20 wkn echo, groot buikje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door schmidt, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Afgelopen dinsdag was de 20 wkn echo. Alles bleek goed te zijn. Nu werd ik net door de verloskundige gebeld dat het buikje te groot was. Loopt 1,5 week voor op de rest van het lichaampje. Waarschijnlijk is de kleine gewoon erg groot, maar er bestaat ook een kans dat er iets met 1 van de organen is. Wie heeft hier ook mee te maken gehad, dat het buikje voor bleek te lopen?

Het zal uiteindelijk wel loslopen, want alles organen zijn goed bekeken. A.s. donderdag hebben we een second opinion. Ik denk maar zo, we mogen onze kleine vent nog eens uitgebreid bewonderen.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hebben ze dan nie metingrn gedaan van de baby zelf?: hoofd, buik, rug?

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier was kleine met 20w ook erg groot in proporties!
    Zijn voetjes waren groter dan zijn bovenbeenbotje.
    Zijn buik, hoofd en bovenbeen waren 12 dagen groter dan uitgerekend etc etc.
    Maar met 28w pretecho was alles netjes (maar liep nog steeds 12 dagen voor, maar dan wel in proportie)

Ik hoop dat dit bij jouw ook gewoon het geval is!!!

4. Sas82

Sas82 Lid

1 sep 2012
    64
    0
    0
    Hier ligt de buik ook een weekje voor. Volgens de vk nog de gyn kon het voor nu geen kwaad. de rest is uitgebreid bekeken en zag er gewoon goed uit.

5. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens de GUO bij 20 weken was de buikomtrek groter dan de rest, maar weet niet hoeveel voor. Volgens de gyn moest ik alleen in de gaten worden gehouden op zwangerschapsdiabetes.

6. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier had zoonlief ook een dikke buik en lange benen bij de 20-weken echo. de echo-dame grapte al dat hij op papa leek. (2 meter en een klein buikje) uiteindelijk zijn we stinkend jaloers op zijn sixpack. Hij is wel lang, maar eerder aan de lichte kant dan te zwaar. Niet teveel zorgen maken dus.

7. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Het buikje ligt 1,5 week voor op het hoofdje en de beentjes.

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meis, hier net een pretecho gehad met 16+5 maar ze heeft alles al wel even nagekeken en opgemeten en alles zit precies op de middellijn (zo'n grafiek zeg maar) maar het buikje zit op de bovenste lijn... mijn dochter heeft al haar hele leven een dikke buik ;) terwijl de rest gewoon dun is... haha ik denk maar zo nu kan ik bij het cb tenminste zeggen dat het gewoon bij mijn kids hoort dat het in de buik al zo was en dat ze niet te dik zijn :p

Maar ik snap dat je je een beetje zorgen maakt, gelukkig krijg je nog een second opinion...

9. Loe

Loe Niet meer actief

buikje van onze zoon liep 2 weken voor. Hoofdje week achter, beentjes net op schema. Bleek bij geboorte een dikke navelstreng te hebben gehad, dus lekker dik buikje in vergelijking met armpjes en beentje. Wel fijn, want hij is een prematuur.

Deel Deze Pagina