20 wk echo, geslacht nog niet zeker..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bunchy, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    dag allemaal,

vandaag 20 weken echo gehad bij zwangerschap van ruim 18 weken.. en alles was helemaal goed!! zooo blij!!
    met 14 weken hadden we echo bij een gynaecoloog en toen gaf hij aan dat hij sterk het gevoel had dat het een jongentje zou zijn.
    nu vandaag andere gynaecoloog en deze zei dat hij het niet zeker wist maar dacht aan een jongentje..
    beetje vervelend want in principe krijgen we geen echo meer en ik begrijp dat ze geen 100% zekerheid kunnen en willen geven maar iets meer duidelijkheid zou wel fijn zijn..
    hij zei dat als hij het heel zeker wist hij dit er wel bij zou vertellen maar het gewoon niet heel zeker te weten nog bij ons..
    eerlijk gezegd maakt dit me wel beetje onrustig.. liever helemaal niet weten dan zo half half.. gynaecoloog was ook niet heel aardig en moment was zo om dus lijkt me leuk om pretecho te doen en dan hopelijk meer zekerheid te krijgen over geslacht..
    wat denken jullie? wanneer zou je dan beste echo kunnen doen? paar weken wachten?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bunchy je kan nu echt wel al een pretecho doen hoor.
    Bij mijn echoburo in purmerend (www.baby-echo.nl) heeft ze het nog nooit fout gehad. En als ze het niet kunnen zien mag je terug komen

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    dank je debby!!

ik wil graag een 3d of 4d echo laten maken inclusief dvd opname..
    maar wil liever niet al te lang wachten... ik ben nu 18 weken en 3 dagen en denk nog max 4 weken ofzo te willen wachten.. is dan het beeld wel mooi of beter nog even wachten? wij komen uit regio utrecht, willen alleen liever niet naar echobureau-utrecht omdat we daar keer verdrietig nieuws te horen hebben gekregen bij vorige zwangerschap..
    denken jullie dat we toch maar uit moeten gaan van een jongen aangezien ze het wel uitgesproken hebben?

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb gister geslachts echo gehad en ze heeft het gelukkig wel kunnen zien
    ze heeft wel gezegd mocht er bij de 20weken echo iets anders uitkomen mag je gratis terug komen.. ze zei er wel bij dat ze ons niet terug verwacht

jongetjes hebben ze volgens mij minder snel fout dan meisjes, omdat de gote schaamlipjes nog wel eens worden aangezien voor de balletjes

de mooiste tijd voor een 3d of 4d echo is meen ik bij 26 weken

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ik zou er niet te veel van uitgaan.

Ik had een pakket. Een 2d echo voor geslachtsbepaling (ik had hem met 16 weken) en een 4d echo met 27 weken. Dan is het op zijn mooist volgens die vrouw. Een 4d echo eerder is niet zo mooi omdat je kindje dan erg dun is en het een eng gezicht kan zijn. Later kan niet omdat je kindje dan niet helemaal meer in beeld past.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bunchy heb je geen foto van het geslacht?

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    anders kan je de foto ook wel plaatsen in het NUB topic
    kijken wat de dames er van vinden

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    helaas geen foto....
    ik kan echt niet wachten tot 27 weken hoor...

9. jonibra

jonibra Niet meer actief

Jeetje wat spannend!!!
    Er zijn ook echobureau's die alleen geslachtsbepalingen doen.
    Hebben wij vorige week laten doen , koste 35 euro en de echoscopiste heeft gezegt dat hoewel t erg vroeg was (15w5d) ze toch met 95% zekerheid durft te zeggen dat t een jochie is.
    Mischien is dat wat voor je?
    Een 3d/4d echo veel te vroeg laten doen lijkt me echt zonde van je geld.

Liefs mij

10. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    wij hebben hem eergister laten doen voor 30euro

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Bij ons konden ze het bij onze dochter met 20 weken echo (met 19 weken) ook erg slecht zien..
    De gyn zei 75% een meisje...na 2 jongens kon ik dat gewoon niet geloven haha
    We zagen duidelijk dat het er op de echo anders uit zag dan bij onze jongens...maargoed ze lag ook nog eens in kleermakerszit.
    Ik moest het gewoon weten, dus ik wilde een geslachtsbepaling laten doen met 24 weken.
    De echoscopist rade ons aan een 2d te doen omdat het voor het geslacht dan beter zichtbaar was.
    Elke keer bleef hij bij een meisje...tot dat we iets eruit zagen steken...hij dacht aan een vinger of navelstreng want later was het niet meer terug te vinden.
    Hij bleeft dus bij een meisje.
    Maargoed zo'n enorme twijfelkont als ik :p geloofde het na dat we de winkel uit waren nog niet helemaal haha...bij de gyn kreeg ik meerdere echo's en elke keer bleef ik het vragen, maar ook hij zei...echt een meisje!
    En uiteindelijk klopte het ook :D

Ik zou dus nog even wachten tot de volgende echo, dan is het ''vaak'' wat beter te zien.

Deel Deze Pagina