Hoi allemaal, 21 november heb ik een curretage gehad, nadat bleek dat het vruchtje niet verder was gegroeid dan 6wk. Van de ingreep heb ik weinig last gehad. Het vloeien stopte snel en ik had nauwelijks buikpijn. 29 dagen na de curretage ( rond 21 dec) heb ik 4 dagen bruin bloedverlies gehad. Dit was minimaal. Aan een inlegkruisje had ik ruim voldoende. Nadat het bloeden gestopt was bleef ik echter menstruatie achtige buikpijn houden. Gisteren begon ik meer roodachtig bloed te verliezen. Het begon flink te bloeden, dus was blij en dacht dat eindelijk de menstruatie begon door te zetten... Echter is het bloeden gisteravond alweer gestopt, na een halve dag. De menstruatie buikpijn blijft echter aanwezig. Herkennen mensen dit? Is dit normaal voor een eerste menstruatie na een curretage en kan ik dit überhaupt aanmerken als eerste menstruatie? Ik maak me ook wel een beetje zorgen om asherman e.d. Of heb ik daarvoor al teveel bloed verloren? Ik hoor graag jullie reacties.
He wat vervelend! Ik zou even je HA bellen en vragen hoe dit kan. Je cyclus kan weer onregelmatig worden maar dat hoeft niet. Ik ben 25dg na curretage weer gewoon ongesteld geworden en deze was ook weer normaal. Succes!!
De eerste menstruatie na de curettage was bij mij ook anders dan normaal. Eén dag wat bloed en de dagen er omheen veel (heel donker) bruinverlies. Ik ben ook al voor een tweede keer ongesteld geweest. Eén dag heel heftig bloedverlies en verder weer dagenlang bruin. Heb jij nog een nacontrole bij de gyn die de ingreep heeft uitgevoerd? Mijn gynaecoloog zei toen dat het normaal is dat je de eerste keer minder bloed verlies. Maar ook minder bloed dan normaal, was volgens haar een goed teken. Ze zegt dat je dan geen asherman kunt hebben. Toch blijf ik ook met die zorg zitten. Zeker omdat ik nu al voor de tweede keer halverwege de cyclus flinke buikpijn heb (soort menstruatiekramp, ook met die kenmerkende pijn in mijn onderrug erbij) En dat had ik normaal nooit. Ik maak me dus toch wel zorgen. Maar ik wil ook niet te snel terug naar de arts. (Ik voel me dan al gauw een aansteller.) Wie weet is het gewoon het verdriet om het verlies van onze tweeling dat me dwars zit?
Ik heb drie weken na de ingreep nacontrole gehad. Dit stelde niet zoveel voor, omdat ik geen klachten had. Er is ook niet gekeken of alles schoon was. Dat stond in het verslag vermeld, dus daarom vond hij het niet nodig om te kijken. Het enige dat hij zei was dat ik mijn eerste menstruatie tussen de 4-6 weken kon verwachten, maar dat het ook wat langer kon duren. Niks over de hoeveelheid oid. Het feit dat ik een halve dag bloedverlies heb gehad stelt me wel wat gerust, maar maakt me aan de andere kant ook wat onzeker. Ik wacht in ieder geval de volgende menstruatie af ( al hoop ik natuurlijk dat hij uitblijft) en als die weer zo raar is, bel ik wel even naar de gynaecoloog.
Ik heb op 13 december een curettage gehad en afgelopen zaterdag en zondag bruin licht bloedverlies gehad, zeg maar een vlek meer was het niet. Ik heb ook geen idee wat het is. Ik ga vooralsnog nergens van uit en laat het allemaal maar op zn beloop ik zie het wel. Hoop echt niet voor je dat het iets met Asherman is, maar je kan altijd bellen als jou dat geruststelt!
Ik zie het inmiddels wel als mijn eerste menstruatie. Het is bij een halve dag bloedverlies gebleven, maar de buikpijn is inmiddels ook weg. Mijn lichaam zal toch wel wat van slag geweest zijn, ook al had ik geen klachten na de ingreep. Nu maar kijken wat de volgende ronde gaat brengen