20 weken zwanger en weer gaan roken!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SmMy, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Nee dat zeg ik, je zult het nooit weten of je moeder die kans heeft vergroot. Het punt is dat JIJ die kans hebt vergroot voor je kindje, het maakt niet uit of je wel of niet ooit de schuld zal krijgen. Jij hebt bijgedragen bij een kans al is het een kleine kans dat jou kindje eerder ziektes zal krijgen later. Dat wil je toch voor je volgende kindje voorkomen?

2. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0

Niemand kan een roker stopper maar als de rokers hier hun rook gedrag goed willen praten kan je natuurlijk ook tegengas verwachten en terecht.

3. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ja tuurlijk wil iedereen dat. Maar wat wil je dat ik nu doe. De rest van mijn leven me schuldig ga voelen omdat het me niet lukte om te stoppen? Ik ben nu zwanger van de 2de en ik rook dus al 3,5 jaar niet meer en daar ben ik ook blij mee. Maarja nogmaals het is eenmaal gebeurd en er zullen er nog zat zijn die gewoon roken en blijven roken. Maar dat is iedereen zijn eigen ding neem ik aan. Ik ken namelijk ook mensen die longkanker en weet ik veel kregen terwijl het taboe was in de familie om te roken. Ga jij mij dan maar vertellen waar het DAN vandaan moet komen :)

4. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Waar zie je dat we het goed praten omdat het niet lukte? Miss lukte het ook idd niet omdat je verslaafd bent! Sommige kunnen het makkelijker al een ander. Blijkbaar heb je nog nooit gerookt dus zeggen dat het zo makkelijk kan en je maar moet stoppen is makkelijker gezegd als gedaan.
    Dat het bij mij uiteindelijk makkelijk ging wil nog niet zeggen dat iedereen het kan.
    Maar goed je geeft geen tegengas, je veroordeelt iemand er zwaar om en trapt diegene de grond in dus vind je tegengas een beetje belachelijk en niet altijd terecht :)

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Zullen we proberen @TS te helpen voor tips ???

De ex(rokers) mischien een idee ?

Gaf al als aanvulling ipv trek in sigaret iets anders wat ze lekker vind te nemen!

Wie volgt met andere tips?

Dat was de bedoeling van @TS

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik zeg je hoofd op wat anders zetten door bijv meer met je handen bezig te zijn en idd kauwgom eten (wel suiker vrij :p) of een wortel.
    Gewoon niet meer aan denken is het beste maja dat is niet makkelijk!

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Haha pffffff ik zeg niet dat alle kankers van roken komt. Ik zeg dat je daar de kans mee vergroot!!!!! Het is echt niet zo moeilijk te begrijpen. Tegenwoordig krijgen al zoveel mensen ziektes zonder te roken, waarom wil je die kans vergroten op verschrikkelijke ziektes

En ik zeg niet dat jij je de rest van je leven schuldig moet voelen, absoluut niet wat gebeurt is is gebeurt. En ik vind het goed dat je nu niet meer rookt. Maar ik vind het wel irritant als mensen het goed gaan praten en zeggen nou ik heb ook gerookt en mijn kindje is gezond, want zo simpel zit het niet. En het betekent niet dat omdat jou kindje gezond word geboren dat een andere rokende moeder zoveel geluk heeft.

8. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    @ TS ik verstokte ex roker en ik rookte zo vreselijk veel meer als een pakje per dag. ben eraf gekomen toen ik wist dat ik zwanger was door heel erg aan het mensje in mijn buik te denken. Had mezelf in mijn hoofd geprent dat als ik bleef roken de baby mishandelde.

Nu ben jij 20 weken gestopt en om wat voor reden weer begonnen je zou kunnen kijken naar die aflevering was idd een eye opener. Wat je kan proberen afleiding dmv poetsen, boek lezen, handwerken oid. Je kan snoepjes meenemen en dan vooral van die zuurtjes waar je een tijdje mee doet en kijken of daarmee je trek om te roken over gaat.

Hier nog steeds hoor na het avondeten trek in een sigaretje en ipv een sigaretje neem ik een zuurtje daar gaat voor mij de trek mee weg.

Tot slot wens ik je veel succes en een fijne zwangerschap verder.

9. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Er is maar 1 manier om echt te stoppen en dat is om het zelf heel hard te willen.
    Zolang jij twijfelt, ga je toch weer die ene sigaret pakken die weer meerdere sigaretten wordt.

10. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik trap niemand de grond in, dan zou ik dus ook me eigen moeder de grond in trappen aangezien die haar hele zwangerschap rookte. Ik vind het wel belachelijk.. Een verslaving of niet.. Het welzijn van je kind gaat voor en nee ik heb nooit gerookt maar ik zat 8 jr aan de neusspray en toen mij werd verteld dat ik zwanger ben en daar dus mee moest stoppen heb ik geen dag getwijfeld. Een verslaving is een verslaving en daar kom je echt wel vanaf. Knop omzetten :)

11. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    @ ts, Neem elke keer als je zin hebt in een sigaret een lolly wil ook nog wel eens helpen:p

12. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Gewoon niet doen!! je rookt toch ook niet in de babykamer? Sorry maar kan er zo boos om worden, weet dat je niet op dit antwoord zat te wachten...

13. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    1 tip die ik kan geven is dat als je een sigaret op wilt steken er een kans bestaat dat door jou toedoen je kindjes gezondheid in gevaar brengt, dat wil je toch niet op je geweten hebben, dat kleine mensje kiest daar niet voor. Mijn moede heeft gerookt toen ze zwanger was van mijn zus en uiteindelijk is ze met 28 weken geboren, heeft een slechte start gehad en helaas altijd erg klein gebleven en een achterstand. ze rookte ook maar 5 sigaretten per dag! Bij mij heeft ze niet gerookt en ik ben met 39 wk geboren, heb nu een gemiddelde lengte en altijd goed meegedaan met mijn leeftijdgenootjes.
    Of het aan het roken heeft gelegen zal niemand zeker weten, maar het is wel erg toevallig!

14. Talvi

Talvi Niet meer actief

Misschien kun je een forum zoeken voor mensen die stoppen met roken? Dat heb ik wel gedaan en het heeft mij erg veel geholpen, ik ben nu al een jaar gestopt met roken. Praten met mensen die weten hoe je je voelt kan erg fijn zijn en ze kunnen je tips geven.

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ja dat moet je echt zien!
    Ik was zelf ook aardig verslaafd maar ben toch gestopt. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kindje iets zou mankeren. Zou me mijn leven lang afvragen of het door het roken zou komen...
    En die moeilijke fase gaat echt voorbij hoor, ik denk de meeste dagen helemaal niet meer aan roken :)

16. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Flinke roker geweest.. Maar altijd gezegd als ik zwanger ben dan stop ik!! Toen mijn test positief aangaf heb ik me sigaretten weg gegooid!!! :D
    Daarna niet meer gerookt!!
    Mijn gedachte was er bij dat mijn kind er niet voor kiest om in een ongezonde "leefomgeving" te zijn.. ( op dit moment dus me buik :) ).. Ik moet zeggen dat ik ook helemaal niet naar snak... Maar ik wil gewoon dat mijn kindje gezond blijft en groeit.. Na de zwangerschap wil ik borstvoeding geven.. Ook dan ga ik NIET roken.. Ik hoop gewoon nooit meer te roken!!! Want als ik nu mensen ruik die roken.. Vind ik ze echt stinken en denk ik bij mijzelf "gadverdamme ik heb ook zo gestonken blehhh"

17. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Hier precies hetzelfde... Zou zo mijn verhaal kunnen zijn.

En ik wil het zeker niet goedpraten.
    Het is niet goed te praten, en het heeft verder ook geen nut om hier een discussie van te maken

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Lieve dames die toch bleven roken tijdens de zwangerschap hou eens op over schuldgevoel aanpraten...
    Dit meisje ervaart dus geen stress, is in een oude gewoonte terug gevallen helaas en wil er nu graag van af!

Heel goed als ze dus WEL het programma kijkt waarin uitgelegd wordt wat het met je kind doet. Hoe meer mensen hier toch van schrikken en stoppen hoe beter.
    Het was niet bedoeld om haar redenen te geven om niet te stoppen ze vraagt om tips om te stoppen.

Ik vind dit persoonlijk een perfecte waarschuwing en ik hoop dat dit voor haar werkt.

Wat andere mensen wel of niet doen met stoppen en hun motivatie toch te roken dat maakt hier nu niet uit want zij wil zelf stoppen!!

19. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik zou voor jezelf alles op de weegschaal leggen.. Hoe erg heb je die paar sigaretten nodig?

En leg alle risico's aan de andere kant.. En bedenk dan of je je kindje het risico aan wil doen of niet, lijkt mij een goed motivatie om het niet te doen. Je wil er toch alles aan doen dat je kindje zo gezond mogelijk is en daar hoort roken niet bij..

Zou je ook roken als je kindje er eenmaal is en bij je op schoot ligt? Waarschijnlijk niet, dus dan moet je voor ogen houden dat je nu hetzelfde doet..

Ik vind het knap dat je hier om tips vraagt, heb zelf nooit gerookt dus meer dan dit heb ik er niet, maar in ieder geval succes met het stoppen!

20. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland

Heb even het filmpje bekeken ook... Pfoe.. Helemaal gelijk natuurlijk wat die man zegt.. Maar kan me flink irriteren aan de meisjes die erbij zitten!!!
    Ik ben zelf een roker GWEEST en weet hoe een geniepige verslaving het is.. Maar dat die ene meid nog even zegt dat ze het niet erg vind dat mensen BIJ haar kind zouden gaan roken... Nou me klomp brak!!! :x..
    Bij mijn kind word er NIET gerookt.. Als ik bij mensen komen die binnen roken.. Zeg ik echt dag!! Want ik wil mijn kind daarin niet hebben!!! Zij kiest er niet voor, klaar!!!!!
    Die meiden zitten zichzelf gewoon te verdedigen en dat is een symptoom van verslaving..

En hier al die rare opmerkingen over TS.. Ik vind het moedig dat ze hulp zoekt!! En adviezen vraagt.. :).. Ik hoop dat het je lukt meid!!!

Deel Deze Pagina