Helemaal op zijn!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Momfulness, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

Ik ben nu 35 weken zwanger en echt helemaal op. Ik heb al vrij vroeg in de zwangerschap weer last van mijn bekken gekregen en nu kan ik alleen nog maar kleine stukjes lopen, iedere stap die ik zet doet gewoon pijn.

Verder ben ik gewoon echt heel erg moe. Ben wel gecheckt op zwangerschapsvergiftiging maar daar heb ik gelukkig geen last van. Mijn bloeddruk was goed.

Ik kan eigenlijk zo de hele dag slapen, als ik wakker ben ben ik zo duf als een konijn, ook zielig voor mijn zoontje van 1.5 jaar. Ik kan met hem gewoon nergens heen.

Herkent iemand dit, dat je met de 35 weken al helemaal moe was en eigenijk bijna niks meer kon?

IK leg me maar neer bij de situatie en krijg veel hulp, maar ja, je hebt het natuurlijk liever anders.

2. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Zit het net te denken en zie opeens je bericht.
    Ik ben iets minder ver dan jij en ben bekaf. Geen energie. Pffffffff
    Heb een dochtertje van 3 die natuurlijk veel aandacht vraagt, maar lang leve nickjr. ( kinderzender) momenteel. :(

3. Momfulness

Melanne, hier staat inderdaad ook wat vaker de tv aan nu. Vooral vandaag. IK heb ook echt niet de energie om iets te doen met m even. Morgen weer naar het kdv, dat vind hij zelf gelukkig leuk.

Maar voel jij je ook zo slap en wazig? Bij mij kunnen ze op verloskundig gebied geen oorzaak vinden, dus ik ga er toch maar eens mee naar de dokter.

Lijkt me niet normaal. Ik heb bijvoorbeeld vandaag overdag nog 2x 2 uur geslapen en ben nu alweer op.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja ik ken het... sowieso als je al een kindje hebt rondlopen is het zwaar... maar bij mijn 2e kon ik af en toe mijn hoofd niet eens meer omhoog houden... bleek toen pfeiffer te hebben en dat is overgegaan in me/cvs.

Mijn advies is, schakel hulp in zodat je genoeg slaap kan halen, slaapt je kleine 1 of 2 keer per dag? Mijn 15mnd oude dochtertje slaapt nog 1 keer en dan anderhalf uur, ik zou dan zelf ook kunnen slapen en die van 3 gaat dan soms ook nog wel slapen en anders boekjes lezen in bed. maar verder kom ik dan aan mijn rust als mijn man thuis is en in het weekend.

5. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Maandag 36 weken en de afgelopen 2 weken ben ik net een duf konijn. Ik waggel wat door het huis en moet het huishouden grotendeels laten liggen omdat ik nog een zoontje van 2 heb rondlopen. Vriendlief werkt ook de hele dag dus wil van hem ook niet te veel vragen...

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier bijna 38 weken zwanger, en heb het ook min of meer wel flink gehad hoor!
    De kleine ligt door zw suiker ruim 3 weken voor op groei, heb dus een enorme buik, heb ook wel wat last van de suiker, en heb een veel te laag HB,
    en daarbij nog een peuter van 3jaar en een dreumes van net 1 jaar rond lopen hier in huis.
    Het liefste zou ik ook heel de dag niks doen!
    Maar helaas het zit er niet in....het huishouden de kinderen enz moet toch echt gebeuren, hoe graag ik ook het liefst op de bank zou willen ploffen en de kaboutertjes het werk zou willen zien doen :D
    Maar nog maximaal 2 weekjes te gaan!

7. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    @ maaike: gaan ze jou niet eerder inleiden nu je zwangerschapssuiker hebt?
    Bij mij is meteen gezegd toen geconstateerd is dat ze mij met max 38 weken inleiden, me laatste dochter was 10 dagen te laat en woon 4270

8. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    @mamavandrie,
    Er wordt ingeleid, maar ga hier nog niet de datum noemen, aangezien er een aantal vrienden/familie hier ook mee lezen ;)
    Wij weten zelf uiteraard de datum wel al.
    Kleine zat hier op 41 weken groei toen ik 37weken was....dus gaat nog wat beloven :D

9. Momfulness

Toch herkenbaar dus.

Het is ook zo dat ik vaak te horen krijg dat het normaal is aan het einde van de zwangerschap. In zekere mate klopt dat. Maar als je dan 2x per dag minstens 2 uur slaapt en dan nog moe bent tussendoor, dan denk ik dat er toch iets niet helemaal klopt. Of zal het toch een combi zijn van warmte, gewichtstoename ed?

Ik maak als ik er na het weekend nog last van heb, toch even een afspraak bij de dokter, in combinatie met de bekkeninstabiliteit is dit even niet meer te houden.

Suiker en pfeiffer zijn dan wel aanwijsbare redenen, maar dat maakt de klachten er niet minder draagbaar op. Lijkt me zeer vervelend.

Bedankt voor jullie antwoorden.

10. Momfulness

Zijn de dames die ingeleid worden nog ergens te volgen, na de inleiding?

Als ik doorloop tot de 40 weken wordt er voor mij ook een datum gepland om in te leiden en ben wel benieuwd naar hoe jullie het hebben ervaren.

Deel Deze Pagina