Hoi dames, Ik heb recht op een uitgebreide 20 wkn echo omdat mijn broer gehandicapt geboren is. Er wordt bij die echo door een gyneacoloog gekeken naar evt afwijkingen. Heel spannend dus. Heeft er iemand ervaring met dit soort echo's? Ik vind het heel spannend, maar aan de andere kant weet ik ook dat het dan allemaal goed is daarna... En wij willen heel graag het geslacht NIET weten, is dat wel mogelijk bij zo'n uitgebreide echo? Ik hoor het graag, greets MaNo
Hallo, Ik heb ook een uitgebreide 20 weken echo gehad bij onze kinderen omdat mijn broertje met een hazenlipje geboren is. Ze gaan gewoon heel veel dingen nakijken... Geen zorgen nog over maken... probeer er gewoon te genieten... en ook niet meteen in de stress schieten als de arts even niets zegt want vaak zijn ze gewoon erg geconsentreerd aan het kijken. Als jij aangeeft dat je het geslacht niet wil weten dan zullen ze hier zo veel mogelijk rekening mee houden. Ze zullen het je in iedere geval niet vertellen... Misschien door het kijken tijdens de echo doordat hij alles af gaat is het misschien wel te zien, maar dan nog zal hij het je dan niet zeggen...
Wij hebben ook een uitgebreide 20wkn Echo gehad omdat ik een aangeboren afwijking heb. Bij ons werd van te voren gevraagd of we het geslacht wilde weten. Nu bij elke Echo krijgen we de vraag of we het geslacht willen weten. Als ze het niet vragen gewoon even zeggen en dan gaan ze het echt voor je verborgen houden hoor
Ik heb ook een uitgebreide echo gehad, al moet ik zeggen dat ze al de ganse zwangerschap goed controleren of er niets mis is met het kindje. Mijn broer is net zoals bij jou ook gehandicapt, en we willen liever geen risico nemen. De echo zelf duurde wel redelijk lang, alles werd goed nagekeken en bij twijfel werd het hele proces nog eens herhaald. Volgens mij kunnen ze gemakkelijk over het geslacht gaan of misschien vragen ze aan jullie of je eventjes de andere kant op kijkt zodat ze alles kunnen controleren. Liefs Stephanie
ik heb ook zo'n echo gehad en vond het heel prettig. de gyn was heel aardig en nam zeer uitgebreid de tijd voor ons. geslacht kon hij niet zien (kindje lag met kontje in bekken) en anders hadden we wel even weggekeken. (al weten we het nu alsnog )
Tegenwoordig heeft volgens mij iedereen recht op een 20 weken echo? Ik heb er in elk geval 2 jaar geleden ook een gehad, gelukkig was alles goed. Ik vond het erg mooi om alles te zien, de echoscopiste legde ook heel veel uit en nam alle tijd. We kregen naderhand ook nog een dvd mee met alle beelden erop Als je het geslacht niet wilt weten moet je dat gewoon zeggen, dan vertellen ze het je niet. Er wordt waarschijnlijk wel even gekeken maar dan houden ze echt hun mond. Ik wilde het wel zien, wist het zelf al wel (gevoel ) maar vond de bevestiging daarvan wel leuk
Ik heb ook een uitgebreide 20 weken echo gehad (icm ICSI). De gyna was ongeveer een half uur bezig (de baby lag er goed voor) de baby werkelijk van top tot teen te bekijken. Ongelofelijk vond ik het wat ze allemaal kon zien: o.a. hersenhelften, hartkamers, bloedtoevoer, niertjes, blaas tot aan alle vingers en teentjes toe. Soms was ze inderdaad stil maar dan was ze even bezig goed te kijken of dingen in de computer te zetten. Ik vond het in ieder geval erg leuk om zo uitgebreid de kleine te zien. We hebben ook aangegeven dat we het geslacht niet wilden weten, ze heeft er niks over gezegd maar volgens mij heb ik het wel gezien... ze zei nl niet dat we op een bepaald moment weg moesten kijken...
de gewone duurde bij mij een half uur en de uitgebreide meer dan een uur. het gaat er niet zozeer om hoelang dat ie duurt, meer waar ze op controleren en op welke manier. bij de uitgebreidere echo hebben ze bij mij meer dingen gecontroleerd.
Ik had een tweede echo de week na mijn 20 weken echo en bij allemaal is het voor jezelf echt nog niet te zien hoor. Maar mijn ervaring is juist dat ze het niet zeggen, en alleen even gaan kijken als je erom vraagt...
Even denken hoor want het is alweer zo'n 2 jaar geleden dat ik die 20 weken echo had. Maar ik kan weinig dingen bedenken die toen niet zijn nagekeken. Hersentjes, hartje, ruggegraat, andere organen in de buik (en dan speciaal de niertjes), ledematen, gezichtje (ivm. eventuele schisis), het geslacht natuurlijk, en nog veel meer waar nu even niet meer op kom. Kan me wel indenken dat ze uitgebreider naar specifieke dingen kijken of zoeken als er bv. iets in je familie voorkomt, en dat het dan ook langer duurt.
Ik heb vandaag mijn oproep gekregen voor de uitgebreide 20 weken echo. Wij krijgen hem omdat er hartaandoeningen in de familie zitten. Ik ben er nu al nerveus voor eerlijk gezegd. Deze is wel uitgebreider dan een normale, we moeten er zelfs voor naar een ander ziekenhuis.
Ik kreeg ook een uitgebreide echo en het duurde ruim een uur. De gewone 20 weken echo duurde 25 minuutjes. Ik vond de uitgebreide echo veeeeel relaxter! Niet alleen omdat je naar je kindje kan kijken, maar ze legde alles haarfijn uit en we hadden ook veel betere apparatuur. Bovendien zijn de echoscopisten beter opgeleid
wij hebben ook een uitgebreider echo gehad wij wensten geen pns we wouden dus een SEO dit is gewoon 20 weken echo waar iedereen recht op heeft. maar mijn man zijn broer had klompvoetjes en een andere broer en zijn dochter pylorusstenose en onze zoon had ook pylorusstenose (is hieraan geopereerd bij 5 weken) dus werden we doorverwezen voor een GUO dit hebben we niet gedaan omdat pylorusstenose toch niet te zien is op de 20 weken echo en hier kun je tijdens de zwangerschap niks aan doen en klomp voetjes kunnen ze zo ie zo zien. het werd toch nog een guo, want de seo was te zien dat ons kindje echodense darmpjes heeft hiervoor is alles nog in onderzoek het kan vele oorzaken hebben
Waarschijnlijk krijg je een GUO. Duurt ongeveer een uur en hiervoor gaan ze je kind plak voor plak na. De technologie van tegenwoordig. De gyn is erg stil en geconcentreerd bezig en bij ons zei hij niet of iets goed was of lsecht. Hij benoemde de dingen gewoon. Na afloop krijg je wle gekijk de uitslag. plak voor plak is ze beginnen bovenin bij d ehersentjes en elke keer snijden ze als het ware er een stukje af, zodat je in het hoofdje kan kijken. Helaas kon ik er dus geen kind van maken, want je zag eigenlijk alles in plakjes, maar nu weten we wel dat alles goed is. Ze vragen aan je of je het gelscaht wil zien en als je het niet wil wteen, dan vertellen ze je het gewoon niet. Hier wouden w ehet ook niet weten en we weten het dus nog steeds niet. Ons kindje werkte ook niet mee, want lag met de benen bioj elkaar en opgekruld hahahaah. Sterkte!