200 ml pap voeren met lepel??

Discussie in 'Voeding' gestart door Birdie, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    #1 Birdie, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2009
    Hoi allemaal,

In het stencil van het cb/aveant staat dat baby's vanaf 6 maanden 's ochtends pap moeten krijgen (in dat schema) van 200 ml zuigelingenvoeding (friso 1 hebben we nog, later friso 2) en dat je dat moet voeren.

Mijn man heeft het vanochtend geprobeerd maar dit is niet te doen. Hij heeft een vol bord pap gemaakt van 200 ml zuigelingenvoeding (friso 1). Hij zat een half uur met 'r en toen was het nog niet leeg.

Hoe moeten we dat gaan doen?? Zeker omdat ze steeds meer moeten eten ipv drinken uit fles. :( :( :(

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, ja... waar het CB dat toch vandaan haalt dat je 200 cc pap uit een bord zou kunnen geven...
    Volgens mij is een bord pap optioneel, niet 'verplicht'. Je kunt vanaf 7 mnd ook gewoon starten met een boterhammetje als ontbijt.
    200 cc pap is waarschijnlijk uit de fles nog wel te doen, (maar dan is de hoeveelheid granen veel lager dan in een bordje). Als je pap van een lepeltje geeft, maak je die meestal veel dikker, dus dan verlaag je de hoeveelheid melk, want 200 cc dikke pap zie ik een kind nog niet weg eten hoor. Niet bij 6 mnd althans...

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Je kan idd gewoon een paar lepels pap in de fles erbij doen. Hebben wij ook gedaan tot ze 'smorgens een broodje ging eten, maar dat was pas toen Robyn al 11 maanden was. Daarvoor dus altijd gewoon een papfles gegeven.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij deden de ochtendpap ook uit de fles.
    En soms, als we er zin in hadden, dan 100cc of 120cc met papgranen van het bordje. En dan de rest uit de fles zonder toevoegingen.
    Hij at verder prima van de lepel (bij fruit/groente). Dus geen reden om perse van de lepel te moeten eten bij het ontbijt.

5. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik gaf vanaf +/- 6 mnd 's avonds een papfles, vanaf +/- 7 maanden 's ochtends een papbord. Mijn dochter was niet zo'n fan van de papbordjes, dus nu geef ik altijd een boterham als ontbijt met wat melk.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Wij hebben 's morgens altijd een bord pap gegeven, nooit een probleem geweest.
    Toen we nog opvolgmelk gaven 180cc + 6 scheppen+8 scheppen bambix. De pap is dan vrij stevig en lepelt zo weg.
    Maar een boterham zou idd ook kunnen met een flesje erbij

8. Ik geef 's ochtends nog lekker een fles en wat hij laat staan. Van de 200 (meestal 60 tot 80 cc) daar maak ik pap van en lepel het naar binnen.
    Meestal krijgt hij ook nog een boterhammetje.

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    In het begin deden we wel pap van een lepeltje, maar op een gegeven moment zijn we het uit een tuitbeker gaan geven en doen dat nu nog steeds. Het zou volgens cb beter zijn voor het praten gaan, de mondmotoriek.....nou als die nog beter moet worden dan word ik gek:p.

Toen we het uit een bord gaven maakte ik het wel behoorlijk dik, anders werd het een knoeiboel en kwam er bijna niks binnen. En inderdaad pap is geen must! Brood is net zo goed. Hier gaat brood eten heel slecht, dus vandaar nog steeds pap.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ukkie is nooit een liefhebber geweest van pap. Uit de fles moest hij het echt niet en van een bordje nam hij 3 happen of zo en was er dan wel klaar mee.

Inderdaad: pap hoeft niet. Wij zijn bij 7 mnd ook begonnen met een beetje brood, maar zijn echte ontbijt was gewoon borstvoeding. En ik had daar geen brinta-fabriekje achter zitten ;)

11. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    We geven hier al wel 3 maand pap s ochtends omdat onze dochter een drama is met de fles. En pap is binnen 10 min op. Ook toen ze 7 maand was.
    Maar een stencel van het cb ??? nog nooit gezien hebbe we hier niet

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.214
    113
    Brabant
    hier ook vanaf de 6 maanden 180 water, 6 scheppen opvolgmelk en 8 scheppen bambix (eetlepels). Je zit wel even ja (nu overigens langer dan toen, want ze heeft nu door dat ze kan "schilderen" met de pap;))
    Ze is niet zo'n fan van brood en dat gaat ook z o o o o o langzaam dat ik 's ochtends nog lekker pap geef:)

Deel Deze Pagina