Even zwaaien naar alle wereldmama's (2b)

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Katja77, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Moest even slikken toen ik het kopje 'adoptie' las op dit forum. Ben hier met de reden om hopelijk zwanger te worden.
    Een beetje omgekeerde wereld misschien maar voor deze stap ben ik juist begonnen met een adoptieprocedure...

    Single adoptie omdat ik die leuke vent maar niet tegenkwam.

    Ik was 27 (2006) toen ik een BKA-nummer kreeg, VIA gevolgd, en toen onderzoek van RvK. Kreeg zonder twijfel (ondanks mijn single zijn) een positief met een uitroepteken. Wat was ik trots. Werd gewoon door een hoge instantie geschikt gezien als moeder.

    Toen de intake bij wereldkinderen. Ik kwam op de wachtlijst voor China ... en net op dat moment ging adoptiekanaal voor China dicht (voor Singles), da's nu zo'n 4 jaar geleden. Verder ook niet zoveel mogelijkheden meer. Ik zag het niet meer zitten.

    Raar is dat, het is niet uitgesloten dat ik zwanger kan worden. Dat is gewoon afwachten. Maar ik kan soms heel erg jaloers worden als ik ouders zie met kindjes die duidelijk niet uit de buik, maar in het hart geboren zijn ;). Gewoon omdat ik me zo voorgesteld had, vanaf mijn 27e t/m 31 dat ik ook een wereldmama zou worden.

    Gelukkig ben ik dan toch nog die ene leuke man tegengekomen. Nu afwachten of ik dan toch nog buikmoeder wordt.

    Allemaal heel veel succes in adoptie-land! Zwaaai
     
  2. hypo

    hypo Fanatiek lid

    28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Katja; wat een bijzonder verhaal! Wat mooi dat je er klaar voor was om alleen voor een adoptiekindje te zorgen. Hopelijk word je snel een 'buikmama'. Hoe staat jouw huidige partner tegen adoptie? Is het mogelijk om met jouw beginseltoestemming en aanvullend gezinsonderzoek toch verder te gaan met adoptie? Hoe sta je daar zelf nu tegenover?
     
  3. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Bedankt voor je reactie :D

    Inmiddels is mijn beginseltoestemming verlopen, ik heb destijds ook geen verlenging mee aangevraagd omdat ik als single ook geen mogelijkheden meer had (behalve zelfdoen). In diezelfde tijd kwam ik vriend tegen en eerlijk had dat mijn aandacht ook een beetje afgeleid van de toen toch al iets teleurstellende wending van het adoptieproces.

    Mijn vriend staat zeker ook open voor adoptie. Maar hij wil in eerste instantie toch zelf proberen. Voor mij is het om het even omdat ik me destijds toch al zo ingesteld had om te gaan adopteren. Gek genoeg heb ik daarom niet zo veel verschil in een 'eigen' kindje of een 'wereldkindje'.

    Wat ik heb begrepen is dat je gewoon weer een BKA-nummer moet aanvragen maar dat je wel de wachtlijst naar de VIA enigszins kan ontwijken. Die moet je dan gewoon als koppel volgen, dat vind ik ook wel terecht.
     
  4. JustMe86

    JustMe86 Actief lid

    28 nov 2010
    304
    0
    16
    Beste Katja,

    Wat een bijzonder verhaal. Vind het ook mooi om te lezen dat je zelf voor alleen voor het wereldkindje zou willen zorgen!!! Heel veel respect!

    Zelf ben ik een wereldkindje en het ik heb het niet beter kunnen wensen, heb 2 schatten van ouders.

    Vind het ook heel mooi wat je zegt: "Gek genoeg heb ik daarom niet zo veel verschil in een 'eigen' kindje of een 'wereldkindje'.'"

    Zelf ben ik nu zwanger van mijn eerste en vind dat ook heel bijzonder. Hoop dat je snel zwanger mag worden!

    Liefs
    JustMe
     

Deel Deze Pagina