Hallo dames, Ik ben nu ruim 20 weken zwanger en ik heb sinds een week of 1,5 behoorlijk last van mijn rug. Het zet op als ik lang zit, of juist lang sta. Het is hoge rugpijn, zo ongeveer ter hoogte van mijn bh sluiting. Maar dan meer aan de linkerhelft dan rechts. Soms is het best te hebben, maar meestal is het echt killing. Dan helpt niks, behalve helemaal plat op mijn rug liggen! En dan leg ik er meestal een warmte-pack onder. Dan trekt het meestal wel na een half uurtje weg. Heeft iemand hier ook last van en weet diegene toevallig wat het is en of het nog over gaat?
Ook ik heb dat met regelmaat. Dat heeft vooral met inspanning te maken en probeer dan ook een goede balans te vinden tussen activiteit en rust
Ik krijg het voornamelijk met rust dus ik probeer idd wat af te wisselen, maar ik krijg het hoe dan ook toch wel...
helaas :-D nou ja, ik moet er maar aan wennen. hoop alleen dat het niet erger wordt. zo irritant als elke houding die je maar aanneemt pijn doet. maar ach, ik ben tot nu toe maar verwend, nergens last van gehad, ook in het begin niet!
Dat neemt niet weg dat het verre van aangenaam is! Hopelijk kun je een goede combinatie vinden. Dan is het toch 'gemakkelijker' als je het met inspanning hebt want dan is ontspanning de oplossing
Ook ik heb exact hetzelfde. Ik merk dat ik het vaak in de avond heb en ook wanneer ik ga slapen.. Misschien toch wat rustiger aan gaan doen.
Ik heb op een info avond bij de osteopaat geleerd dat dit een typisch 2e trimester klacht is, omdat je middenrif in de problemen komt en daarom je spieren in je rug kunnen vervelen... Hoe je er vanaf komt, vast door een osteopaat te bezoeken, maar verder geen idee.. Het is iig niks ongewoons.
ok, thanks voor de tip. tja er vanaf komen ga ik al niet zo vanuit dat dat meteen lukt. ma enige verlichting zou fijn zijn. hoop dat het derde trimester dan wel beter gaat, maar aangezien de beeb dan nog zwaarder wordt ben ik er bang voor haha!
Dat dacht ik ook met mijn onder rug, en ik ben na 1 bezoek aan de osteopaat nu al 4 weken pijn vrij... Dus misschien toch proberen... Wil verder niet te veel promoten, maar ben zo gelukkig met het resultaat!
Heb ik ook! Ben deze week naar de fisio geweest en die heeft het weer 'los'gekregen. Sindsdien stukke beter!!!
Ook ik heb sinds gisteren ontzettende last van hoge rugpijn, vreselijk! Zelfs zo erg dat ik af en toe pijn heb met het ademen! Ga zo denk ik ff in bad, wie weet helpt het...