help me... ik word gek. ik kan alleen maar ongezond eten... bij de gedachten aan groente word ik gek! ik kan mezelf er ook niet toe dwingen om te koken. bij de geur vab koken ga ik spugen. wel eet ik sochtends 2 boterhammen met smeerkaas of kaas, middags ook 3 boterhammen (donker bruin) waarvan 1 met smeerkaas, 1 met kipfilet en de ander met iets zoet. zuivel krijg ik genoeg binnen maar ik snoep zoveel en eet heel veel vet. ik ben nu zo bang dat mijn kindje te weinig voedingsstoffen binnen krijgt... bij mijn laatste bezoek aan de verloskundige vorige week heb ik verteld dat ik heel veel moeite had met gezond eten. Ze maakte er geen punt van en als ik dan maar mijn zuivel binnen krijg en zwangerschapsvitamine doorslik maar nog voel ik me schuldig. wie heeft dit ook? en wat kan ik doen?
Ik snap je gevoel heel goed,tot zeker de 24ste week at ik ook alleen maar ongezond. Van warm eten,fruit,groentes etc moest ik alleen maar spugen,nu gaat t gelukkig stukken beter en eet ik vele malen gezonder. De verloskundige gaf ook aan dat ze liever heeft dat ik iets eet wat ik binnen kan houden,dan blijf spugen. Ik at wel veel volkoren brood.. Tsja je kan weinig met mijn tips maar zorg dat je eet,dan maar ongezond... En met de vit pillen krijgt je kleine gelukkig van alles...
Ik eet ook veel vet!!! Maar doe nu op die boterham met kaas wat komkommer en een dikke plak tomaat erbij!
Ik had hetzelfde probleem, maar had vooral een obsessie voor kippensoep er nog eens bij. Heb toen inderdaad komkommer en wortels gegeten en de kleine man zit kern gezond naast me.
ja... komkommer lus ik gelukkig wel en probeer ook elke dag een stuk fruit te eten maar gezond eten lukt me gewoon niet. zelfs een normale maaltijd koken is me al te veel ten ongenoegen van me mannetje wat ik begrijp. maar kan er echt niks aan doen.
Ik eet ook veel frieten maar eet wel elke dag fruit en volkoren producten en drink liters melk. Ik maak me er niet zo druk om . At eerst 4 a 5x per week friet nu nog 2x. Had het op 14w ook heel erg. Nu iets minder.
Ach meis, ik herken het hoor.. Ik eet al heel mijn zwangerschap geen vis omdat het idee ervan me tegen staat en die ene keer (serieus..) dát ik overgegeven heb, na een (overigens heerlijke) portie gefrituurde vis in Thailand was. En dus slik ik braaf van die omega weetikveelwat tabletten maar voel ik me ondertussen nog stééds een beetje schuldig naar m'n kindje toe. En ik maak me een klein beetje zorgen over d'r intellect als ze er straks uit komt Als later blijkt dat ze een laag IQ heeft, ben ik bang dat het mijn schuld is omdat ik misschien wel de ontwikkeling van haar hersentjes heb beperkt door geen vis te eten. Laten we maar hopen van niet.. Anyway, ze zeggen dat een kindje neemt wat het nodig heeft. Dus eigenlijk doe je alleen jezelf tekort door geen groente te eten toch? Misschien dat die gedachte je je wat minder schuldig laat voelen.. Fijne zwangerschap!
Ik herken het ook! Heb trek in de meest vette dingen als kippootjes, speklapjes etc.! Een keer in de twee weken gaat we 'vet' halen. Mijn partner remt me daarin gelukkig af, zelfbescherming, ook omdat hij en ik weten dat ik graag na mijn bevalling weer in mijn skinny jeans kom. Daarom sport ik er ook nog steeds bij. Funest zijn voor mij de nachtdiensten! Succes en geniet van je zwangerschap!
ik eet elke dag kaaskroketten & frieten... trek het u niet aan! Als ik iets anders eet moet ik overgeven...
ik vind dat je wel goed bezig ben misschien eet je wel veel vet en zoet maar je eet ook fruit, volkoren brood en je varieert in beleg daarbij krijg je ook voldoende zuivel binnen. Zoals in vorige berichten ook staat je zal komkommer op je brood bij de kaas kunnen doen en/of tomaat met wat sla. Ik weet niet of je ei verdaagt maar anders zal je er ook nog ei bij kunnen doen.
Ik herken het ook wel, hoewel ik wel elke dag groente probeer te eten. Maar ik moet altijd heel veel drinken, als ik te weinig drink en dat is wat voor de meeste mensen normaal is op een dag krijg ik meteen last van mijn blaas. Heb geen suiker heb het al mijn hele leven, drink veel water maar ik word gewoon misselijk als ik de hele dag door water drink. Dus dan heb ik de neiging om veel frisdrank of sap te drinken waar of teveel suiker in zit of zoetstoffen. Daar voel ik mij dan ook schuldig over.
Als je groente en fruit moeilijk te eten vind zou je misschien kunnen proberen een shake te maken met fruit en yoghurt of optimel voor de extra vitamientjes Dat ging mij ook beter af dan een stuk fruit eten Verder eet je ook gewoon brood met vleeswaren en kaas toch? En als je braaf je vitaminepilletjes slikt, denk ik dat je helemaal niet verkeerd bezig bent! Kop op meid!
Probeer waar je kan, iets mee te pikken aan fruit enz. Proberen het in stukjes te eten gaat misschien ook makkelijker? Meer kun je niet doen. Als je je echt slecht voelt en moet spugen van groente, eet dan gevarieerd wat je wel verdragen kunt. Blijf daarnaast lekker doorgaan met die vitamine! Komt allemaal goed
Ik neem in plaats van sap of frisdrank altijd ranja. Gewoon van de karvan cevitam. Die kun je zo zoet maken als je zelf wilt maar ik heb hem altijd vrij dun. Zodat het water net een smaakje heeft zeg maar. Bevalt mij prima.