Erg ongerust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Had jij bloedverlies in het eerste trimester?

  1. Ja, best vaak

  2. Ja, soms of maar een enkele keer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb een vraagje. Ik ging vanochtend naar de wc en bij het afvegen zat er een beetje rood bloed. Schrok me rot. Daarna geen bloed meer gezien, 100 keer naar de WC maar niks. Nu, later op de dag, alleen nog wat lichtbruine (bijna gele) afscheiding.

    Ben vanochtend gelijk naar de huisarts gegaan. Die heeft geprobeerd het hartje te vinden, maar kon nog niks horen. Hij zei dat het normaal is dat je nog niks kunt horen met 8 weken. Nou ja daar vertrouw ik dan maar op. Een echo vond hij niet nodig, hij zei dat ik rustig aan moest doen en bellen als ik meer bloedverlies had.

    Ben erg bang dat er iets mis is met ons toekomstige kindje en vroeg me daarom af of iemand dit herkent. Ik vind het namelijk erg vreemd dat dit juist gebeurt op de dag dat ik eigenlijk normaal gesproken ongesteld zou worden. Heb geen krampen of andere pijntjes, maar ben verschrikkelijk ongerust. :(
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgens mij kun je op een echo het hartje al zien bij 8 weken, maar of je het ook al kunt horen weet ik niet.

    Is het niet beter om naar een VK te gaan dan de huisarts? Met een inwendige echo heb je uitsluitsel. Maar ze zijn er volgens mij niet zo happig op om bij elke ongerustheid een acho uit te voeren.

    Sterkte!

    Pim
     
  3. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi Lin,

    Ik heb ook bloedverlies gehad, 2 x toe. Heb nu 2 echo's laten maken en beiden waren goed. Kindje groeit goed en hartslag was te zien. Moet wel rustig aan doen. Zit in de ziektewet. Kan me voorstellen dat je angstig bent. Mijn huisarts heeft wel gelijk een echo aangevraagt in het ziekenhuis. Misschien omdat ik in september al een miskraam heb gehad.
    Als je het niet vertrouwd gewoon blijven aandringen dat je een echo wilt. Ook al is het maar om je gerust te stellen. Eerste bloedverlies was 2 dagen en 1 x s'morgens vers bloed en dat was eenmalig tot nu toe.

    Laat je niet afschepen, als je het niet vertrouwd.

    Sterkte Liefs Toi
     
  4. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik had echt een enorme bloeding met 12weken, ik had me zo geschrokken en was natuurlijk ook bang dat het een miskraam was. dat was het gelukkig niet maar gewoon een gesprongen adertje. ik heb mijn eerste echo met 9weken gehad en toen was het hartje wel te zien en te horen. zou je niet te erg ongerust maken maar kan best goed begrijpen dat je bang bent. veel sterkte en hoop dat het niks ergs is.

    groetjes Talia
     
  5. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi,

    Tijdens de eerste drie maand van mijn zwangerschap vijf keer bloedverlies gehad. Soms duurde het één avond, soms een paar dagen achter elkaar. De laatste keer was het bijna twee weken (en meer dan bij een ongesteldheid).
    Ik ben nu veertien weken en volgens de echo is alles goed. Er is nog een mogelijkheid dat ik zwanger was van een tweeling, maar dat is niet zeker. We zijn nu gelukkig met een goede zwangerschap en hoeven dat ook niet meer te weten.

    Ik hoop dat bij jou alles ook goed gaat.

    Mriek
     
  6. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bedankt voor jullie snelle reacties. Bij ons in de buurt gaat het niet via verloskundigen, er zijn er maar een paar voor in de stad. Op de dorpen gaat alles gewoon via de ha. Voor de echo moet ik naar het ziekenhuis. Maar dat is op zijn vroegst over 2 weken. Heb aangedrongen op een echo, zelfs nog een keer teruggebeld tijden tel. spreekuur, maar de ha zei dat dat alleen nodig was bij ernstig bloedverlies. Kan ik ook wel weer begrijpen, hij kan ook niet iedereen zomaar doorsturen. Hij zei ook dat het als het fout gaat toch niet te voorkomen is, maar die onzekerheid vind ik verschrikkelijk. Zou je ook gewoon een afspraak kunnen maken zonder verwijsbrief?
     
  7. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Het komt voor dat je bloed verliest op de dagen dat je normaal gesproken had moeten menstrueren. Ze noemen dit pseudo menstruatie. Toen ik vergelijkbaar met wat jij beschirft mee maakte heb ik enorm veel op internet er over opgezocht. Bleodverlies hoeft niets ernstig te zijn. De reactie van mijn verloskundige was afwachten en na anderhalve week wordt een echo gemaakt (dat ook nog geen garantie is dat ze het goed kunnen zien, omdat het nog heel pril is).
    Heel veel sterkte, ik leef met je mee.
    liefs,
    Cleo
     
  8. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    wat vervelend , hier gaat ook alles via de ha.
    En doorsturen gebeurt hier ook alleen als het echt nodig is.

    sterkte , hoop dat het allemaal meevalt die onzekerheid is het ergste.
     
  9. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ik sta er soms echt van te kijken hoe we in dit land met zwangere vrouwen omgaan...

    Lin, ik zou bij je huisarts aandringen dat ie je direct doorverwijsd. Als hij dat niet wil, zou ik de dichtstbijzijnde vk-praktijk bellen en uitleggen wat er is gebeurd en dat je vreselijk ongerust bent.

    Waarschijnlijk is er niets aan de hand maar het lijkt me wel goed als iemand dit even bevestigd, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

    Jansen
     
  10. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Weet iemand meer van die pseudo menstruatie af? Ik zou (normaal gesproken als ik niet zwanger was) vandaag of morgen ongesteld zijn.
    Vanmorgen werd ik wakker met zeurderige buikpijn, dacht meteen (slaperig), wordt ongesteld. Binnen 5 sec, realiseerde ik me dat dat natuurlijk niet kan omdat ik zwanger ben :) Het heeft de hele dag geduurt maar trekt nu langzaam weg. kan dat ook pseudo menstruatie zijn?
     
  11. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, ik zou echt zorgen dat je een echo krijgt, die onzekerheid waar je het over had is echt verschrikkelijk. Alleen een echo wijst uit of het goed is of niet. Je kan dan nog zoveel verhalen horen, maar iedere situatie is anders. Ik verloor bij mijn eerste zwangerscha een paar druppels bloed, was gelijk over de zeik. Vk zei dat er ws niets aan de hand was, toch wilde ik een echo en het was niet goed. Ik had verder geen krampen niets. Ik wil je hiermee niet ongerust maken, maar je weet het gewoon niet zonder echo. Hopelijk krijg je er snel een en heb je goed nieuws. Heel veel sterkte. Liefs Jenny
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Sluit me helemaal bij Jenny aan!

    Pim
     
  13. Honingbij

    Honingbij Lid

    10 nov 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Ik ook! ik had met 6 weken hetzelfde en schoot helemaal in de paniek. (ik dacht toen dat ik 8 weken was). Omdat ik echt niet meer normaal functioneerde heb ik echt aangedrongen op een echo en uiteindelijk mocht het. Gelukkig was toen alles goed. Ik zou niet weten hoe ik in die periode nog 1 dag langer in die onzekerheid had kunnen leven. En dan ben ik normaal een rustig en stabiel persoon, toen was ik verre van! Doe wat je hart je ingeeft!!
     
  14. Sjalleke

    Sjalleke Fanatiek lid

    21 okt 2005
    2.151
    402
    83
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik niet eens helder rood bloedverlies maar bruinige afscheiding waar ik me helemaal te pletter van schrok... De verloskundige heeft me toen wel meteen doorgestuurd voor een echo en het bleek inderdaad niet goed te zijn... Vreselijk nieuws maar ik kon me daardoor wel voorbereiden op de daadwerkelijke afdrijving.
    Ik zit nu weer in dezelfde tijdsperiode en ik ben doodsbang... Iedere keer als ik naar het toilet geweest ben bijna het toiletpapier onder de microscoop om te zien of er niet weer iets te zien is. Volgende week voor het eerst naar de verloskundige (8 weken, 2 dagen) en ik hoop dat ik dan snel voor een echo mag en dat ik dan het hartje zie kloppen!
    Voor jou in ieder gevaal veel sterkte nu!
    Liefs, Chantal
     
  15. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Tja het is niet anders. Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld voor mijn eerste afspraak en erop aangedrongen dat ik zo gauw mogelijk mocht. De telefoniste zei gewoon glashard dat alle zwangere vrouwen snel een echo willen en dat ik alleen eerder mocht als de huisarts dat nodig vond. Mag pas 19 januari een echo, maar ja goed heb geen bloed of bruinverlies meer sinds vanochtend.

    Jenny, hoe lang heeft het geduurd voor de rest bij jou kwam, omdat je zei dat het maar een paar druppels waren?
     
  16. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vroeg me af: hoe zit dat met een contactbloeding. Stel dat het dat was, zou het dan kunnen dat ik nog 24 uur erna bruine afscheiding had (oud bloed dus) We hebben namelijk wel wat 'gerommeld' maandag en t zou daar misschien van kunnen zijn?
     
  17. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik heb met geloof ik 8 weken ook een bloeding gehad. Notabene toen we op vakantie waren, maar gelukkig kon ik de volgende dag al terecht daar voor een echo en alles was gelukkig goed. De vk vertelde mij dat het een contactbloeding kon zijn of dat er een bloedvat was geknapt vanwege harde ontlasting ( had toen nogal last van verstopping ).

    Wat betreft de menstruatie-achtige pijn, heb ik ook in het begin van mijn zwangerschap gehad. Mij werd toen vertelt dat het door het groeien van de baarmoeder komt.

    Ik zou er bij de ha op aandringen dat je zo snel mogelijk voor een echo kunt, want deze onzekerheid is niks!
     
  18. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Helaas is hij niet te overtuigen, vooral omdat ik nu geen afscheiding meer heb. Hij zegt dat er bij een miskraam toch niets is wat ze kunnen doen en dat ik moet afwachten. Nou ja, kan er nu het gestopt is wel mee leven, heb in ieder geval een datum om naar uit te kijken.
     
  19. Chantalletje

    Chantalletje Actief lid

    26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ik kom zelf ook uit eeb dorp en heb een huisarts en een vk om mij te begeleiden ook mijn ha deed moelijk als ik iets wilde! Hij was zo ouderwets toen heb ik een Vk gebeld uit de dichtsbijzijnde stad en die heeft mij geholpen en zij gaat nu ook mijn bevalling doen... Je moet geen nee accepteren je betaald er toch ook voor... en anders moet je gewoon een vk of een gyn bellen...
     
  20. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Bij mij gaf de vk ook aan dat ze dacht aan een contactbloeding. Bleek achteraf toch een mk te zijn. Heb een paar dagen gebloed. Toen weer een paar dagen niet. En daarna weer wel. Het was niet veel, wel bruin en helderrood en slijmerig.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

    Pim
     

Deel Deze Pagina