Hallo Dames. ik ben al weer 20 weken zwanger, ga me 21ste week in. A.s. vrijdag heb ik de 20 weken echo, erg spannend. Volgens mij heb ik nog steeds me biebie niet gevoelt. heel af en toe 's ochtends of 's avonds voel ik wel een plopje in me onderbuik. net alsof er een luchtbelletje kapot springt. Dat zou een teken kunnen zijn toch? maar is dat nog zo weinig dan die plopjes? ik hoop dat ik snel me babietje ga voelen.
Hey Fleur, Die plopjes kunnen idd je kleintje zijn dat had ik ook. De reden waarom je je beebje nog niet echt gevoeld hebt is misschien omdat je placenta voorligt, dan kan het langer duren. Maar ik zou je niet te druk maken hoor! er zijn genoeg meiden die em nog niet voelen bij 20 weken
Als de placenta voorligt, voel je het minder. Die plopjes klinken wel bekend, ik denk dat dat toch je baby is
Yup, die plopjes zijn je kleintje. Vooral als het je eerste zwangerschap is, is het normaal dat je pas later je baby voelt. Omdat je de bewegingen dna pas herkent! Het wordt vanzelf harder hoor
Hoi, is helemaal normaal hoor! Zeker bij eerste zwangerschap. En, naast ligging van de placenta is ook je eigen figuur nog van invloed: als je wat forser bent bij je buik enzo, is het ook moeilijker te voelen, schijnt. Bij mij dus precies omgekeerde: heb een hele dunne buik en voel de beeb al dagelijks vanaf 16 weken ofzo. Is overigens ook niet altijd alleen maar rozegeur en maneschijn, want omdat ie zo weinig ruimte heeft, doet draaien me vaak erg zeer! Dus, wacht nog ff rustig af, gaat vanzelf komen de komende weken. En die plopjes zijn idd de eerste signalen, denk ik hoor!
Ik heb het ook pas echt goed gevoeld vanaf 22/23 weken, maar toen wist ik het zeker dat het dat was en daarvoor heel af en toe. Dat je denkt zou dat het nou zijn?