Nekplooimeting 2.6 mm?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door New miracle, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Net terug uit Brussel voor de NIPT test. Wij hebben de volledige test laten doen. Eind volgende week krijgen we de uitslag..spannend!!

Nu hebben we ook een nekplooimeting gehad en was deze 2.6 mm. Ik ben volgens hun 11 wk 4 dgn ver. Ik zit nog in de "veilige" zone volgens de professor en hij zei volgende week krijg je de uitslag. Wel zit ik aan de grens.
    Ze hebben meteen de rest van het kindje gecontroleerd zogezegd de "markers". Alles zag er perfect uit.

Ik vind dit erg spannend en hebben jullie hier meer ervaring mee??

2. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige week een combinatietest gedaan en daar kwam bij de nekplooimeting ook uit dat de nekplooi 2.6 mm dik was. Ik kreeg te horen dat dit nog wel binnen de aanvaardbare grenzen ligt maar het is wel aan de dikke kant. 3.0 mm is de bovengrens. Omdat mijn bloed ook afwijkende waarden had kreeg ik uit de combinatietest een kans van 1 op 62 op syndroom van Down, maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat met die nekplooi te maken had. Ik heb daarna ook de NIPT test laten doen.
    Hopelijk krijgen we allebei snel een goede uitslag!

3. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Inderdaad, spannend!!
    Is ook binnen de grens zei de professor, maar toch wel aan dikke kant.

4. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had nog gezocht op internet maar als ik zocht op 'verdikte nekplooi' dan vond ik alleen maar verhalen van vrouwen waarbij hij echt veel te dik was, ruim boven de 3 mm. Maar toch, ik vond het ook best schrikken, en ik zag zelf meteen dat hij wel wat dikker was dan normaal. Bij de NIPT test heeft de gynaecoloog ook nog een echo gemaakt en hij zei toen dat hij het er netjes uit vond zien maar hij heeft hem verder niet gemeten. Tja, het is gewoon maar afwachten, wel lastig hè?

5. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Toen ik gisteren uit Brussel kwam heb ik ook meteen op Google gezocht. En wat je zegt inderdaad boven 3.0 mm en zelfs dan blijkt er bij 60/70% niets aan de hand te zijn.
    Toch vind ik het heel spannend pfff

6. S85

S85 Lid

5 mrt 2014
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat boven 3 of 3,5 mm niet zo goed was. En dan nog als dat er boven zit inderdaad 70% heeft dan toch niks. Ook gezonde kindjes kunnen een wat dikkere nekplooi hebben. Volgens mij is 2.6 mm gewoon prima. Ook ik ben in Brussel geweest. Fijn dat ze z'n uitgebreide echo doen en naar de markers kijken. Bij mij was de nekplooi 1.1 mm en geen afwijkingen gezien mbt de markers. Toch vond ik het heel spannend de uitslag van de Nipt. Ze gaven aan meestel binnen 10 dagen en uiterlijk 2 weken. We dachten nou dan komt dat vast wel binnen 8 dagen, maar uit eindelijke pas met 11 dagen gehad toen werd ik toch wel heel erg zenuwachtig van het wachten. Gelukkig alles goed. Hoop dat jullie ook een positieve uitslag krijgen. Vooral niet te druk maken, als ze daar aangeven dat het er goed uit ziet ook maar gewoon op vertrouwen ze zijn daar zo kundig. Succes de komende dagen ivm de spanning.

7. S85

S85 Lid

5 mrt 2014
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ps zal voor jullie allemaal duimen voor een positieve uitslag!

8. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Dankje! Het is zeker spannend pfff

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zie mijn onderschrift. Bij ons kindje was de nekplooi 2,7 mm en in combinatie met de slechte bloedwaardes hadden we ook een verhoogd risico. Heb ook de NIPT laten doen. De NIPT was goed maar echt gerust ben ik pas als ze eruit is.
    Sterkte met wachten. Het is slopend.

10. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Afgelopen dinsdag een echo gehad. De echoscopiste zei dat je vanaf 3,5 mm spreekt van een verdikte nekplooi.
    Onze spruit was met precies 11 weken nog te klein om een officiele nekplooimeting te doen, maar ze kwam op 1,2 mm. Toen het bij mijn eerste zwangerschap echt mis was (chromosale afwijking, syndroom van Turner), was de nekplooi zelfs in mijn zeer onervaren ogen zeer verdikt. De exacte afmeting weet ik niet meer, maar het was minstens 5 mm!

11. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Wat heftig Marrie 28! Heb ik inderdaad vaker voorbij zien komen bij Turner...minimaal 5 mm. Dan is 1.2 mm super zeg.

Wat ze tegenwoordig wel niet kunnen zien zeg. Vroeger kreeg niemand een echo...zei de huisarts..je bent niet ongesteld geworden?? Kom over een maand of drie eens terug!:D

12. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Bij deze zwangerschap ook een nekplooimeting laten doen en deze kwam op 2.3 mm. Kans op Down kwam op 1:1300 en trisomie 13 en 18 kwam op 1:5000.
    Wij hebben geen verder onderzoek laten doen.
    Bij de 20 weken echo geen bijzonderheden en bij de echo met 30 weken ook geen bijzonderheden.

Ik hoop voor jullie op een goede uitslag van de test!

13. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oma kwam er twee weken voordat ze moest bevallen achter dat ze zwanger was van een tweeling! En dat had ze alleen aan een co-assistent te danken, de gynaecoloog was het er niet mee eens. Pfff, het zou je maar overkomen dat je daar tijdens de bevalling pas achter komt: "oh mevrouw, er komt er nog eentje aan" :D.

14. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

28 okt 2013
    4.339
    2.818
    113
    Vrouw
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Wij hebben vanavond de echo.. pff vind het wel spannend hoor. Bloedprikken vorige week al gedaan, volgens de vk kan ik morgen of maandag bellen voor de uitslag! * zenuwen *

15. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gelukkig gisterenavond een goede uitslag binnen gekregen! Ik zal voor je duimen dat het bij jou ook goed is New Miracle.

16. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Gefeliciteerd!! Dankje :)

17. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0