Ok ik heb even een vraag. Wil wil ermee denken. 25 Juli eerste dag laatste menstruatie Op 11 augustus heb ik (volgens bloedonderzoek) mijn LH piek gehad Op 18 augustus dag 25 van cyclus een tp van een 5 dagen oude cryo Mn officiële test datum zou 1 september zijn maar testen zijn positief Ik heb zelfs al t zh gebeld. 11 september hebben we onze eerste echo. Hoe moet ik nu precies rekenen om te weten hoelang ik "zwanger" ben
Ik zou zeggen dat je vandaag 4 weken en 1 dag zwanger bent. Als je cryo op 18 augustus 5 dagen oud was, dan is die dus nu 15 dagen oud, dus 2 weken en 1 dag + 2 weken die je gratis krijgt van voor je eisprong, kom je volgens mij op 4 weken en 1 dag. Maar ik heb eigenlijk geen verstand van terugplaatsingen van een cryo. Vergeet ik je gewoon te feliciteren! Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
In een ivf/icsi/cryo cyclus laat je het hele 'laatste dag menstruatie' los. Je gaat uit van punctie + 2 weken. Bij een cryo kan dat ook niet, omdat je punctie dan natuurlijk veel langer geleden is. En dus ga je uit van de leeftijd van de cryo. Jouw cryo was op 18 augustus 5 dagen oud. En dus was je op 18 augustus 5dpo (days past ovulation/dagen na je eisprong). Als eisprong dag 14 is (die eerste twee weken krijg je namelijk cadeau), dan ben je op 18 agustus dus 19 dagen in totaal oftewel 2w5d. Vandaag is het 28 augustus. 10 dagen verder. Dat betekent: 29 dagen => 29-14=15 => 15dpo => 4 weken (28 dagen) en 1 dag. 4w1d. toevoeging: het is beleid om in 'kunstmatige' zwangerschappen de uitgerekende datum niet aan te passen op basis van echo's. Dit is in ieder geval bij ivf/icsi het geval en ik neem aan dus ook bij cryo's. Anderzijds kan het wel heel geruststellend zijn om te 'checken' of je kleintje op schema ligt qua groei en hartslag. Ik ben zelf zwanger van een verse icsi en ik heb de eerste periode elke week een echo gehad. En elke week keken we of de lengte van het vruchtje en de hartslag overeenkwamen met de termijn die het zou moeten zijn op basis van de punctie en terugplaatsing. Ik vond het heel prettig om telkens de bevestiging te krijgen dat hij/zij keurig op schema lag en steeds de gewenste grootte had. Bij een 'gewone' zwangerschap waar de termijn onzeker is (omdat de eisprong bijvoorbeeld later kan zijn geweest) kan dat niet en daar stellen ze met een week of 11/12 de termijn en dus de uitgerekende datum vast. Maar als je 'pas' 5 weken bent, dan klinkt 12 weken oneindig ver weg. En ik had in die tussenliggende weken erg veel behoefte aan geruststelling.
Ik zeg dat je vandaag precies 4 weken bent. Vandaag zou dus eigenlijk je "nod" zijn, omdat t de 15de dag is. Proficiat iig!
@TS Ik vind dit een hele fijne calculator: IVF.ca Pregnancy Due Date and Fetal Development Calculator | IVF.ca Als jij hierin 13 augustus invult (18 augustus minus de 5 dagen dat het embryo oud was), dan kom je op 6 mei als uitgerekende datum. Een klein stiertje
Kijk hier heb ik wat aan. Dankjewel. Vooral @Hilly1980 wat een super duidelijk verhaal van je. Normaal weet ik t wel Maar was ff in de war omdat t geen gewone cyclus was. Nu snap ik ook dat ik over 2 weken al een echo krijg. Ja stom ik had t kunnen vragen aan de verpleegkundige maar ik ben nog steeds totaal in de war. Haha. Maar fijn dat jullie er je tijd en moeite in hebben gestoken! Oja en help.... een stier!!! En natuurlijk van harte gefeliciteerd!
Ja. In principe is 6w3d de 'grens' waarop je in de meeste gevallen een kloppend hartje zou moeten kunnen zien. Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar mocht je zelf meer echo's willen laten doen, dan zit er in Nieuwegein in het Antonius ziekenhuis een hele fijne echopraktijk: Echolooks. Deze mevrouw is echoscopiste in het zkh en doet dit erbij. Supergoeie apparatuur en een hele ervaren echoscopiste. Ik ben daar toen met 8w heen gegaan, omdat het wachten me te lang duurde Dank je wel! Wij zijn intussen 4jr bezig geweest, waarvan 3 in de mmm. Dus ik weet een beetje hoe je je voelt, ook al ben jij nóg langer bezig geweest... Ik vind het superfijn voor je!
Ben jij ook een stier soms grapje! Op de dag dat je nod is ben je 4 weken zwanger. Als je lf 14 dagen is en je de dag erna, dus de 15de dag, eigenlijk ongesteld had moeten worden, de dag dat je officieel zou testen, ben 4 weken ver. Als je de app fertility friend gebruikt telt deze ook zo als ik. Maar het zal zich niet op een dag uitkomen. Misschien tellen ze in het ziekenhuis ook zo, dat zal ze wel zien. Mijn vk telt ook zoals jij en zit er volgens mij ook een dag naast. Ik zeg dat ik op 26 sept ben uitgerekend, zij zeggen op 25 sept. Wie zal het zeggen wanneer ie komt.... Ik heb nog een andere berekening gehoord. Eerste dag van laatste menstruatie. Dan 3 maanden terugtellen en weer + 7 dagen. Mijn laatste menstruatie was op 19 dec. Dan kom je uit op 26 sept. Maar dit is denk ik bij TS nu niet te berekenen en kan alleen bij een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen.
Ja, dat ben ik inderdaad Je telt vanaf de eisprong plus twee weken. Dat komt inderdaad voort uit die gedacht van een regelmatige cyclus van 28 dagen. Maar de meeste vrouwen hebben geen cyclus van stipt 28 dagen en met IVF/ICSI of cryo's werkt dat al helemaal niet. Vandaar dat je vanaf de eisprong pakt plus 2 weken. 07dpo = 1w0d 14dpo = 2w0d 21dpo = 3w0d 28dpo = 4w0d Als jij je NOD neemt als de 15e dag is dat dus niet 4 weken, maar 4 weken en 1 dag. Sommige vrouwen hebben een LF van 11 dagen en tellen hun NOD weer anders. Daarom moet je die ook niet als maatstaf nemen, maar gewoon vanaf de eisprong tellen, plus 2 weken extra. Omdat je die nu eenmaal cadeau krijgt. Het komt natuurlijk inderdaad niet op een dagje, daar heb je gelijk in.
Ja ik snap jou berekening Hilly, maar ik verschil hierin van mening en zet het op een dag later. Ook met het doorgroeien en metingen vd foetussen en termijnen kun je weer op hele andere dingen uitkomen. Ze zullen Ts is t ziekenhuis het wel vertellen wat hun berekening is. Het belangrijkste is dat de terugplaatsing gelukt is! En dat alles goed mag gaan! X