Hallo allemaal! Ik zal dit verhaal zo kort mogelijk proberen neer te zetten voor julie! Op 20 februari werd ik ongesteld, heb daarna de pil geslikt en in maart ben ik ziek geweest (diarree etc). Toen ik weer ongesteld moest worden in maart werd ik het maar niet. Had dat wel vaker gehad ivm. stress dus maakte mij eigelijk niet zoveel zorgen. Op de nacht van woensdag naar donderdag 1 april werd ik s'nachts wakker van hevige buikkrampen, ik begon van de pijn te zweten en werd er ook misselijk van. Die ochtend had ik een zwangerschapstest gedaan, die was heel erg licht positief, had er daarna nog 1 gedaan en die was net zo licht.(leek wel een verkleuring door urine). Toen had ik een Clearblue zwangerschapstest gehaalt en die zei dat ik niet zwanger was. Ik had een afspraak gemaakt met de dokter voor een bloedtest op HCG, moest eigelijk 3 dagen op de uitslag wachten. De volgende dag kwam ik uit mijn werk en had ik weer van die hevige buikkrampen(van ong 10 minuten) en was meteen weer naar de dokter gegaan, ik was bang dat er misschien iets met mijn darmen aan de hand was. De dokter zei dat de bloedtest binnen was en dat het hcg hormoon in mijn bloed was gevonden en door de krampen was ze bang dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is of een miskraam zal worden. Ze heeft toen een inwendig onderzoek gedaan en zei dat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uitsluit. Ik opgelucht, maar nog wel bang voor de miskraam. Ze had me doorverwezen naar de gyn en daar kon ik gister(dinsdag)terecht. Toen ik daar kwam deed de gyn eerst een schatting van de zwangerschap gebasseert op de eerste dag van mijn laaste menstruatie. Dat was 8,3 dagen. Daarna kreeg ik een uitwendige echo en wat nu? Er was niets op te zien! Ze zag wel iets, maar kon mij niet vertellen wat het was. Ik moest toen weer een bloedtest doen, ze vertelde dat als het hcg heel erg hoog was, ze toch bang was voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik weer in paniek, eerst was het uitgesloten,en nu is er toch kans? Vanmorgen werd ik gebelt en de gyn en ze vertelde mij dat het hcg niet zo hoog is dat ze denkt dat het kindje ergens anders groeit, er is wel een gewone verhoging. Nu moet ik maandag komen voor een inwendige echoscopie in de hoop dat we de kleine wel kunnen zien. Poeeh, juist nu ik zekerheid wil hebben is het er niet, deze weken duren zo ontzettend lang. Ik vroeg de gyn nog of het niet zou kunnen dat er een late innesteling heeft plaatsgevonden dat er daarom op de echo nog niets te zien was maarja, dat kunnen we maandag pas weten. Nou, het is toch langer geworden dan ik had gewilt, sorry daarvoor! Mijn vraag was of er meerdere mensen zijn die dit hebben meegemaakt en wat hun ervaringen zijn. Dit is mijn eerste zwangerschap (eigelijk niet geplanned maar nu er kans is, is het wel welkom en zal het met alle liefde ontvangen worden als er een gezond kindje in mijn lichaam zit). Kan iemand mij kalmeren, of waarschuwen voor iets? Ik ben zo bang dat er wat mis is.
sorry ik kan je geen advies geven maar wil je wel suc6 en sterkte wensen wat een verhaal meid ik hoop dat je snel zekerheid hebt
hey hallo, jeempie wat een gedoe allemaal he!! Nou hier denken ze ook misschien een buiten baarmoederlijke zwangerschap, toevallig ook gister een echo gehad, hier mijn topic http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/204081-1st-echo-gehad-maar-waarschijnlijk-toch-niet-goed.html ik kan pas maandag over een week terecht voor een echo. Heel veel sterkte de komende dagen groetjes miranda
Ik vind het ongelooflijk stom dat ze geen inwendige echo hebben gedaan. Als jij ergens in maart bevrucht bent geraakt en je op 1 april een hele lichte positieve streep had, zou je nu ong. 7 weken zijn. Met deze termijn word (zeker in het ziekenhuis) altijd een inwendige echo gemaakt omdat niet iedereen even slank is en ook niet iedereen de baarmoeder in goede positie heeft liggen om het uitwendig te kunnen zien. Ik vind het vreemd dat ze gelijk uitwendig hebben gekeken en nog vreemder vind ik het dat ze na die uitwendige, niet gelijk even inwendig hebben gekeken. Nu laten ze jou in een angstig stadium leven. Ik hoop voor je dat je maandag een mooie zwangerschap in je baarmoeder zal zien
ik zou vandaag bellen en een inwendige echo eisen en vooral als je al zover zou kunnen zijn ......een bbz kun je met een inwendige echo al niet altijd zien laat staan met een uitwendige ....En zoiezo met veel pijn altijd aan de bel trekken.....
Dankjewel allemaal voor de reacties! Ik ben zelf al sowieso niet een van de dunste, en ik maak daaruit dat het dan ook moeilijker te zien is? Mijn dokter had mijn doorverwezen voor een inwendig onderzoek maar toen ik in het ziekenhuis kwam was het een uitwendige echo, waarom weet ik ook niet. Ik vroeg het de gyn wel, maar ze vertelde dat je met een uitwendige netzoveel kan zien als een inwendige. (toen kwamen er al vragen in mij op want had me wijs laten maken dat er met een inwendige echo in een vroeg stadium toch sneller iets te zien is als met een uitwendige echo.
Ik zou die dokter nog eens bellen die je had doorverwezen en hem uitleggen dat je voor een inwendige zou gaan,maar een uitwendige hebt gekregen en nog niks wijzer bent. Misschien dat je alsnog terecht kunt voor een inwendige. Want ze doen niet voor niets met dit termijn inwendig.
Dat is dan geregeld,nu het weekend even afwachten en dan weet je tenminste iets.Ik hoop dat je dan meer zekerheid hebt.
nou die gynocoloog van jou weet niet wat ie zegt. met een inwendige eggo kunnen ze folikels, eitjes bekijken enz enz dat lukt ze echt niet met een uitwendige eggo hoor.... vind het maar raar dat ze uitwendig gedaan hebben.. succes meis t is bijna maandag (en dan krijg ik toevallig ook mn eerste eggo bij de verloskundige gewoon...)
Inplaats van een inwendige echo kreeg ik weer een uitwendige echo . Maar gelukkig was er wat te zien Het hartje klopte zelfs! Ze vertelde dat ik op 5.5 weken zit en niet op bijna 9 als uitgerekend, ik heb dus blijkbaar een late innesteling gehad. Oef.. wat speciaal zeg om dat kleintje voor het eerst te zien! Eindelijk wat opgelucht!
Gefeliciteert, en wat snel zeg, bij mij zagen ze met 6 en een halve week niet eens aan de buitenkant een kloppend hartje, alleen het zakje. Maar hardstikke fijn voor je, al vind ik die mensen wel een beetje poederdozen hoor.
Gefeliciteerd!!! Maar toch.... wat een eikels daar dat ze wéér een uitwendige echo hebben gedaan. En al helemaal in dat stadium. Ze hadden veel meer kunnen zien met een inwendige echo. Ik persoonlijk zou echt flink getierd hebben om een inwendige echo te krijgen. Ik heb een bbz gehad en dat kunnen ze echt niet zien met een uitwendige echo. Maar gelukkig zit je beeb op de goeie plek! Een hele goeie zwangerschap toegewenst!