Vruchtbare dagen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mamavanle, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik had even een vraag over mijn cyclus want ik snap er zelf weinig meer van. Ik heb normaal altijd een cyclus tussen de 28-30 dagen nou had ik Afgelopen dinsdag rekbaar slijm maar dit was na 1 dag weer helemaal weg. Volgens mijn cyclus zou ik wel in mijn vruchtbare dagen moeten zitten en zou ik vandaag of morgen mij eisprong hebben. Kan het zo zijn dat ik deze toch niet krijg omdat ik geen rekbaar slijm heb? Normaal altijd een paar dagen rekbaar slijm. Hopelijk kunnen jullie hier mij iets over vertellen

2. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Moet er nog bij vermelden dat ik 18 november bevallen ben van een stil geboren kindje na 20 weken zwangerschap en na 4 weken en 3 dagen direct weer een menstruatie had

3. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Mogelijk heb je een dag wat rekbaar slijm gehad, maar is je ovulatie nog niet aanstaande. Een cyclus kan na een geboorte echt wel even van slag zijn. Het is dus goed mogelijk dat de eisprong later plaatsvindt dan dat je zou verwachten en dat het aantal dagen met rekbaar slijm nog moet komen. Maar er zijn nog andere symptomen die wijzen op een eisprong. Op de site Zwanger Worden | Ovulatie Berekenen staan deze symptomen duidelijk uitgelegd en kan dit mogelijk wat meer inzicht in je cyclus verschaffen. Succes!

Groetjes Monique

4. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord eisprong is inderdaad verlaat want vruchtbaarslijm uiteindelijk wel gekregen en ook een positieve ovulatietest dus hopelijk snel zwanger

5. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Is de ovulatie test eigenlijk betrouwbaar bijna 7 weken na de bevalling?

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mamavanle,

ja hoor, in principe wel. De eisprong is weer ongeveer 4 weken na de bevalling en de menstruatie komt dus gewoonlijk zo'n 6 weken na de bevalling op gang. (al zit er best wat verschil in per persoon). Dat wil zeggen dat het LH (dat gemeten wordt met een ovulatietest) ook weer aanwezig is en gemeten kan worden in de urine.

Groetjes Brigitte

7. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het snelle antwoord. Mijn eerste menstruatie was al na 4 weken en 2 dagen na de bevalling dus best snel denk ik. Dan ga ik er maar van uit dan de ovulatietest betrouwbaar is. Moet zeggen dat het ook gelijk tijdig valt met mijn vruchtbaarslijm.

Deel Deze Pagina