20 wk echo bij tweeling: anders dan bij één kindje?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kar76, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi,

Ik heb (helaas) nog niet eens een datum voor mijn 20-wk echo maar denk er al wel over na.

Ik vroeg me af of een 20-wk echo bij een tweeling erg anders is dan bij een eenling; ik kan me voorstellen dat het iets langer duurt. Maar letten ze verder nog op dingen? Lijkt mij wel, placenta('s) en tussenschot etc.?
    Ik hoorde ook van iemand dat de baarmoedermond gemeten wordt; is dat standaard bij een tweeling?
    Verder: doet je eigen gyn de echo of 'gewoon' de echoscopist in het ziekenhuis?

Ik wou dat het al zover was... Ik heb alleen zwaar het vermoeden dat mijn eigen gyn zo'n type is die níet wil zeggen wat het geslacht is omdat het immers geen pretecho is. :(

2. gemke

gemke Niet meer actief

hoi
    het is idd de dubbele tijd bij een tweeling
    ze doen hetzelfde als bij 1 kindje alleen dan ieder kindje apart
    normaal krijg je volgens mij 10 minuten voor jou zal dit dan 20 minuten zijn
    ze zullen ook naar het schot kijken en naar het vruchtwater (hoeveelheid in elke zak)
    maar ook hoe de kindjes zich ontwikkelen hartje hoofdje buikje beentjes armpjes
    ook zoeken ze naar een eventuele schisis (hazelipje) kortom hetzelfde als bij 1 kindje
    ik ging toen puur om te weten wat het geslacht was
    watz e in het ziekenhuis ook wilde weten aangezien ze aan hets chot niet konden zien of dat het een 1 of 2 eiige tweeling was jammer voor hun waren het 2 jongens en wiste ze nog niks hihihi
    en als jij wil weten wat het word moet hij dat gewoon zeggen hoor dat mag je zelfs eisen
    hij bepaalt niet of jij dat wel of niet mag weten toch
    bovendien is het bij twins wel handig

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi Kar!

Ik weet dat het bij ons zo is dat de echoscopiste de echo maakt. Daarna heb ik een consult met de arts. Bij ons heeft ze alleen gezegd dat het inderdaad dubbele tijd is, meer niet.. Dus wij zijn ook heel benieuwd!! Oh ja, ze heeft er inderdaad bijgezet dat mijn baarmoedermond gemeten wordt. Msischien kun je dat vragen aan je gyn als de afspraak wordt gemaakt? Kijken naar het tussenschot is bij ons al gebeurt omdat dat bij de termijn echo bijna niet zichtbaar was, dus hebben ze toen alles goed nagekeken...
    Ik heb weleens gehoord dat ze bij ons in het ziekenhuis ook moeilijk gaan doen over het geslacht en dat je daar als a.s vader en moeder niet specifiek naar moet vragen, maar eh wij willen het echt wel weten hoor! Dan vinden ze me maar lastig ;)

wanneer weet je wanneer je mag?

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het zal wel langer zijn dan 20 minuten hoor, bij mij duurde de 20 weken echo bij 1 kindje bijna een half uur.

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik hoor denk ik dinsdag meer. De gyn had tenminste gezegd dat we dan de 20-wk echo zouden afspreken. Dus of hij die nu doet of niet, geen idee. :( We moeten nu ook opeens iets ondertekenen. Dat hoefde bij Sverre ook niet.
    Ach ik wacht het wel af. Binnen nu en 4 weken zal 't toch wel gaan plaatsvinden lijkt mij.
    In ieder geval dinsdag alvast weer even spieken! :D

6. sette

sette Lid

3 dec 2007
    80
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    vriezenveen
    Hai Kar

ik heb met de 20 weken echo bijna een uur op de bank gelegen. en dat was echt genieten twee van die ieniemienie mensjes in je buik. Hoe verder de zwangerschap vorderd des te slechter het te zien is want je buik zit dan zo vol.

Dus geniet van de 20 weken echo.

sette

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Hier ook meer dan een uur mogen kijken. Wat zien ze veel zeg! Wist wel dat ze veel konden opmeten, maar zoveel had ik niet verwacht.

Bij mij hebben ze niet naar mijn baarmoedermond gekeken. Dus dat is niet altijd zo.

Deel Deze Pagina