echo bij 6 wk maar 50% kans dat het goed zit!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door marion1979, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marion1979

    18 jul 2007
    16
    0
    0
    operatie assistente
    zoeterwoude
    Hallo allemaal,

    Afgelopen maandag heb ik een echo gehad.. via de buik was er niets te zien, dus hebben we vaginaal gekeken. dit viel erg tegen (ik zou maandag 5 wk en 6 dgn) zijn, maar vlgs de gyn was het nog erg pril, passend bij iets meer dan 4 wk..
    Volgende week maandag moet ik weer voor een echo, als het niet is gegroeid is het een missed abortion, als het wel is gegroeid is er toch een beetje hoop.

    Wie heeft hier ook ervaring mee?

    Groetjes Marion
     
  2. esje24

    esje24 Actief lid

    13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    Hoi,

    Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Toen ik met 9 weken voor de eerste echo ging was het veel kleiner dan verwacht (vruchtje van 6 weken) en wist de verloskundige niet zeker of het was gestopt met groeien of dat ik een veel te late eisprong had gehad....gelukkig was dit laatste het geval.

    Ik zat zelf erg in spanning en leef daarom ook ontzettend met je mee! Er is dus nog hoop. Soms zit het lichaam nou eenmaal raar in elkaar.

    Heel veel sterkte en ik hoop dat je de volgende keer kan zien dat het gegroeid is!

    Esje
     
  3. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik had het zelf ook meid...

    toen ik naar de gyn ging om te kijken hoever ik was (daar was onduidelijkheid over)...was er enkel een vruchtzakje te zien met een heel klein stipje wat volgens de gyn overeen kwam met 5 wkn en 3 dgn...

    bij de volgende echo 3 wkn later zou ik volgens de gyn 8 wkn en 3 dgn zijn, en de laatste keer was ik ineens ruim een week verder dan de gyn dacht...

    maar ook hij wist in eerste instantie niet goed te zeggen of het hartje wel of niet klopte en dat ik het maar af moest wachten tot de 2e echo, zoals je kunt zien is alles goed en moet je er eigenlijk vanuit gaan dat je eisprong later is geweest dan gedacht en dat het vruchtje daarmee dus ook kleiner is dan verwacht...

    sterkte met afwachten meid
     
  4. marion1979

    18 jul 2007
    16
    0
    0
    operatie assistente
    zoeterwoude
    Krijg toch wel weer behoorlijk wat hoop! Gelukkig nog maar 3 daagjes wachten en het verlossende woord is eruit!
    Tot die tijd, groen zien van de misselijkheid (hihi)

    Groetjes Marion
     
  5. Femmes

    Femmes Actief lid

    19 jun 2007
    348
    0
    0
    Hoi! Bij mij waarschijnlijk ook van t zelfde laken een pak. Toen ik 6 weken dacht te zijn, zei de gyn vrolijk: oh... maar je zelfs nog geen 5 weken! Toen ik 8 weken dacht te zijn, vond de gyn (een andere dan de 1e keer) dat ik net 6 weken was, anders was het vruchtje te klein. Maar het hartje klopte flink en het was flink gegroeid ten opzichte van 2 weken eerder. Conclusie volgens de VK: late eisprong en lekker genieten....

    sterkte met de spanning, ik hoop voor je mee op een goede afloop!
     
  6. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    heb woensdag de 1e echo gehad en had volgens mijn nod berekening rond de 9 weken zijn,, zegt ze ineens 7 weken.. snap er egt niks van.. maar jaah het hartje klopte zei ze en ze zei zoo mooi zo das de eerste voor in het plakboek...
     
  7. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je moet zo rekenen dat je eisprong later zou kunnen zijn geweest en dat de innesteling misschien lang heeft geduurd...

    de innesteling duurt gemiddeld tussen de 5-10 dgn als bij jou de innesteling 10 dgn heeft geduurd en je eisprong is toch later geweest dan gedacht tja dan scheelt het gauw al een dikke week meid...

    maar niks aan de hand verder. het kan ook nog zo zijn dat als je later terug komt voor een (termijn)echo het vruchtje ineens weer verder is, dat had ik zelf ook...

    eerst was ik 5 wkn 4 dgn, toen 8 wkn 4 dgn, en bij de combitest was ik net op het randje van dat ik nog getest kon worden want ipv dat ik volgens de gyn 12 wkn nog wat zou zijn, bleek ik 13 wkn en 5 dgn te zijn... :(

    maak je er niet te veel zorgen over het vruchtje zag er ongetwijfeld goed uit, ze heeft het hartje zien kloppen dus gaat het heus wel goed meid..

    succes
     
  8. marion1979

    18 jul 2007
    16
    0
    0
    operatie assistente
    zoeterwoude
    Hieperdepiep hoera!
    De echo was goed! Het hartje klopte en ben idd 5 dagen terug gezet.. Mijn ovulatie was 5 dagen later en daarbij heeft het zaad van mijn man maarliefst 5 dagen geleeft (super he!)
    Wordt ik toch ook een maart mama!

    Liefs Marion
     
  9. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat fijn meid! toch een hele geruststelling. en nu maar lekker genieten en shoppen en dromen over je beebje en een kinderkamertje klussen en en en.... ;)
     
  10. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Proficiat! Nu maar genieten na die onzekere weken..
     
  11. maranka

    maranka VIP lid

    27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    SUPERZAAD! ! !

    Maar geweldig meid dat alles goed is en het hartje klopt. En nu genieten hoor!
     
  12. marleenb1983

    27 mrt 2007
    12
    0
    0
    Heee dat is goed nieuws! Gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina