20 weken zwanger en thuis met harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pelikaantje, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Ik heb constant harde buiken als ik ga lopen. Gisteren naar de supermarkt een kwartiertje lopen, de hele weg harde buiken en ook erge rugpijn. Toch maar even voor de zekerheid verloskundige gebeld en moest op het spreekuur komen. Ik moet rustig aan doen en mag (voorlopig) niet werken anders heb ik kans op vroegtijdige weken.

Dus daar zit ik dan thuis met ook nog ook nog een enorme nesteldrang....... :). Maar goed mijn lichaam geeft dus echt een signaal af dat ik rustig moet doen en ik moet nu echt aan de baby denken. Dat is nu het belangrijkste.

Zijn er nog lotgenoten?

2. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Moet ook al een tijdje rustig aan doen:)
    Vooral inderdaad met lopen harde buiken...
    Wat ik nu doe is voor en na het lopen plassen... ( heb een hond dus moet er regelmatig uit:) )
    En vanaf volgende week zit ik ook thuis...
    Werk nu nog 2 halve dagen...en 28e laatste werkdag....
    Dan ook gezellig thuis zitten, rest van de dagen zit ik al veel op de bank... tv is mijn grootse vriend nu:)

3. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Hier nog 1 die thuis zit. Heb vanaf week 17/18 continu pijnlijke harde buiken. Heb paar weken terug een week rust moeten houden en toen is het ietsjes minder geworden. Toen ging ik de week erop beginnend opbouwen met werken. 4 uurtjes per dag. En bij de 2de dag ging het mis. Begon vruchtwater te lekken en weer pijnlijke harde buiken. Moest toen met spoed naar het WKZ. Oorzaak onbekend. Maar de gyn vond me buik erg hard voor de periode en kreeg ook het advies om volledig rust te houden. Wordt nu goed in de gaten gehouden. Het enige wat ik mag doen is zitten, liggen en klein stukje lopen. Dit om maar te zorgen dat er zo min mogelijk prikkels zijn die harde buiken veroorzaken. En ondanks dit zijn ze toch nog dagelijks pijnlijk. Ik zou dolgraag weer aan het werk willen. Maar dit prikkelt de buik teveel. En onze kleine meid moet toch nog echt ff blijven zitten waar ze zit. Heb ik trouwens ook als ik een stukje loop. Was gister ff naar de dorpswinkel. Is nog geen 5 minuten lopen en gelijk weer die pijn :(

Kan je je een beetje vermaken thuis?

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ben je getest op blaasontsteking? Ik had het ook tijdens mijn vorige zwangerschap al best vroeg en toen moest ik even urine inleveren en bleek ik een blaasontsteking te hebben. Daarna was het weer over.

5. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Ben getest op een blaasontsteking en dat is het niet. Daar dacht ik ook aan, bij mijn vorige zwangerschapschap 4x blaasontsteking gehad dat voelde precies zo.

Verder ligt de kleine meid helemaal onderin mijn bekken waardoor ik ook constant een druk van onder voel.

Vind het wel moeilijk thuiszitten niets doen. Hoe vermaken jullie je?

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Herkenbaar..
    Bij de eerste begonnen ze met 15 weken. Heb toen tot 20 weken rustig aan gedaan (wel al gestopt met werken) en vanaf de 18 weken geregeld baarmoederhalsmetingen. Met 20 weken lag ik al plat (dus enkel eten en wc/douchen..). Met 26 weken werden de harde buiken regelmatig (om de paar minuten, ook op de CTG waarneembaar) en ben ik opgenomen met weeenremmers en longrijping. Gelukkig zette het niet door en mocht ik 10 dagen later weer naar huis met strikte bedrust. Mijn baarmoederhals bleef mooi van lengte dus de harde buiken hadden dusver niets gedaan.
    Vanaf 34 weken mocht ik weer zoetjes aan op gaan bouwen en uiteindelijk is dochterlief met 38 weken gehaald (geplande KS). Eind goed al goed dus :).

Ook deze zwangerschap kwamen de harde buiken al weer frequent vanaf 14 weken. Om de 2 weken een baarmoedermond meting maar wetende hoe het de vorige keer verlopen is, is bedrust nog niet nodig gelukkig (baarmoederhals heeft ook nog een mooie lengte). Echter doe ik niet veel meer dan voor mijn dochter zorgen en de lichte klusjes van het huishouden verdeeld over de week. Hopelijk met dezelfde uitkomst als mijn eerste dochter :)

7. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ik doe eigenlijk diverse dingen om me een beetje te vermaken.
    Ik ben momenteel een babydeken aan het haken. Beetje internetten, Dvd's en tv kijken, lezen, puzzeltjes maken en als ik slechte nacht gehad heb doe ik 's middags nog wel is slapen.

8. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even meegelezen. Ken wel af en toe harde buiken, maar vandaag heel veel. In sust niet, dat is toch goed? Als ik in beweging kom begint het weer. Als je in rust (bijna) geen harde buiken hebt kun je tochwniet al ontsluiting krijgen? Ik neem aan dat je daarvoor continu harde buiken moet hebben?

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Over het algemeen zeggen ze dat als de harde buiken weg gaan als je rustig aan doet, dat er dan niets aan de hand is. Maar het is wel een teken van je lichaam dat je dus standaard rustiger aan moet doen.
    Overigens, niet iedereen is hetzelfde natuurlijk, dit is de meest gebruikelijke richtlijn...

10. sabrina2

sabrina2 Niet meer actief

Vorige zwangerschap bij 14 wk veel harde buiken en toen weer vanaf 22 wk hele dag door bij bewegen, en in rust ook bij volle blaas. Toen paar dagen thuis geweest maar geen bloed/slijmverlies en geen kortere baarmoederhals. Toen weer aan het werk gegaan, maar alleen nog zittend werk. Uiteindelijk bij ong 38 ingeleid maar door hele andere oorzaak. Deze zwschap weer heel veel harde buiken dagelijks, masr wel minder dan vorige keer en ben nu gewoon aan t werk: maak me minder zorgen. En nu ook 29 wk inmiddels. Hoop dat het bij jou ook gewoon bij harde buiken hlijft en verder niets! Sterkte en veel plassen ;) misschien iets gaan maken voor de baby als je creatief bent: dekentje/kleedje van patchwork ofzo? Noem maar iets ;)

11. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Ik vind het begrip 'harde buiken' ontzettend moeilijk en ik kan nergens echt goed vinden wat je dan ervaart. Komt dit omdat het bij iedereen anders voelt?

Wie kan goed onder woorden brengen hoe je dat voelt?

Zelf heb ik eigenlijk het grootste gedeelte van de dag een gespannen buik, geen wee / krampachtige klachten. Maar wanneer is het een 'harde buik waar ik me zorgen om moet maken?

Deel Deze Pagina