Last van darmen, voorteken bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! Ik ben heel benieuwd of het rommelen van je darmen een voorteken kan zijn dat de bevalling binnenkort kan gaan beginnen?
    Ik ben vandaag al 3x (!) naar de wc geweest; heb elke keer krampen onderin m'n buik en daarna moet ik naar de wc. Vanmorgen had ik ook 2x diarree. (sorry voor het onsmakelijke onderwerp!) ;) Normaal gesproken hoef ik nooit zovaak naar de wc en heb nu ook veel last van lucht. Had gisteravond de hele avond ook last van een 'zeurderig' gevoel in m'n buik, net of je menstruatie op gang moet komen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, of heb ik 'gewoon' last van m'n darmen en zegt dit niets over het naderen van de bevalling?

2. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Kan.. Maar hoeft niet..
    Ik heb al daaagen dat ik 3x of meer per dag naar het toilet moet.
    Of ik moet vandaag/vannacht nog gaan bevallen.. ;)

3. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik heb al 4 weken geen normale stoelgang, continue diarree...
    Volgens vk meer omdat de baby tegen de darmen aanduwt

4. Celestea

Celestea Actief lid

7 aug 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Diarree kan wel een teken zijn, hoeft niet. Maar ik heb wel eens gelezen dat er een stofje vrij kan komen, bij een bevalling op komst, dat zorgt voor diarree.

Ik kan het alleen even niet terug vinden in mn boek dus heb ik even gegoogled, dan kom ik dit tegen:

Ook plotse dunne ontlasting is een teken dat je weldra een kindje zal baren. Prostaglandine is een stof die vrijkomt in dit stadium van de bevalling en is de oorzaak voor deze vervelende stoelgang.

(BABY - BEVALLEN - BEVALLING - WEEN - INDALEN - ONTLASTING - NESTDRANG)

Zelf even googlen op prostaglandine bevalling is ook leuk :)

Maar het hoeft niet zo te zijn he :D

Deel Deze Pagina