hoi mijn schoonzusje is al 3 jaar bezig voor een wondertje nu is het zo..... haar cyclus is heel onregelmatig soms zit er maar 17 dagen tussen hoe bereking ik dit? zou iemand ons willen helpen haar eerste dag van de laatse ongesteldheid is 24 maart dan is zij wel gewoon 5 dagen ongesteld we hebben net ookal testen gehaald, voor de vruchtbaren dagen nu wil ik weten..... waneer zij het meest vruchtbaar is zodat ze die dag een test kan gebruiken, of dit dan ook zo is bedankt alvast voor de moeite!
weet je ook haar vorige nod's als je dat weet van de afgelopen 4 mnd of zo kan je het via zo'n calculator berekenen en kan je rond die dagen ovu testen doen kijken of het ook daadwerkelijk klopt. en dan lekker klussen
Wat naar dat je schoonzus al 3 jaar bezig is. Op www.predictor.nl kun je heel makkelijk je vruchtbare periode uitrekenen bij biologische klok. Je bent meestal twee weken nadat je eerste menstruatiedag het vruchtbaarst omdat dan je eisprong is. Je schoonzusje is wel heel onregelmatig ongi én ze is al 3 jaar bezig dus ik zou ook voorstellen om eens langs de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar de gyn. Heel veel succes!
ze is bij de huisarts geweest en vrijdag weer nu.... gaat ze verwijzing vragen voor de gyn, maar ja tot die tijd probeer ik haar een beetje te helpen nisa ik zou vragen of ze van de laatste 4 maanden nog weet( meestal schrijft ze dit op) dan laat ik dit even weten ze komt zo terug even de hond uitlaten
Een cyclus korter dan 21 dagen heeft meestal geen eisprong, dus ovu testen kan ze dan gebruiken om te kijken of ze tijdens die cycli wel een eisprong heeft.
Als je een cyclus hebt van maar 17 dagen, dan heb je zeer waarschijnlijk geen eisprong. Een eicel heeft zeker een dag of 10 nodig om te groeien en te rijpen. En ook na je eisprong moet het minimaal 10 dagen duren voordat je ongesteld wordt. Anders kan een bevruchte eicel niet innestelen, omdat je baarmoederslijmvlies te snel afgebroken wordt. Zo te lezen kloppen haar hormoonwaardes niet en heeft ze daardoor geen goede cyclus. Het is een goed idee om een doorverwijzing voor de gyn te vragen, dan kan het daar uitgebreid allemaal nagekeken worden. Met hormoonmedicatie is het vaak wel weer op orde te krijgen. En als ze al zo lang bezig is, dan heeft zelf aanmodderen ook niet zoveel zin meer. Zeker niet als het lichamelijk gezien niet allemaal optimaal werkt. Heel veel succes ermee!