ik ben weer bezig met frambozenblad thee, dit heb ik ook tijdens mijn andere zwangerschap,de 2e (op het eind,37 weken) gedronken. Mijn 2e bevalling ging erg snel dus wie weet heeft de thee toen geholpen,maar dat is natuurlijk nooit zeker te zeggen. heb het nu weer in huis alleen dacht ik dat het toen een andere smaak had..had toen van die kant en klare theezakjes, nu heb ik gewoon van die losse thee, die je bijv in een thee ei kan doen of gewoon in het kokend water doen (in je theeglas) en dan even later overgieten in ander glas met een zeefje.. heb het idee dat de thee nu anders smaakt, maar misschien ben ik in de war met een andere thee (heb voor de zwangerschap nl ook kruidenthees gedronken, zoals brandnetel met smaakjes..(zonnatura) ik vind de thee nu in ieder geval niet sterk smaken, het is niet lekker ofzo,maar vind er eigenlijk ook niet echt smaak aan zitten, in ieder geval geen sterke uitgesproken smaak.. hoe vonden jullie de thee smaken?Hij wordt ook niet donkerder ofzo,blijjft vrij licht.. ruikt ook niet echt.. Het is wel echt frambozenbladthee, van de G&W (gezondheidwinkel)
Waarschijnlijk heb je nu gedroogde framboosbladeren gekocht en had je tijdens jouw vorige zwangerschap framboosbladTHEE (dus met thee erbij)? Ik had ook losse bladeren gekocht (in een reformzaak). Dat is puurder dus dat leek me beter. Vanaf 37 weken zwangerschap trouw gedronken. De thee bleef inderdaad vrij licht en had geen uitgesproken geur. Ik vond hem niet lekker om te drinken (ook niet heel vies, maar ik dronk hem niet omdat ik hem zo lekker vond), maar dat nam ik maar voor lief. Bij mij heeft het overigens niet geholpen.
bedankt voor je reactie! Heb nu inderdaad ook pure vorm, bij de reform gehaald. Heb nog even gezocht of ik ergens die theezakjes framboosblad kon vinden, in het buitenland zijn die er niog, en zitten idd toevoegingen bij (dus voor de smaak oa) Maar ik heb me vergist:: ik had het tijdens de eerste zwangerschap ook gebruikt; toen had ik die kant en klare zakjes, bij de 2e had ik hetzelfde als nu en dat heeft toen dus wel misschien geholpen (2e bevalling ging erg vlot, ontsluiting) 1e bevalling duurde juist erg lang.. Maar ik kon me dus niet meer de smaak herinneren. dat zal die sterke bij de 1e zwangerschap geweest zijn. Ik drink nu 3 kopjes op een dag (dus gewoon die pure vorm van reformhuis)
Ik deed het ook in een thee-ei. Maar ik vond er niet echt smaak aanzitten. Niet vies, maar ook niet lekker. Heeft overigens niet geholpen trouwens.. Dus ik begin er dit keer niet meer aan.
Ik heb het 2x gedronken, idd niet te pruimen, maar alles had ik over voor het goede doel. Of het de thee is geweest dat weet ik niet, maar ben beide keren in een poep en een scheet bevallen. Ik had ook de gedroogde versie, brrrrrrrrrr.
Kun je het niet mengen met andere (kruiden)thee, rooibos ofzo, heb je een veel betere smaak? Ik ga het proberen tegen die tijd
Hier trok iemand gewoon verse bladeren van onze frambozenplant en trok er thee van... de volgende dag kwam de baby maar of dat van de frambozenbladeren kwam.... hahahahah
Ik heb hem ook bij de reformwinkel gehaald. Ik vind hem niet vies smaken (Zou zelf zeggen richting zoethout). Bij mij blijft ie ook vrij licht van kleur.
Volgens mij zou het iets met je baarmoeder doen, waardoor het de bevalling versnelt en je achteraf ook beter herstelt, maar hoe het precies zit weet ik niet. Dat het effect heeft op je baarmoeder is volgens mij wel echt aangetoond, je mag het ook niet drinken voordat je het einde van de zwangerschap hebt bereikt.
Ik had een dag voor mijn 1e bevalling frambozenblad capsules gehaald, omdat ik hier veel positieve verhalen over had gehoord. Nou, diezelfde nacht is mijn bevalling begonnen en binnen 5 uur was mijn dochter geboren. Een super bevalling was het! Toeval of niet, over 6 maanden komen die capsules echt wel weer in huis
Zoals jullie zien ben ik bijna 39 weken zwanger. Ik heb van meerdere mensen de tip gekregen om deze thee te gaan drinken. Waarvoor is het precies? Om de bevalling 'op te gaan wekken'? En hoeveel moet je drinken van deze thee?
Hier staat geloof ik wel het een en ander: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/164147-ervaringen-frambozen-blad-thee.html
Ik had ook deze thee (was in Duitsland, dus daar heet het himbeerblätter tee), en bij mij was de gewone losse thee juist behoorlijk sterk. Ik hoefde er maar weinig in te doen! Ik had wel erg veel last van voorweeën, dus ik weet niet zeker of ik het nu weer zou gebruiken. Geen idee of het daardoor kwam natuurlijk. Bevalling ging wel vlot, maar ja, valt ook weinig over te zeggen. Ik zie wel, wie weet begin ik er straks toch weer mee.
Oh, en ik dronk het al langer, dus de bevalling heeft het zeker niet opgewekt. Maar ik vond het ook wel lekker. Het schijnt je baarmoeder sterker te maken volgens mij (vandaar bij mij misschien de vele krampen en harde buiken). De Duitse VK raadde het toen ook aan!