Hallo beetje een rare vraag misschien: ik wil vandaag eens pannenkoek gaan bakken voor mijn dochtertje. ze is bijna 9 maanden en vroeg me af of ik dat gewoon zo mag maken zoals we ze ook voor ons zelf maken? Mag ik dus gewonen melk gebruiken? of moet er persee opvolgmelk doorheen? Ze eet ook al gewone vla en zo... alvast bedankt!
Wij gebruikten gewone melk voor de pannenkoek. Dat was voor het eerst rond de 9 maanden. Zoveel melk zit er niet in, en er zit ook melk in andere producten. Naar mijn idee moet dat wel kunnen. (mits geen allergie dingen etc)
Jelle kreeg ook met een maand of 8 zijn eerste gewone pannenkoeken, met gewone melk inderdaad. Zoals je al zegt, gewone vla enzo kan ook al.
Natuurlijk kan dat best. Je kunt 'm ook van opvolgmelk maken dan krijgt je kindje gelijk ook een boel extra's binnen. Zolang je niet ontzettend vaak pannenkoeken eet kan het best. In melk zit veel zout en dat is niet echt aan te raden voor 1 jaar. Weet je trouwens dat er in vla een ongelofelijke hoeveelheid suiker zit?
wij hebben het toch maar van opvolgmelk gedaan, omdat je kindje dan ook gelijk de goede dingen van de opvolgmelk nog binnenkrijgt. Wat je ook nog kunt doen (doen wij nu nog) is wat groente pureren en dat ook nog door de pannekoek doen. Gezond en lekker . Als wij pannenkoeken eten krijgt ze 1 groentepannekoek en als ze nog wat lust, krijgt ze een (stukje) gewone.
bedankt voor de reacties en andere tips. ik maak hem van gewone melk. we dat ze went aan ons eten, wat we normaal ook altijd eten dus dit lijkt me het beste. Groentepannenkoek kunnen we ook wel een keer proberen maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van.
Klinkt goed, zo'n groenten pannekoek met opvolgmelk, zou ik dan mijn zoontje van 7 maanden ook al kunnen geven? En wat voor soort groenten zijn geschikt?
ik had vorige keer sperzieboontjes en tomaat volgens mij gedaan. In het pannenkoekenhuis zie je zoveel combinaties dat het ook niet zo heel veel uitmaakt wat je erin mikt. Broccoli hebben we ook al eens gedaan. Het is alleen een beetje uit proberen wat de verhouding groente en beslag is. Enerzijds wilde ik tenminste dat ze zo veel mogelijk groente ook binnenkreeg, en anderzijds: Het moet wel te bakken blijven natuurlijk . Ik maakte wel een heel gladgepureerd groentemengsel hoor, voor m'n eigen gemak met bakken .
Kun je ook de pannenkoekenmix gebruiken met alleen de watertoevoeging? Lekker makkelijk haha! Leuke groente tips inderdaad!
In die pakken zit gewoon koemelkpoeder. Die kun je dus ook gewoon gebruiken ipv een mix met losse melk..
Pannenkoekjes vind Layla erg lekker, ze krijgt ook wel eens met appeltjes erin, met groenten is ook een goede optie slim!