Hallo Dames, We hebben vanochtend de 20 wkn echo gehad. Ze kwam bij het hartje aan en heeft er heel lang naar zitten kijken. Alle hartkamertjes waren goed gesloten en zag er verder "normaal" uit. Tot ze vertelde dat ze twee witte balletjes zag zitten. Eén balletje komt echter vaak voor en deze mensen worden meestal ook niet doorgestuurd. Wij worden toch doorgestuurd naar het AZM in Maastricht. Heeft iemand hier ervaring mee? Verder was de rest allemaal heel goed, ligt goed op schema en verder geen gekke afwijkingen gevonden.
hoi hoi, Wij hebben gister ook de 20 weken echo gehad en was 1 wit stipje te zien in hartje! Ik heb geen idee wat het betekend als je er meerdere hebt.
Hey 3ebaby, de verloskundige zei al dat 1 vlekje vaak voorkomt.. hier worden mensen meestal niet mee verwezen naar een academisch ziekenhuis. Gelukkig kunnen we vanochtend terecht in het ziekenhuis en ben ik erg benieuwd wat ze er van zeggen. Moeten jullie dit onder controle houden of is dit verder helemaal in orde?
Hier was bij de eerste GUO ook een kalkvlekje te zie bij het hartje. Twee weken later een nieuwe GUO gehad. Toen was het kalkvlekje helemaal verdwenen.
Je bedoelt een echodense focus? Onze dochter had dit ook. Vroeger werd gedacht dat dit 1 van de zogeheten softmerkers was en dat je dan meer kans had op een kindje met een syndroom. Dat blijkt nu achterhaald en als je verder geen softmerkers hebt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Dat heb ik toen wel heel lang gedaan. En voor niets! Onze dochter is kerngezond geboren.
dankjewel voor jullie berichtjes, de twee vlekjes zaten er nog maar op zich zelf is dit helemaal niks om zorgen over te maken. Wel zijn ze erachter gekomen dat er maar 2 vaten door de navelstreng lopen i.p.v 3.. dus dat was natuurlijk niet zo'n fijn nieuws.. samen zou dit dus wel iets kunnen betekenen maar ze konden op dit moment helemaal niks geks zien. qua neusbotje, nekplooi en gezichtsprofiel kon ze op dit moment geen kenmerken van het syndroom van down zien. De kans is nu wel met de helft verdubbeld dus hebben we een kans van 1:700 ongeveer.. Ook bestaat de kans dat het kindje een groei achterstand krijgt rond week 30 ergens.. dat het lijfje en organen bijv. niet de kans krijgen om goed te groeien.. Lekker onzeker allemaal.. en ik was natuurlijk helemaal van de wap.. maar we hebben ons opgepakt en denken nu het positieve. De kans dat het kindje gezond is, is veel groter dan dat het ongezond is!