hallo dames ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Vandaag ben ik bij de huisarts geweest en die heeft mij alvast een briefje gegeven een doorverwijzing naar de gyn voor een echo. maar hij zei erbij ik zou over dik een maand pas een afspraak maken als ik jou was.... Maar ja dat duurt zo lang!!!! En de verloskundige bij wie ik ga heeft ook een echo apparaat en van wat i heb begrepen doen ze daar ook bij het eerste bezoek een echo...soms. dus zou ik dan gwn eerst bij de verloskundige langsgaan en kijken wat er gebeurt. en dan ook nog een afspraak maken met zeg maar 12 weken bij het ziekenhuis met de doorverwijzing van de Ha. Wanneer hebben jullie je echo gehad? Want ze zegggen als je te vroeg gaat, zie je niks. Maar wat is te vroeg??? xxx lola
De termijnecho krijg je met 12 weken. Dan kunnen ze pas goed zien hoe lang je echt zwanger bent en wanneer je dus uitgeteld bent. Je kunt al wel de vk bellen. Meestal heb je de eerste afspraak rond 9 a 10 weken. Dan maken ze ook (vaak) een echo. Ik zou nu nog niet gaan. MEt 6 weken zou er wel iets te zien kunnen zijn maar hoeft niet meteen. JE kunt dan erg teleurgesteld zijn en ongerust worden als dit het geval is... Succes!
hey Karel1978 Bartstikke bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik morgen wel bel voor een afspraak met 12 weken bij de gyn en ik zie wel hoe het verloopt bij de verloskundige. Vanaf 6 weken moet je je aanmelden bij deze verloskundige, dus dan ga ik me morgen maar aanmelden. Maar Karel, jij krijgt dus een tweeling!!! GEWELDIG!!! gefeliciteerd. xxx lola
Nou spannend he! Ja wij krijgen een tweeling Wij krijgen dus elke keer een echo in het ziekenhuis. das ook wel heel leuk!! Groetjes!
Volgens mij kreeg ik m'n termijnecho bij een week of 10. (De VK heeft hier zelf geen echo apparatuur overigens, dus daarvoor moest ik een afspraak maken bij het echocentrum bij het zkh). Bij 12 weken is aan de late kant; vooral omdat ik een combinatietest wilde (met nekplooimeting) en die moet bij een week of 12 plaatsvinden. En ja, soms ben je al wat langer zwanger dan je had gedacht obv de laatste menstruatie. Bleek bij mij ook het geval; de embryo was al een week verder dan uitgerekend.
12 weken is laat, dan kan je niet meer kiezen voor bijv de combinatietest, ik zou idd rond de 10 weken een afspraak maken, zeker niet later
Ik heb de termijnecho rond 13 weken gehad... de combi test moet uiterlijk voor 14 weken...dat is tenmnste wat mijn gyn zei...
Dag mensen Bedankt voor alle jullie reacties. Het is fijn om even te lezen hoe het bij jullie zit. klinkt misschien heel dom maar wat is een combi test???? Bedankt voor alle jullie
Misschien dat deze term ook door mensen verschillend gebruitkt wordt maar bij mij was dat de bloedtest en nekplooimeting. Dan kijken ze of er verhoogde kans is voor down of andere aandoeningen.