Benauwd en hartklopping door opstipatie/opgeblazen gevoel!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vlinderr, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb de laatste tijd veel last van hartklopping en benauwdheid, doordat bij mij de hele boel verstopt zit. Ben in 7 dagen maar 1 keer naar de wc geweest. Ik zit zóóó vol! (ik ben allergisch voor fruit (zuren), dus kiwi's, e.d. eten kan ik niet :().
    Iemand tips wat ik hier tegen kan doen???

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Lijnzaadolie capsules. Ik slik er wel 7 per dag (verdeeld, beetje rond de maaltijden 2-2-3) en het houdt het bij mij goed op gang.

Verder opletten dat wat je eet zvm "vochtig" is, maar niet te waterig want dat vocht wordt direct in je maag al "opgenomen" en heeft dus geen effect op wat in je darmen zit. Dus liever dikke soep, weinig pasta/rijst en niet al dente gekookt maar juist lekker (te ;)) gaar, en relatief juist veel saus, geweekte muesli ipv krokante cruesli met melk, yoghurt is ook super voor je darmen (ik probeer 3x per dag een klein bakje te eten), niet teveel droog brood, maar weinig brood en meer beleg, etc.

En, eet niet teveel. Klinkt suf, maar mijn darmen hebben het gewoon veel zwaarder als er veel in zit.

Bah, het is een rotkwaal. Hoop dat je gauw verlichting vindt!

O ja, je kunt ook via de huisarts een "eenmalig" klysma krijgen geloof ik, om het van onderaf een keer leeg te krijgen, of een eenmalig poedertje om het van bovenaf een keer goed leeg te krijgen. Weet ik verder niet, heb ik zelf nooit gebruikt.

Je kunt ook om lactulose vragen, werkt ook goed, maar het nadeel daarvan is dat je veel lucht in je systeem krijgt, en dat "vult" natuurlijk ook waardoor je een erg opgeblazen gevoel houdt.

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de tips!

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    of gebroken lijnzaad door de yoghurt. Dat doe ik hier namelijk. Van Zonnatura.

5. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

ik heb hier ook heel veel last van gehad en gebruik nu ook lijnzaadolie capsules, onschuldig en werkt goed!
    verder gebruik ik zn een klysma, kun je gewoon zonder recept bij apotheek, etos, kruidvat en zo kopen. Kun je gebruiken tijdens de zwangerschap.
    En inderdaad een glas lauw water op de nuchtere maag incl de capsules, hierdoor kan ik nu afstappen vd lactulose en de transi peg zakjes(medicatie).

Succes!

Selma

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de tips!

Deel Deze Pagina