 kilo afgevallen. Hoef al weken niet meer te spugen en eet gewoon normaal en vaak iets extra's maar gaat er alleen maar vanaf. Na gevraagd aan vk, maar kan geen kwaad, zolang de kleine maar goed groeit. Ik kan mezelf toch moeilijk vol gaan proppen om maar aan te komen. Nu had ik toch al flinke overgewicht, dus ben er eigenlijk best blij mee. Wat er niet aankomt.......
Hoi hoi, Gelukkig ben niet de enige haha.. Ik nu 21 weken en ook ruim 6 kilo aangekomen, ben wel met laag gewicht gestart; 50kilo en schommel nu zo rond de 56/57, Mag volgens vk met gemak 15/16 kilo aankomen,dacht in het begin hoe ga ik dat doen maar t gaat vanzelf haha.. Moet wel zeggen dat ik ietsje meer eet als normaal maar was kleine eter altijd.. En wb fruit eten, hoezo maar 1 stuk???? Tenzij je diabeet bent is het juist gezond om 2/3 stuks fruit te eten,zit ook suiker in maar altijd beter als chips/koek etc.
hier; 2kg aangekomen in 12weken. ik hoorde van de verlosk dat je eerste helft van de zw schap 5 kg zou mogen aankomen dat is reeel. dus 6 kg valt wel mee. PLUS je bent al over de helft. Ik houd het zelf wel goed in de gaten. bij de eerste was ik ook veel aangekomen. wil dat nu eignel niet meer. maar ik kan me zoooo meoilijk weer houden. heb gewoon meer honger. maar goed meis, het valt du snog wel mee!
Ik zou zeggen vraag het aan de verloskundige. die zal wel het beste weten of het wel/niet goed is en of je er eventueel wat aan moet doen!
Hier bijna 30 weken, en sinds deze week de eerste kilo aangekomen. Ik kon in het begin niets binnen houden waardoor ik veel was afgevallen. Ik was liever van begin af aan aangekomen en niet zo misselijk geweest dan op deze manier. Dus maak je niet druk het gaat er vanzelf weer af.
Zolang je het niet te gortig maakt met eten zou ik me niet te veel zorgen maken over de kilo's. Doe het zelf ook hoor maar meer omdat ik steeds meer afval ipv aan kom. Morgen 25 weken en sinds 2 weken weer -2 kilo.
Hahaha! Ik was met 20 weken al 10 (!) kilo aangekomen en voel me mooier dan ooit. Niet zo druk om maken joh, het meeste gaat er wel weer af en je lichaam geeft gewoon aan dat het die extra kilo's nodig heeft. Zolang je niet overmatig (vet) eet en genoeg drinkt en blijft bewegen is er niets aan de hand (zegt mijn Vk) Ik omarm mijn extra vetjes in elk geval! Groetjes, Pinda83
Viooltje De vlos zei toendertijd tegen mij dat fruit suikers behoorlijk aanzetten en waarschuwde mij toen ivm teveel fruit en advieseerde dus max1 stuk fruit per dag . Liefs Edith Mama van mees*
Ik ben nu 17+4 weken zwanger en er zit 4,7 kilo bij. Ik vind dat zelf enorm veel, maar dat komt mogelijk doordat ik tijdens mijn eerste zwangerschap met 23 weken pas op mijn normale gewicht zat. Daarvoor was ik 6 kilo afgevallen. En ná die 23 weken kwam er nog 8 kilo bij - heel normaal, volgens de VK, maar als ik dat zo eens een beetje uitreken betekent het wel dat ik nu zo'n 15 kilo zal aankomen en dat lijkt me toch best veel. Temeer omdat ik klein en tenger ben. Aan de andere kant; waar die bijna 5 kilo nou zitten weet ik niet, ik krijg wel een buikje maar niet raar groot voor de termijn en er zit nog steeds nauwelijks vet op. Ik zie de baby al bewegen aan de buitenkant..
Juist vrouwen die aan het begin van de zwangerschap vrij licht zijn voor hun lengte komen gemiddeld meer aan, dan vrouwen die aan het begin wat zwaarder zijn/ overgewicht hebben. Dit is omdat zij minder vetreserves hebben, die nodig zijn om borstvoeding te geven en om de zwangerschap te voldragen in tijden van schaarste (dat laatste is tegenwoordig in de rijke Westerse wereld niet meer echt nodig, maar onze lichamen zijn daar nog wel op ingesteld). Ben hier 5 kg aangekomen met nu 22 weken. Niet heel anders dan jij dus. En heb al veel van meer vrouwen gelezen die rond deze tijd ongeveer zoveel zijn aangekomen. Gewoon gezond eten en je niet druk maken over je gewicht. (Heb zelf de hele zwangerschap hoogstens 4x op de weegschaal gestaan.) Goed dat je nu je weegschaal even wegzet. Als het je toch niet lukt om het van je af te zetten, zou ik het bij je vk noemen. Zij zal hetzelfde zeggen als wij, maar misschien laat je je daar makkelijker door geruststellen.
Dat wist ik niet, dat vrouwen die juist vrij licht zijn doorgaans meer aankomen tijdens de zwangerschap. En mijn weegschaal doet het niet eens, de batterij is al zeker een jaar leeg maar ik ben pas nog bij de gyn geweest en toen was ik dus al bijna 5 kilo zwaarder dan de eerste keer dat ik daar was (en dat was met 5 weken zwangerschap).
Ik zit nu met 23 weken op 8 kilo. Vind het vergeleken met de vorige zwangerschap nog wel mee vallen, toen had ik er in totaal 28. Ik zie wel hoe het loopt, ga zeker niet minder eten want dan ben ik steeds misselijk. EN ik vind dat ik nog niet eens heel veel eet .
Is echt niet extreem hoor. Ik was met 20 weken 8 kg aangekomen. Probeer je niet teveel de focussen op je gewicht, je blijt toch aankomen, en zo hoort het ook... Al weet ik dat het makkelijk praten is, ik was er bij mijn eerste ook zo mee bezig, vond het erg lastig. Het fijne is dat het ook weer goed komt straks! En ik hoor/lees ook overal dat 12-15 kg gemiddeld is, nou daar zat ik echt wel noven! En ben maar 7 maanden zwange geweest, kun je nagaan haha
Ik ben trouwens slank van mezelf (171 cm en 62 kg), verhaal van slank zijn en meer (mogen) aankomen vaker gehoord