Vandaag kreeg ik de uitslag van mijn eerste bloedonderzoek. Het suikergehalte bleek aan de hoge kant. Hmmm. Nu moet ik op 1 dag 2 keer laten prikken ( 1 keer nuchter en 1 keer 2 uur na maaltijd). Nu lees ik op internet dat sommige mensen veel vaker op 1 dag hebben moeten prikken bij dit onderzoek. Wat gek dat ik dat dan niet hoef, toch? Ook vraag ik me af hoeveel bloed ze per keer afnemen. Kunnen ze het met 1 buisje of moet ik er weer zoveel? Ik ben geen held in bloedprikken, helemaal niet. Het lukt wel, maar ik bereid me graag voor
Hier ook, toen een suikertest gehad. Sochtends vingerprik daarna suikeedrank. Uur erna 1 buisje bloed uur erna weer 1 en toen ook eindelijk eten.
Ik moest inderdaad ook naar het ziekhuis bloedprikken ivm hoge suiker. Moest 1x nuchter prikken ( prikje in de vinger en buisje bloed) en kreeg toen een suikerdrankje. 2 uur later weer een buisje bloed. Bleek dat het weer te hoog was. Nu moet ik 4x per dag een vinger prik de komende 3 dagen. Nuchter en na de maaltijden. Dan kijken ze verder. Had net 6.0 nuchter. Moet onder de 5.3 zijn dus begint niet zo goed! Sterkte er mee!
Ok, ik merk dat ze dat per persoon weer verschillend doen dus. Deze week ga ik ervoor. 1 buisje per keer valt me nog mee! De eerste bloedtest waren er 6. Adem in, adem uit. Ook wel weer typisch dat ik dat dan weer heb met mn prikangst. Ach ja, mooie training voor mij. Jullie ook succes. Hopelijk vallen de komende uitslagen mee!
Omdat ik 2 directe familieleden heb met diabetes moet ik mij ook laten testen op zwangerschapssuiker. De eerste keer bleek dat mijn suiker in orde was en tussen de 24ste en 28ste week moet ik voor de ontbijttest naar het laboratorium en opnieuw laten testen.