Hoi dames, Sinds gister heb ik steeds last van het toeschietreflex. Heel vervelend! Komt overigens geen melk uit. Dames die dit ook hadden/ hebben?
Mag ik vragen waar je dan last van hebt? Ik heb vorige week op de borstvoedingsles namelijk geleerd dat de toeschietreflex niks anders is dan dat er juist melk uit je borst spuit, en aangezien jij dat niet hebt...?
ik herken wel wat je zegt alleen ik verlies er wat druppeltjes melk bij. niet veel maar enkele druppels. ik weet niet of jij hetzelfde voelt, maar het voelt als een plotseling trekkend stekend gevoel van borst naar tepel. hetzelfde gevoel als wanneer je een kindje aanlegd.
Zo voelt het inderdaad. Beetje vervelend gevoel. En ik heb eerder borstvoeding gegeven dus weet hoe het voelt, maar er komt echt niets uit.
Hier ook hetzelfde, ook 30 weken. 4e zwangerschap dus ik ken het gevoel, maar het geeft nog geen natte plekk, maar voelt wel hetzelfde.
Hier wel gehad dat het ''pijn'' deed, nu komt er wel af en toe melk uit (minstens 1x p.d.) maar doet geen pijn meer meestal..
Vond t soms voelen alsof er naalden in mijn tepel werden gestoken dus snap dat je het herkend! Snap dan ook niet dat ze op de cursus zeggen dat t 'niet meer is dan melk wat spuit' want merkte t toeschieten altijd erg goed! Voelbaar!
Wat er op de cursus werd verteld, was dat het toeschieten komt als de voormelk is geweest, dus het toeschieten van de dikke, voedzame melk. Er werd niet expliciet bij gezegd dat je er niets van voelt, maar de definitie van het toeschietreflex was wel in de basis dat er melk uit zou komen, spuitend of druppelsgewijs, soms zelfs zoveel, dat de baby teveel in één keer binnen krijgt, waardoor hij of zij zich even losmaakt van de borst. Maar goed, ik heb nog geen ervaring, dus ik kan er verder ook niets van zeggen!
Toen ik borstvoeding gaf was dit ook het geval. Als ik het voelde kwam er daarna veel melk uit. Nu niet, maar heb het gevoel wel alsof er wat uitkomt. Ik schrik dan ook elke keer van ohh shit, ik lek, maar het is nog kurkdroog (gelukkig)
Ook ik herken het! Had het tijdens de laatste zwangerschap ook. En er kwam ook niets uit. Ik kreeg het vaak ook, als ik een baby hoorde huilen.